تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




13 واحد تولیدی در استان زنجان احیا شد/ میزان صادرات استان زنجان به 550 میلیون دلار رسید

ساعت: 16:21 منتشر شده در مورخ: 1398/02/17 شناسه خبر: 1483710

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بااشاره به میزان افزایش صادرات استان زنجان گفت: میزان صادرات استان زنجان به 550 میلیون دلار رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; ناصر فغفوری امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به افزایش درخواست‌های سرمایه گذاری در استان زنجان در سال 97 اظهار کرد: در سال 96 تعداد 598 درخواست سرمایه گذاری در استان بود که در سال 97 به 763 مورد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: میزان افزایش درخواست‌های سرمایه‌گذاری از لحاظ تعداد 28 درصد، از لحاظ سرمایه گذاری 144 درصد و همچنین از لحاظ ایجاد اشتغال نیز 62 درصد بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان از لحاظ جواز تاسیس صادر شده در کشور سهم 3  درصدی دارد، بیان کرد: از لحاظ میزان سرمایه گذاری 4 درصد بوده و همچنین از لحاظ ایجاد اشتغال 3.4 درصد را دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرش دستباف نتوانسته‌ایم برنامه مورد را محقق کنیم عنوان کرد: یکی از عامل این اتفاق نبود تسهیلات برای مشاغل خانگی از جمله حوزه فرش بود.

فغفوری کنسانتره سنگ آهن را یکی از بزرگترین طرح‌های سرمایه گذاری استان زنجان عنوان کرد و افزود: این طرح با برطرف کردن مشکل برق در نیمه اول امسال راه اندازی می‌شود که 125 میلیارد تومان ارزش سرمایه گذاری این پروژه است.

وی در ادامه با اشاره به احیا و فعال کردن واحدهای صنعتی در استان زنجان افزود: در سال 96 در سطح استان 29 واحد فعال شدند و در سال گذشته نیز 13 واحد نیز به چرخه تولید بازگشتند و تمام اهتمام لازم در جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولید در استان زنجان انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه با اشاره به وضعیت صادرات کالا از استان زنجان افزود: همه کالاهای صادراتی استان زنجان غیرنفتی است که سال گذشته شاهد افزایش میزان صادرات در استان زنجان بودیم.

وی بیان کرد: میزان صادرات استان زنجان از 298 میلیون دلار در سال 92 به 550 میلیون دلار در سال 97 رسیده است.

فغفوری در پایان به تعداد واحد‌ها صنفی فعال در سطح استان اشاره و عنوان کرد: 34 هزار واحد تولیدی فعال در استان زنجان وجود دارد که از 784 واحد صنفی بدون پروانه هستند که هیچگاه نمی‌تواند تعداد آنها را به صفر رساند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «13 واحد تولیدی در استان زنجان احیا شد/ میزان صادرات استان زنجان به 550 میلیون دلار رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..