تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توزیع ۱۲۶ دستگاه دیالیز در داخل کشور/ ساخت مرکز ویژه بیماران سرطان در تهران

توزیع ۱۲۶ دستگاه دیالیز در داخل کشور/ ساخت مرکز ویژه بیماران سرطان در تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه هاشمی رئیس بنیاد بیماری‌های خاص امروز در نشست خبری که در دفتر مرکزی بنیاد امور بیماری‌های خاص برگزار شد، اظهار کرد: با تاسیس بنیاد امور بیماری‌های خاص دیگر نیازی نیست بیمارانی که در شهرستان‌ها ساکن هستند برای دریافت خدمات به مراجعه به مراکز استان‌ها یا پایتخت نیاز ندارند.

وی افزود: در یک دوره وضعیت دیالیز در کشور بحرانی شده بود، اما بنیاد اموربیماری‌های خاص با توزیع دستگاه‌های دیالیز از این بحران جلوگیری کرد و امروزه ۱۲۶ دستگاه دیالیز در سراسر کشور توزیع شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه برنامه ریزی خوبی برای مقابله با مشکلات به وجود آمده ناشی از تحریم انجام شده است، اظهار کرد: سال ۹۶ اوتیسم به عنوان بیماری خاص در مجلس شناخته شده ، اما بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته نشد، امسال هم هیچ  بودجه‌ای بابت پرداخت هزینه‌های بیماری‌های اوتیسم نداریم.

رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص با اشاره به اینکه این بنیاد به کار فرهنگ سازی می‌پردازد و بیشتر پیگیر بیماران است، افزود: بنیاد امور بیماری‌های خاص در خصوص هزینه‌های درمانی و دارویی بیماران تالاسمی اقداماتی خوب را انجام داده است و ما خیلی تلاش کردیم تا بیماری‌های ام اس و سرطان جزو بیماران خاص قرار بگیرند که هنوز دولت با این مسئله مخالفت کرده است.

وی افزود: اقدامات خوبی در زمینه رفع مشکلات بیماران خاص انجام شده است به طوری که با سازمان برنامه ریزی جلسات متعددی برگزار و در نهایت ردیف بودجه برای بیماران خاص در وزارت بهداشت افزایش پیدا کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه بودجه بیماران خاص در سال گذشته کمتر از ۲ میلیارد تومان بود، اما امروزه این بودجه به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است، تاکید کرد: سالیانه ۳۰ تا ۵۰ هزار بیمار به ما مراجعه و کمک‌های دارویی از ما دریافت می‌کنند و بنیاد امور بیماری‌های خاص فرانشیز دارویی بیماران را پرداخت می‌کنند.

رئیس بنیاد بیماری‌های خاص افزود: ما به صورت پایلوت مراکز نگهداری بیماران خاص را راه اندازی کرده‌ایم به طوری که یک مرکز در جنوب با ۶۰ تخت دیالیز و یک مرکز در شرق ویژه بیماران شیمی درمانی، دیالیز و ام اس تاسیس شده است که در آن بخش‌های آزمایشگاه و رادیوتراپی نیز به صورت رایگان خدمات بهداشتی درمانی به خوبی به بیماران ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در شهر‌های رفسنجان، شهر بابک، بجنورد مراکز کلینیک ویژه بیماران خاص راه اندازی شده است، اظهار کرد: یکی از طرح‌های در دست اجرا ساخت مرکز ویژه بیماران سرطان در تهران است که هزینه آن بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است و یک بیمارستان نیز در مسگرآباد به وسیله بنیاد امور بیماری‌های خاص در حال ساخت است به طوری که این مرکز درمانی در آینده نزدیک در کنار کلینیک به بیماران خاص خدمات رایگان ارائه می‌دهد.

هاشمی تاکید کرد: این نقاحتگاه ویژه بیماران ام اس و سرطانی که به دلیل پیشرفت بیماری درمان آن‌ها بی فایده بوده و مراقبت از آن‌ها در منزل بسیار سخت شده در ۲ نقطه بین قزوین و کرج و ساری در حال ساخت است.

رئیس بنیاد بیماری‌های خاص افزود: از سه سال گذشته طرحی تحت عنوان ۱۰۰ مطب ویژه بیماران دیابتی آغاز شده است که در آن آموزش‌های تخصصی به پزشکان عمومی در زمینه بیماران دیابت، ام اس و افراد مبتلا به دیابت به این ۱۰۰ پزشک مراجعه می‌کنند.

