تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توزیع ۱۵۰۰ بسته ویژه افطار در مساجد حاشیه شهر مشهد

توزیع ۱۵۰۰ بسته ویژه افطار در مساجد حاشیه شهر مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید خلیل منبتی در نشست خبری اعلام ویژه‌ برنامه‌های حرم مطهر رضوی در ماه رمضان، با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های این معاونت در ماه رمضان گفت: در سال‌های گذشته بیش از ۱۳ هزار نفر در صحن هدایت میهمان سفره‌های اکرام رضوی بودند که با توجه به تأکید تولیت آستان قدس رضوی امسال این سفره‌ها پهن نخواهد شد و بخشی از هزینه‌های آن در مناطق سیل‌زده هزینه می‌شود.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی یادآور شد: همچنین طبق سال‌های گذشته در طول ماه رمضان ۱ میلیون و ۵۰۰ بسته افطاری سبک در بین صفوف نماز توزیع خواهد شد و دو مهمانسرای حرم نیز در این ایام پذیرای زائران و مجاوران در وعده افطار خواهند بود.

وی ادامه داد: در شب و روز میلاد کریم اهل‌بیت (ع) حضرت امام حسن مجتبی (ع) نیز مراسمی در صحن جامع رضوی برگزار خواهد شد که تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه‌تر این مراسم همراه با پذیرایی از زائران انجام‌شده است.

ویژه‌برنامه‌های لیالی قدر در حرم مطهر رضوی

منبتی با اشاره به خدمات در نظر گرفته‌شده در لیالی قدر گفت: در آستانه شب‌های قدر خادمان بارگاه منور رضوی برای میزبانی هر چه‌بهتر از زائران و مجاوران آمادگی کامل برای ارائه خدمت خواهند داشت و بیش از ۱۰ هزار پرسنل ستادی و خدمه مسئولیت نظم‌دهی و ارائه خدمت را بر عهده خواهند داشت.

وی بیان کرد: در این ایام بالغ‌بر ۴۰۰ هزار مترمربع از صحن‌ها و حریم حرم مفروش خواهد شد و هر شب ۶۵۰ هزار جلد کتاب در بخش انوار یاران به زائران خدمات مختلف ارائه خواهند کرد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان نیز همچون سال‌های گذشته آب نوشیدنی در بین زائران و مجاورین بارگاه منور رضوی که برای شرکت در مراسم این ایام به حرم مطهر رضوی مشرف شده‌اند توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ مترمربع از فضای گلدسته‌ها و صحن‌ها هم‌زمان با شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) سیاه‌پوش می‌شود، گفت: تلویزیون‌های پهن‌پیکر نیز در تمامی صحن‌ها برنامه‌های شب‌های قدر را برای استفاده زائران پوشش خواهند داد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی بابیان اینکه محدودیت‌های ترافیکی نیز طبق معمول با هماهنگی شورای تأمین استان در ایام نزدیک به لیالی قدر انجام‌شده که در روز‌های آتی اعلام خواهد شد، ابراز کرد: با توجه به محدودیت‌های اعمال‌شده در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر، ۱۰۰ دستگاه ون برای ارائه خدمت به زائرین و مجاورین در نظر گرفته‌شده، همچنین در زمان اوج ترافیک نیز بخش ویلچر در مسیر‌های منتهی به حرم ارائه خدمت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه زائران و مجاوران عزیز می‌توانند از طریق نرم‌افزار رضوان از ظرفیت‌های پارکینگ‌های در نظر گرفته‌شده در محدوده حرم مطهر رضوی اطلاعات لازم را دریافت کنند، افزود: رواق‌های «شیخ حر عاملی» و «شیخ طوسی» در طول این ایام همچون گذشته از ساعت ۱۲ تا اذان صبح برای استراحت زائران در نظر گرفته‌شده است.

منبتی تأکید کرد: هم‌زمان با سالگرد ارتحال جان‌سوز بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و سالگرد قیام خونین پانزده خرداد و راهپیمایی روز قدس برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری این مراسم‌ها صورت گرفته است.

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توزیع ۱۵۰۰ بسته ویژه افطار در مساجد حاشیه شهر مشهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..