تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تجارت اعضای بدن و انجام شکنجه های «شبه نازی» توسط پزشکان داعشی روی زندانیان

به ادعای دیده بان حقوق بشر سوریه، دو نفر از کارمندان بخش بهداشت و سلامت بریتانیا که در دوران اوج قدرت داعش به ولایت اسلامی این گروه در سوریه و عراق پیوسته بودند، آزمایشات پزشکی «شبه نازی» روی زندانیان انجام می دادند. به باور دولت بریتانیا، عصام ابوعنزه، ۴۰ ساله، از پزشکان سرویس سلامتی ملی بریتانیا موسوم به «NHS» که همسر و دو فرزندش را در شهر شفیلد رها کرده و در سال ۲۰۱۴ به سوریه سفر کرد به عنوان «وزیر بهداشت» گروه تروریستی داعش انتخاب شده بود. ابو عنزه که گفته می شود این روزها خود را در غارهای اطراف روستای باغوز مخفی کرده، چنان شکنجه های بیرحمانه ای را روی قربانیان خود انجام داده که برخی از جنگجویان داعش نیز با آن ها مخالف بوده اند.

شکنجه و تجارت اعضای بدن توسط پزشکان داعشی

اعضای بدن این قربانیان یا به بدن جهادی های زخمی شده و نیازمند عضو پیوند داده شده یا به دلالان داده شده تا در بازار سیاه به فروش رسیده و بدین ترتیب بخشی از هزینه های این گروه را تامین کنند. همچنین ادعا می شود که در موارد دیگر نیز اعضای بیرون آمده از بدن این زندانیان در سلول های دیگر زندانیان قرار داده می شد تا در دل آن ها رعب و وحشت ایجاد شود. علاوه بر این، ادعا می شود که تیمی ۱۰ نفره به رهبری ابوعنزه آزمایش هایی شیمیایی روی زندانیان انجام می دادند هر چند به ماهیت دقیق این مواد شیمیایی اشاره ای نشده است.

شکنجه و تجارت اعضای بدن توسط پزشکان داعشی

عصام ابوعنزه

همچنین به ادعای سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه، این پزشک مرد بریتانیایی دیگری به نام محمد انور میاه، ۴۰ ساله، که قبلاً در بیرمنگام داروساز بوده را استخدام کرده تا در بیرون کشیدن اعضای بدن زندانیان به او کمک کند. این ادعاها توسط یک گروه حقوق بشری مطرح شده که در دوران قدرت داعش در سوریه در مناطق تحت کنترل آن ها زندگی کرده و فعالیت های غیرانسانی این گروه را دنبال می کرده اند. سرویس های اطلاعاتی غربی برخی از این ادعاها را تایید کرده اند. گفته می شود که ابوعنزه پس از سخنانی تند و انتقاد آمیز در مورد سرویس سلامت ملی بریتانیا این سازمان را ترک کرده و ادعا کرده بود که در این سازمان با پزشکان مانند گداها رفتار می شود. او به پزشکان خارجی که قصد سفر به بریتانیا و کار در این سازمان را داشتند پیشنهاد کرده بود که برای کار در این سرویس درمانی به مصرف داروهای ضد دیوانگی نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: بمب‌های ساعتی؛ شستشوی مغزی پسر بچه‌های ایزدی برای انجام حملات انتحاری داعش

شکنجه و تجارت اعضای بدن توسط پزشکان داعشی

محمد انور میاه

در یک پست ترسناک آنلاین نیز ابوعنزه گفته بود که دوست داشته خلبان اردنی که توسط داعش و زنده زنده در قفسی سوزانده شد مدت بیشتری زجر می کشید. میاه که با پیوستن به داعش نام خود را به ابو عبیده البریتانی تغییر داده بود، در سپتامبر ۲۰۱۴ خانه اش در شهر بیرمنگام را ترک کرده و خود را به قلمرو تحت کنترل داعش در سوریه رساند. در اولین مصاحبه خود با روزنامه دیلی میل در فوریه امسال، میاه ادعا می کند که با این گروه تروریستی بیعت نکرده و تنها برای کمک های بشردوستانه به قلمرو این گروه در سوریه سفر کرده است. او می گوید که به مدت ۴ سال در شهر المیادین در شرق سوریه زندگی کرده و ادعا می کند که در این مدت با هیچ شهروند بریتانیایی ملاقات نداشت و تنها غیرنظامیان را درمان می کرده است. همچنین وی ادعا می کند که در این مدت به عنوان دستیار جراح پیوند اعضا فعالیت داشته و اطلاعاتش در این مورد را از طریق کتابی که در زمان خروج از بریتانیا به همراه داشته بدست آورده است.

