تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




500 هزار میلیارد تومان برای بازسازی بافت ناکارآمد مشهد نیاز است

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخودار شورای شهر مشهد گفت: برای بازسازی و ترمیم بافت ناکارآمد شهری در مشهد 500 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش قدس آنلاین ؛ رمضانعلی فیضی روز دوشنبه در نطق پیش از دستور خود در شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در مشهد چهار هزار و 290 هکتار بافت فرسوده و بافت ناکارآمد شهری وجود دارد که بیش از یک میلیون نفر را در خود جای داده است.

وی اضافه کرد: برای ترمیم و بازسازی این بافت باید همه دست اندرکاران در قالب کار مشترک و هم افزایی ملی و منطقه ای این حجم سنگین اعتبار را تامین کنند.
رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخودار شورای شهر مشهد گفت: تامین این میزان اعتبار تنها با اتکاء به نیازهای مدیریت شهری ممکن نیست بلکه باید زمینه مشارکت مردمی را برای بازسازی این بافت تسهیل کرد.
فیضی افزود: عدم مدیریت صحیح مهاجران از حیث مکانی، زمانی و اجتماعی منجر به گسترش افقی شهر به عنوان مشکلی بنیادین و تاریخی شده و سکونتگاههای غیررسمی ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: ارزانی زمین و افزایش جمعیت مهاجر روستایی هم منجر به تجمع جمعیتی در بافتهای ناکارآمد شهر مشهد شده و از بین رفتن توان بازسازی و ارتقاء محیط زندگی مناسب و انعطاف ناپذیری ساکنان این بافتها در مقابل برنامه ریزیهای توسعه شهری مشکل را دوچندان کرده است.
رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخودار شورای شهر مشهد گفت: برای درمان این درد بزرگ اعمال مدیریت یکپارچه شهری و اقدامات مشترک بین بخشی ضروری است و 32 دستگاه مرتبط در بازسازی بافتهای ناکارآمد شهری باید به وظایف خود در این حوزه عمل کنند.
فیضی با تاکید بر تهیه سند پهنه بندی حریم مشهد افزود: شیب ارائه خدمات باید به سمت مناطق پیرامونی و کم برخوردار سوق پیدا کند که این مهم در این دوره شورا و مدیریت شهری در دستور کار بوده است.
138 روستا با افزون بر 200 هزار نفر جمعیت در حریم کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد وجود دارند و حدود یک میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت مشهد در مناطق حاشیه شهر و سکونتگاههای غیررسمی این کلانشهر ساکن هستند.
منبع : ایرنا

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «500 هزار میلیارد تومان برای بازسازی بافت ناکارآمد مشهد نیاز است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..