۱۱ درصد از جمعیت ایران مبتلا به بیماری دیابت هستند

وی با اشاره به اینکه بیماری دیابت هزینه‌ای بالا ندارد، اما جمع کثیری از مردم مبتلا به این عارضه هستند، افزود: امروزه ۱۱ درصد از جمعیت ایران مبتلا به بیماری دیابت هستند که نقص عضو و کوری چشم از جمله عوارض این بیماری محسوب می‌شود که به راحتی با تغییر سبک زندگی می‌توان از بروز این بیماری در افراد پیشگیری کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد افراد دیالیز و ۴۰ درصد از بیماران مبتلا به عارضه فشار خون دارای سابقه بیماری دیابت هستند، گفت: در حال حاضر بیماران خاص دچار کمبود دارویی نبوده و برای مقابله با تحریم‌ها در این خصوص جلسات متعددی با وزارت بهداشت و مجلس برگزار کرده اما مسئله مهم این است که ما مشکلی در زمینه تامین دارو نداریم، اما انتقال ارز به دلیل اعمال تحریم‌ها انجام نمی‌شود.

رئیس بنیاد بیماری‌های خاص با اشاره به اینکه امروزه بیشتر داروی نیاز داخل به وسیله کارخانه‌های داخلی تولید می‌شود و تنها مواد اولیه دارو و مواد بسته بندی وارداتی است، گفت: امروزه در زمینه وارادات اتولیه دارو دچار مشکلی حاد نشدیم و من در جلسات ریاست جمهوری و وزارت بهداشت پیگیر مشکلات بیماران خاص هستم تا با تدابیر ویژه و کمترین هزینه بتوانیم دوران تحریم را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه ۲ درصد از دارو‌های شیمی درمانی در داخل کشور تولید می‌شود و خوشبختانه داروی بیماران دیالیزی و تالاسمی ساخت داخل است، افزود: داروی بیماران هموفیلی بیشتر از خارج کشور تامین می‌شود و برخی از اقلام دارویی بیماری ام اس نیز در داخل و بخشی از خارج وارد می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه در پایان دولت سازندگی ۹۶ درصد از دارو‌های مورد نیاز مردم در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: امروزه ۳۰ هزار بیمار دیالیزی، ۲۰ هزار تالاسمی، ۶ هزار بیماری هموفیلی و ۱۱۵ هزار بیمار سرطانی در کشور وجود دارند و متاسفانه باید بگویم در سال ۹۷، ۳۵۰ هزار ببیمار سرطانی دارو مصرف کرده اند به طوری که به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۳۵ زن مبتلا به سرطان سینه است و به ازای هر ۱۰۰ هزار ۱۲۷ نفر زن و ۱۵۰ مرد مبتلا به انواع سرطان در کشور هستند.

رئیس بنیاد بیماری‌های خاص اظهار کرد: با اشاره به اینکه سرطان معده در بین مردان شایع‌ترین سرطان به حساب می‌آید، ادامه داد: تعرفه اختصاص یافته به بیماران خاص بسیار کمتر از هزینه‌های تمام شده آن‌هاست به طوری که برای بیماران تالاسمی ۱۲۰ هزار تومان تعرفه در نظر گرفته شده و این در حالی است که هر یک بیمار تالاسمی در حدود ۲۷۰ هزار تومان هزینه در بردارد.

وی با اشاره به اینکه من در جلسات کمیته راهبردی اوتیسم شرکت می‌کنم، ادامه داد: امروزه یک درصد از جمعیت کشور مبتلا به بیماری اوتیسم هستند، اما متاسفانه تنها پنج هزار نفر خدمات از ما دریافت می‌کنند و در حدود ۷۰۰ هزار نفر بیمار مبتلا به اوتیسم وضعیتشان نامشخص است.

هاشمی با بیان اینکه ما در حال آماده کردن طرحی جهت کاهش هزینه‌های درمانی در زمینه بیماری سرطان هستیم افزود: متاسفانه گزارش‌هایی به ما رسیده مبنی بر اینکه در مراکز مختلف و حتی در مراکز دولتی بابت صافی دستگاه‌های دیالیز از بیماران هزینه دریافت کرده‌اند.

رئیس بنیاد بیماری‌های خاص با اشاره به اینکه در زمینه پیشگیری از بیماری‌های مختلف باید سبک زندگی تغییر پیدا کند، اظهار کرد: به تازگی طرح «تهران پایتخت کنترل دیابت» اجرا شده است که این طرح در ۱۵ پایتخت دنیا نیز اجرا می‌شود و کار آن تشویق مردم برای انجام فعالیت‌های فیزیکی، تغییر سبک زندگی است که در این طرح پارک‌هایی جهت انجام فعالیت‌های فیزیکی مانند دوچرخه سواری برای مردم مشخص شده است.

وی یادآوری کرد: بیماری اختلالات اوتیسم ناشناخته است و باید اقدامات و حمایت‌های بیشتری از مبتلایان به این عارضه انجام شود و در زمینه بیماران اوتیسم با سازمان یونیسف جلساتی متعدد را برگزار کرده‌ام.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توزیع ۱۲۶ دستگاه دیالیز در داخل کشور/ ساخت مرکز ویژه بیماران سرطان در تهران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..