شکنجه و تجارت اعضای بدن توسط پزشکان داعشی

اما بر اساس ادعاهای گروه حقوق بشری صدا و تصویر (Sound and Picture) وی در سال ۲۰۱۵ در شهر المیادین با ابوعنزه ملاقات داشته و پس از آن رابطه ای نزدیک بین این دو شکل گرفته است. هر دوی آن ها با لقب ابوعبیده شناخته می شدند. آن ها در یک بیمارستان در شهر المیادین مشغول بوده که «الطب الحدیث» نام داشت و بر اساس ادعاها، همین جا بوده که با اجازه ابوعنزه، میاه دست به جراحی غیرنظامیان می زده است. همان سال، ابوعنزه به عنوان وزیر بهداشت داعش منصوب شد. عقیاد الخدر، موسس گروه «صدا و تصویر» در این باره می گوید: «دولت اسلامی می خواست نشان دهد که یک دولت است و نه یک گروه رادیکال از این رو برای هر چیزی یک وزیر انتخاب می کرد. عصام وزیر بهداشت بوده و این بدین معنا بود که او مسئولیت هر چیزی که به بهداشت مربوط می شود را بر عهده داشت».

شکنجه و تجارت اعضای بدن توسط پزشکان داعشی

او می گوید که ابوعنزه با آزمایش ها و تکنیک های بیرحمانه اش اعتبار و شهرتی ترسناک برای خود دست و پا کرده و اضافه می کند که عصام در ابتدا میاه را استخدام کرد زیرا به کسی نیاز داشت که در این کار به او کمک کند. الخدر ادعا می کند که این دو با هم در فوریه ۲۰۱۶ به بیمارستان فارمکس در شهر دیرالزور در شرق سوریه رفته اند: «انور در زمینه انتقال اعضای بدن انسان از زندانیان به اعضای داعش و تجارت اعضای بدنی که توسط داعش کنترل می شد فعال بود». اواخر همان سال این دو بار دیگر به المیادین بازگشتند، جایی که بر اساس ادعاها، ابوعنزه رهبری یک تیم ۹ نفره را بر عهده داشت که میاه یکی از آنان بوده و یک پزشک اردنی، دو عراقی و ۵ سوری نیز دیگر اعضای این گروه ۹ نفره بودند. به گفته شاهدان، این گروه آزمایشات پزشکی روی زندانیان انجام داده، اعضای بدن زندانیان را به جهادی های مجروح پیوند زده و در تجارت اعضای بدن برای گروه داعش دخالت داشتند.

شکنجه و تجارت اعضای بدن توسط پزشکان داعشی

الخدر می گوید که یکی از اعضای داعش این روش های شکنجه پزشکی را «شبه نازی» توصیف کرده و اینکه این شکنجه ها حتی از دید مبارزان داعش نیز بسیار بیرحمانه و هولناک بوده اند. او می گوید: «آن ها با شکنجه و مواد شیمیایی آزمایش می کردند اما مطمئن نیستیم با چه اهدافی. آن ها این مواد را روی زندانیان آزمایش می کردند». وی همچنین ادعا می کند که این گروه برخی زندانیان را در اتاقی خالی و با بدن تکه پاره شده قربانیان تنها می گذاشتند تا بدین ترتیبی آن ها را شکنجه کنند. الخدر همچنین ادعا می کند که ابوبکر البغدادی، رهبر گروه داعش، در سال ۲۰۱۷ و پس از مجروح شدن به بیمارستان المیادین آورده شده بود. در آن زمان میاه در این بیمارستان کار می کرد اما معلوم نیست که شخصاً با البغدادی روبرو شده یا خیر.

بیشتر بخوانید: شمیمه بیگم ؛ عروس جهادی ۱۹ ساله و جنجالی داعش که می‌خواهد به بریتانیا بازگردد

شکنجه و تجارت اعضای بدن توسط پزشکان داعشی

بر اساس اطلاعات موجود، ابوعنزه در شهر هجین در شرق سوریه بوده و سپس به غارهای شرق باغوز که آخرین پناهگاه نیروهای داعش بود فرار کرده است. میاه نیز یکی از ۶ جهادی بریتانیایی است که همراه با دو نفر از گروه بدنام موسوم به «بیتل ها»- که در سر بریدن گروگان های بریتانیایی دست داشتند- در اسارت نیروهای عمدتاً کُرد دموکراتیک سوریه قرار دارند. میاه در ماه فوریه در مصاحبه خود با دیلی میل گفته که می خواهد به بریتانیا بازگردد با این ادعا که بیگناه بوده و هیچ جنایتی مرتکب نشده است: «من برای کارهای بشردوستانه به اینجا آمدم. من با این هدف به اینجا آمدم و این تنها کاری بوده که انجام داده ام. من در این درگیری ها هیچ دخالتی نداشته، مسبب هیچ عمل نفرت انگیزی نشده و هیچ ویدیویی تولید نکرده ام. هیچوقت کسی را نکشته و به کسی آسیب نرسانده ام». خانواده میاه از صحبت در مورد او خودداری کرده اند .

