تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سازمان ملل، سازمان گردن‌کلفت‌هاست!

تجاوز گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به غزه که از روز شنبه آغاز شد، یکی از گسترده‌ترین حملات صهیونیست‌ها به غزه در سال‌های اخیر بوده که البته با پاسخ قاطع گروه‌های فلسطینی مواجه شده است. این حملات با توجه با تمایلات جنگ افروزانه در جناح تندرو رژیم صهیونیستی که اکنون پیروزی شکننده‌ای در انتخابات داخلی به دست آورده‌اند و نیز برنامه‌های حامیان اصلی آنها یعنی ترامپ و اطرافیانش، اهداف مختلفی را دنبال می‌کند.

حسین شیخ الاسلام در گفت‌وگو با اشاره به دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه می‌گوید: تصور می‌کنم این حملات به علت عدم انسجام داخلی برای تکمیل کابینه رژیم صهیونیستی است، اگر به یاد بیاورید لیبرمن هم سر قضیه غزه قهر کرد، اکنون هم انتخابات زودرس را برگزار کردند که هیچ تفاوتی با سابق نداشت.

وی تصریح کرد: پیش از این هم کابینه رژیم صهیونیستی ضعیف بود، یعنی اختلافش زیاد و شکننده بود، هنوز هم اینگونه است و حزب نتانیاهو (لیکود) تنها یک صندلی بیش‌تر از سفید آبی‌ها در پارلمان دارد برای همین مجبور به ائتلاف با تندورهایی مانند لیبرمن شده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد: اکنون نیز هدف نتانیاهو از تشدید و انجام حملات علیه فلسطینیان در غزه این است که بتواند با انسجام بیش‌تری کابینه را تشکیل دهد و به جناح تندرو بگوید هنوز کشتار در غزه را قبول دارد زیرا برخی از این تندورها اعتقاد دارند که ارتش اسرائیل باید وارد غزه شود.

سفیر پیشین کشورمان در سوریه همچنین بیان کرد: بنابراین تصور می‌کنم این اقدامات رژیم صهیونیستی بیش‌تر جنبه انسجام داخلی کابینه را داشته باشد، زیرا اکنون از نظر موقعیت زمانی به نفع نتانیاهو است به همین دلیل این جنایت را انجام می‌دهد.

علاوه بر مسائل داخلی در سرزمین‌های اشغالی، سکوت کشورهای عربی در برابر تجاوزات گذشته صهیونیست‌ها و رویکرد کشورهای عربی در قبال معامله قرن نیز عاملی جدی برای گستاخی بیشتر صهیونیست‌ها علیه مردم غزه شده است.

شیخ الاسلام در این باره می‌گوید: در این شرایط عرب‌های ذلیل نوکر آمریکا و صهیونیست‌ها ناچار می‌شوند که موضعی اتخاذ کنند، گرچه آن‌ها باید تابع ملت‌های خودشان و کشورهای اسلامی هم باشند بنابراین می‌خواهند معامله قرن را به گونه‌ای پیش ببرند تا این عرب‌های نوکر آمریکا از نظر پشتیبانی آن‌ها مشکل داخلی پیدا نکنند.

در همین حال حملات رژیم صهیونیستی به غزه که در چندسال اخیر بی‌سابقه بوده با پاسخ موشکی قاطع گروه‌های مقاومت در غزه همراه شده است. این گروه‌ها با دستان خالی برای دفاع از خود با تشکیل اتاق عملیات مشترک، بیش از ۴۰۰ موشک در پاسخ به تجاوزات صهیونیست‌ها به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند که باعث ایجاد رعب وحشت در میان صهیونیست‌ها و کشته شدن چندین تن از آنها شده است.

شیخ الاسلام درباره پاسخ موشکی مقاومت گفت: موشک یکی از مؤثرترین راهبردها است که خوشبختانه اکنون در داخل غزه تولید می‌شود، علت این‌که از پاسخ موشکی نیروهای مقاومت استفاده می‌کنند این است که خود می‌توانند تولید کنند، اگر مانند قبل می‌خواستند خارج از غزه آن را تهیه کنند قطعاً نمی‌توانستند در این حجم از آن استفاده کنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: استفاده از این موشک‌ها توسط گروه‌های مقاومت موضوعی اساسی است که بسیار هوشمندانه و با فهم درست و حسابی از آن استفاده می‌کنند.

حملات کم سابقه صهیونیست‌ها از طرفی با واکنش سرد و بی‌تفاوت کشورهای غربی مواجه شده است. نوع رفتار سازمان ملل در قبال غزه سوال برانگیز است. این سازمان که عملاً از سال ۲۰۰۹ اقدامی برای کمک به غزه انجام نداده در قبال تجاوزات صهیونیست‌ها موضع گیری غیر اصولی داشته و هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه از تشدید اوضاع در نوار غزه تنها ابراز نگرانی کرده و از "تمامی طرف‌ها" خواسته است از خود خویشتنداری نشان دهند. مواضع اروپا نیز تقریباً چیزی مشابه به همین بوده و سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف شلیک موشک از غزه به سرزمین‌های اشغالی شده است.

سفیر پیشین کشورمان در سوریه در این باره و واکنش انفعالی سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل می‌گوید: در واقع سازمان مللی وجود ندارد، این سازمان برای گردن کلفت‌ها است، قوانین آن هم برای گردن کلفت‌ها و زورگوها نوشته شده است، در حالی که چرا باید دولت‌هایی که نماینده ملت خودشان هستند همانند سایر کشورها برای خود حقی مانند وتو را قائل باشند. در دنیا باید یاد بگیری به اندازه‌ای که زور داری حرف بزنیم نه به اندازه‌ای که حق داری.

6060




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سازمان ملل، سازمان گردن‌کلفت‌هاست!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..