تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گزینه‌های واقعی برای سرمربیگری تیم ملی یا بازی با افکار عمومی

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان فدراسیون فوتبال ایران این روز‌ها آخرین مراحل مذاکره با گزینه‌های مدنظر خود برای سرمربیگری تیم ملی را انجام می‌دهند.

گزینه‌های واقعی برای سرمربیگری تیم ملی یا بازی با افکار عمومی

روز گذشته ابتدا محمود اسلامیان، عضو هیئت رئیسه این فدراسیون از انتخاب ۲ گزینه خارجی با رزومه خوب برای جانشینی کارلوس کی روش خبر داد و در ادامه هم مهدی تاج، رئیس فدراسیون اعلام کرد: "امیدوارم سرمربی جدید تیم ملی ظرف ۲ الی سه روز آینده به ایران آمده و معرفی شود. اگر این سرمربی معرفی شود، یک برند برای کشور شده و نشان می‌دهد که تحریم‌ها هیچ تاثیری نداشته و دنیا می‌خواهد با ایران مراوده داشته باشد."

گزینه های تیم ملی

این در حالی است که مسکوت ماندن روند مذاکرات مسئولان فدراسیون با سرمربیان اروپایی و همچنین اینکه هیچ یک از اعضا حاضر نیستند گزینه‌هایی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود را تائید کرده و به جای آن مدام در حال تکذیب آن‌ها هستند سبب شده ابهام‌های زیادی درباره انتخاب سرمربی بعدی تیم ملی شکل بگیرد.

از طرفی مشکلات مالی فدراسیون و مواردی که درباره اخلال‌های کارلوس کی روش در راه مذاکرات مهدی تاج با گزینه‌های مدنظر مطرح شده است روند انتخاب سرمربی آتی تیم ملی را برای مسئولان فدراسیون دشوار کرده است.

گزینه های تیم ملی

مارک ویلموتس، هروه رنار، دیک ادووکات، خولن لوپتگی، یورگن کلینزمن و لورن بلان جدی‌ترین افرادی هستند که در هفته‌های اخیر نسبت به حضور آن‌ها روی نیمکت تیم ملی بحث شده است. این افراد تاکنون از سوی هیچ یک از مسئولان رسمی تائید نشده اند، اما با نگاهی به وضعیت فعلی آن‌ها نمی‌توان امیدوار بود یکی از این سرمربیان مطرح از قاره سبز هدایت یوز‌ها (لقب تیم ملی فوتبال ایران) را در دست بگیرد.

مارک ویلموتس، سرمربی ۵۰ ساله بلژیکی فردی است که پس از مطرح شدن بحث جدی بودن مذاکرات فدراسیون فوتبال با او از طریق ویکی پدیا به عنوان سرمربی تیم معرفی شد، اما پس از تکذیب نام این فرد توسط سایت رسمی فدراسیون، ویکی پدیا هم نام تیم ملی ایران را از صفحه مربوط به او پاک کرد. طبق ادعای محمود اسلامیان گزینه‌های نهایی هدایت تیم ملی مربیان بیکاری هستند که در تیم‌های اخیر خود روزمه خوبی داشته اند.

با این وضعیت نباید بحث مذاکره با ویلموتس را چندان جدی گرفت چرا که او با وجود کسب نتایج نسبتا خوب با تیم ملی بلژیک بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶، صعود با این تیم به یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ و یورو ۲۰۱۶، ۱۵ نوامبر ۲۰۱۷ پس از هشت ماه حضور در تیم ملی ساحل عاج و در حالی که تنها ۶ بازی روی نیمکت این تیم نشسته بود، به دلیل کسب نتایج ضعیف در دور دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در قاره آفریقا شامل شکست مقابل تیم‌های مراکش و گابن، تساوی برابر مالی و تنها یک برد در بازی با گابن، همچنین شکست ۵ بر صفر از هلند در دیداری تدارکاتی و شکست از گینه در مقدماتی جام ملت‌های آفریقا از سمت خود اخراج شد.