شکنجه و تجارت اعضای بدن توسط پزشکان داعشی

دو بریتانیایی عضو داعش و از گروه معروف سر بریدن گروگان های خارجی موسوم به «بیتل ها»

ابوعنزه و همسرش، سالی، نیز همراه با فرزندشان در شهر شفیلد زندگی می کردند. یکی از همسایگان سالی گفته که او با نامزد جدیدش این خانه را ترک کرده و دارای فرزند شده است. ابوعنزه در فلسطین بدنیا آمده اما شهروند بریتانیا محسوب می شده و قبل از پیوستن به داعش مدت ۷ سال در بریتانیا ساکن بود. او در آوریل ۲۰۰۶ در بولتن پزشکان خارجی سرویس سلامت ملی بریتانیا فهرستی از چیزهایی را ارائه کرده بود که به گفته وی، پزشکان خارجی باید هنگام آمدن به محل کارشان در بریتانیا، در خانه جا بگذارند که به باور او بدین شرح بودند: «شرافت تان زیرا اینجا یک گدا خواهید بود، شغلتان، هیچ ترفیعی به عنوان معاون یا دیده بان کلینیکی در کار نخواهد بود، چیز دیگری غیر از این در رزومه کاری خود نخواهید نوشت؛ آینده تان که وجود ندارد و خانواده تان. شک نکنید».

شکنجه و تجارت اعضای بدن توسط پزشکان داعشی

علیرغم سخنان تندش، در جولای ۲۰۰۹، ابوعنزه در دانشگاه گلن گلاید در ریل، شمال ولز، مشغول به کار بوده و در بیمارستان اسکاربرو در شمال یورکشایر نیز کار می کرد، جایی که وی ویدیویی از خود در حال نماز خواندن و دعا کردن در اتاق آماده باش منتشر کرده بود. بعد از آن، ابوعنزه همراه خانواده اش به شفیلد نقل مکان کرده و در آنجا علاوه بر کار در بیمارستان یک کمپانی فروش آنلاین لباس های بلند زنانه را تاسیس کرد. او ادعا می کرد که ۱۰۰ درصد سود کسب و کارش به سوریه می رود که بسیاری بر این باورند او این پول ها را برای داعش می فرستاده است.

شکنجه و تجارت اعضای بدن توسط پزشکان داعشی

ابوعنزه که از یک خانواده پزشک و دندانپزشک می آمد در سال ۲۰۰۲ در عراق درست خوانده و سپس شهروندی بریتانیا را بدست آورد. به نظر می رسد او اولین پزشک بریتانیایی بوده که به داعش پیوسته و رشد رادیکالیزه شدن او را می توان در پست هایش در رسانه های اجتماعی دید. در جولای ۲۰۱۴، ابوعنزه همسر ۳۰ ساله و دو دختر ۶ و ۴ ساله اش را رها کرد بدون اینکه یک پوند برای آن ها به جا بگذارد. وی به محض ورود به سرزمین های تحت کنترل خلافت اسلامی داعش از دیگر پزشکان مسلمان ساکن در غرب خواست که به این گروه بپیوندند.

شکنجه و تجارت اعضای بدن توسط پزشکان داعشی

محمد انور میاه نیز که در شهر بیرمنگام بدنیا آمده  در سپتامبر ۲۰۱۴ زادگاهش را به مقصد ترکیه ترک کرد و در سپتامبر ۲۰۱۸ ویدیویی از او با چشمان بسته در شرق سوریه منتشر شد که توسط نیروهای کُرد دستگیر شده بود و ادعا می کرد که تنها برای اهداف بشردوستانه به قلمرو داعش آمده است. او اکنون در زندانی در شرق سوریه به سر می برد. خانواده او اصالت بنگلادشی داشته و به ادعای خودش در مدت حضور در المیادین با یک دختر نوجوان سوری ازدواج کرده و از او دارای دو فرزند شده است. او می گوید که فرزند دومش را ندیده زیرا در زمان دستگیری توسط نیروهای دموکراتیک سوریه، همسرش ۵ ماهه باردار بوده است. او همچنین گفته که فرزندان او شهروند بریتانیا بوده و او دوست دارد که این بچه ها را با خود به بریتانیا ببرد.

شکنجه و تجارت اعضای بدن توسط پزشکان داعشی

او ادعا می کند که در بیمارستان شهر المیادین کار کرده اما هیچگاه کسی غیر از غیرنظامیان را مداوا نکرده مگر به صورت اشتباهی زیرا همه لباس غیرنظامیان را به تن داشتند. وی می گوید که بدترین چیزی که در مدت حضور خود در این شهر شاهد بوده، این بوده که مردی به خاطر سیگار کشیدن مجبور شده در داخل یک قفس ایستاده و تحقیر شود. وی ادعا می کند که در سپتامبر سال گذشته همراه با همسر باردارش تصمیم به ترک منطقه نبرد در شب گرفته و دختر ۹ ماهه شان، مریم، را نیز همراه داشته اند. میاه در نزدیکی شهر هجین در دیرالزور توسط نیروهای دموکراتیک سوریه دستگیر شد. او می گوید: «من برای مردم خطری ندارم. اما اگر احساس می کنند که برای مردم خطر محسوب می شوم بسیار خوشحال می شوم که در برنامه های بازپروری شرکت کنم».

بیشتر بخوانید: داستان دردناک «مروه خدر» ۱۰ ساله و صدها زن و دختر ایزدی از بردگی در دست داعش




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تجارت اعضای بدن و انجام شکنجه های «شبه نازی» توسط پزشکان داعشی روی زندانیان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..