تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سمن‌ها در پیگیری و پیشگیری از وقوع جرم نقش موثری دارند

دادیار حوزه معاونت اجتماعی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد:

نقش موثر سمن‌ها در پیگیری و پیشگیری از وقوع جرمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، فرزاد بهشتی دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در «کارگاه آموزشی رودخانه‌ها، قوانین کیفری و حقوق مدنی» در سازمان آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به نقش موثر سمن‌ها گفت: سمن‌ها نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرم ایفا می‌کنند و چناچنه مطالبه گری مردم نباشد ممکن است، تبعات زیادی را متحمل شویم.


وی با اشاره به انجام امر به معروف در این خصوص تصریح کرد: قانون برنامه سوم توسعه، در خصوص سمن‌ها، ماده‌ای را پیش‌بینی کرده بود که طبق آن، سمن‌های دارای مجوز می‌توانستند در جلسات تخصصی حضور یابند و تجربیات خود را در اختیار مدیران قرار دهند که متاسفانه مدتی حذف شده است.


دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با اشاره به سیلاب اخیر در کشف‌رود و پیگیری سمن‌ها اظهار داشت: در حوزه رودخانه‌ها قوانین مختلفی داریم که چنانچه قانون‌گذار بخواهد به‌نتیجه برسد باید حتما از شعب پیش‌بینی شده در این زمینه استفاده کند.


بهشتی در خصوص حفر چاه‌های غیرمجاز افزود: براساس ماده ۴۵ قانون اساسی، در این رابطه جبران خسارت وارده، شلاق و حبس تا سه ماه پیش‌بینی شده است.


وی با بیان اینکه امکان گرفتن سند برای حریم وجود ندارد تصریح کرد: وزارت نیرو است که می‌توانند حریم رودخانه را مشخص کند.


دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: درختانی که در بستر رودخانه کاشته شده‌اند در صورت تشخیص آب منطقه‌ای قلع و قمع می‌شوند.


در ادامه این مراسم، مدیر رودخانه‌ها و سواحل آب منطقه‌ای خراسان رضوی نیز با اشاره به‌اینکه تعیین بستر رودخانه‌ها تنها توسط وزارت نیرو صورت می‌گیرد، گفت: برخی از بستر‌های رودخانه وقف شدند که طبق استفتای رهبری، رودخانه‌ها و انحار قابل وقف نیستند، همچنین برداشت شن و ماسه باکیفیتی که وزارت نیرو مشخص می‌کند، ایراد ندارد.


وی در خصوص طول رودخانه‌های خراسان رضوی بیان کرد: طول رودخانه‌های اصلی استان در داخل شهر ۳۳۴ کیلومتر و خارج از شهر بیش از ۲۸ کیلومتر و مساحت اراضی واقع در بستر ۸۳۶ هکتار در داخل شهر و ۱۲۵ هزار و ۲۱۹ هکتار است.

انتهای پیام// ز. م

اعمال قوانین دادگستری برای پیشگیری از دخل و تصرف در بستر رودخانه‌ها



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سمن‌ها در پیگیری و پیشگیری از وقوع جرم نقش موثری دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..