گزینه های تیم ملی

دومین گزینه مورد بحث هروه رنار فرانسوی، سرمربی تیم ملی مراکش است. طبق اعلام مسئولان فدراسیون سرمربی جدید تیم ملی در بازی‌های تدارکاتی برابر سوریه و کره جنوبی که به ترتیب ۱۶ و ۲۱ خرداد برگزار می‌شود، روی نیمکت این تیم می‌نشیند. این در حالی است که نخستین بازی تیم فعلی رنار در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آفریقا مصر، ۱۲ روز پس از بازی کره جنوبی مقابل "نامیبیا" برگزار می‌شود و با این تفاسیر باید رنار را هم از جمع گزینه‌های مدنظر فدراسیون خارج کرد. ضمن اینکه برخی رسانه‌ها از توافق او با باشگاه الاهلی مصر برای بر عهده گرفتن سرمربیگری این تیم پس از جام ملت‌های آفریقا خبر داده اند.

گزینه های تیم ملی

خولن لوپتگی هم جز گزینه‌هایی است که زمزمه‌هایی از مذاکره مسئولان فدراسیون فوتبال ایران با او شنیده شده، اما قیمت بالای سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید از یک سو و از سوی دیگر پیشنهاد تیم‌های بایرن مونیخ آلمان و رئال بتیس اسپانیا به این مربی ۵۲ ساله، بحث سرمربیگری لوپتگی در تیم ملی ایران را هم منتفی می‌کند.

گزینه های تیم ملی

یورگن کلینزمن آلمانی هم با توجه به اقامت در آمریکا و قیمت بالایی که دارد از فهرست فدراسیون خارج می‌شود. برخی رسانه‌های چینی از مذاکرات سرمربی سابق تیم ملی آلمان، بایرن مونیخ و تیم ملی آمریکا با مسئولان فدراسیون این کشور برای جانشینی مارچلو لیپی ایتالیایی خبر داده اند.

گزینه های تیم ملی

دیک ادووکات، سرمربی سابق تیم‌های ملی هلند، کره جنوبی، امارات، بلژیک، روسیه، صربستان و تیم‌های باشگاهی، چون زنیت سن پترزبورگ روسیه، آیندهوون، فنرباغچه ترکیه، ساندرلند انگلیس، گلاسکو رنجرز انگلیس که اکنون هدایت تیم اوترخت در لیگ اردیویزه هلند را در اختیار دارد و تیمش در فاصله ۲ هفته مانده تا پایان این فصل رقابت‌ها با قرار گرفتن در رده پنجم همراه با تیم‌های هراکلس، ویتسه آرنهم و ویلم تیلبورگ برای کسب سهمیه مقدماتی فصل آتی لیگ اروپا در تلاش است با ۷۱ سال سن، گزینه مسنی برای تیم ملی ایران محسوب می‌شود. از طرفی تیم داشتن ادووکات با اظهارات محمود اسلامیان مبنی بر بدون تیم بودن گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی تناسبی ندارد.

گزینه های تیم ملی

یکی دیگر از گزینه‌های محتمل سرمربیگری تیم ملی ایران لورن بلان، سرمربی سابق تیم ملی فرانسه، بوردو و پاریس سن ژرمن است که با وجود فعال نبودنش از سال ۲۰۱۶ این روز‌ها جدی‌ترین گزینه جانشینی برونو ژنسیو در تیم المپیک لیون است.

بیشتر بخوانید: طالقانی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی به تاج اعتماد داریم/ یادم نمی آید در جلسه هیئت رئیسه نام ویلموتس مطرح شده باشد

ویکی‌پدیا وارد بازی انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال شد 

انتهای پیام/

سرمربی آینده تیم ملی فوتبال ایران کیست؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گزینه‌های واقعی برای سرمربیگری تیم ملی یا بازی با افکار عمومی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..