تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گرانی‌ها افزایش حقوق کارگران را بی‌اثر کرد/ قراردادهای سفید امضا جرم و قابل تعقیب قضایی است

ساعت: 13:06 منتشر شده در مورخ: 1398/02/15 شناسه خبر: 1482809

رئیس کمیسیون اصل90 گفت: قطعا با این گرانی‌هایی که به یکباره تحمیل شده نیز این افزایش حقوق در قشر کارگران، اثر خود را از دست داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داوود محمدی در گفت‌وگو با  شاخص، درباره اقدامات صورت گرفته در جهت حمایت از کارگران، اظهار کرد: در رابطه با حقوق کارگران اقدام خوبی انجام گرفت و نسبتا رشد حقوق این قشر، امسال از سال‌های گذشته بسیار بیشتر بود و درواقع با توجه به تنگناهایی که کشور با آن مواجه است، تلاش شد که حقوق کارگران به نوعی ترمیم شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: اما قطعا با این گرانی‌هایی که به یکباره تحمیل شده نیز این افزایش حقوق در قشر کارگران، اثر خود را از دست داده است.

محمدی بیان کرد: باید مسئولین نظارت کنند که گرانی‌ها باعث نشود این افزایش مختصری که در حقوق کارگران اتفاق افتاده است، بی اثر شود.

*همدلی سه قوه، رونق تولید را رقم می‌زند

رئیس کمیسیون اصل۹۰ ابراز گرد: نکته دوم که باید به آن توجه کرد بحث تفکیک مشاغل موجود است، ما متاسفانه شاهد تعدیل و اخراج کارگران هستیم و یک نوع عدم ثبات و عدم امنیت شغلی وجود دارد که کارگران ما را آزار می‌دهد.

وی تصریح کرد: قراردادهای سفید امضائی که از سوی پیمانکاران اتفاق می‌فتد به یک معنا جرم است، اگر کسی مبادرت به این کار کند قابل تعقیب قضایی است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس ادامه داد: از طرف دیگر به واسطه تعدیل‌های پی در پی که صورت می‌گیرد، جامعه کارگری احساس امنیت شغلی ندارد و باید با این موضوع مقابله شود.

این مسئول عنوان کرد: ما باید با جذب سرمایه گذاری داخلی، رفع موانع تولید، تهیه و توزیع مواد اولیه، تامین ارز مورد نیاز، تسهیل صادرات و بهره گیری از مشوق‌های صادراتی برای ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان و ثبات شغلی برای کارگران، بتوانیم مشاغل موجود را تثبیت کنیم.

محمدی افزود: در گام دوم باید در راستای تحقق شعار سال که “رونق تولید” است، تلاش کنیم که مشاغل موجود را توسعه بدهیم تا بخشی از مشکلات محیط کسب و کار و اشتغال حل شود.

نتیجه پرونده هفت‌سنگان از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی اعلام شد

وی اضافه کرد: این کار نیاز به هماهنگی و همدلی هر سه قوه دارد و قوه قضائیه باید بستر امنی برای سرمایه گذاری فراهم کند و هم دستگاه‌های اجرایی باید همه موانعی که پیش رو است بردارند.

رئیس کمیسیون اصل۹۰ عنوان کرد: اگر در برخی مسائل هم نیاز به پالایش قوانین باشد و یا قانونی برای رونق تولید تصویب شود، مجلس هم در این خصوص اهتمام بورزد.

این مسئول در ادامه گفت: ما آمادگی داریم اگر در جایی نیاز به تصویب و یا اصلاح قوانین در راستای رونق تولید باشد، دستگاه‌های اجرایی و تولیدکنندگان و صاحبان صنایع به ما مراجعه کنند، حتما پیگیری خواهد شد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت پرونده زمین‌خواری هفت‌سنگان گفت: کمیسیون اصل۹۰ در این خصوص وارد شد و پرونده را به شواری عالی معماری و شهرسازی ارجاع کرد.

وی ادامه داد: تصمیم کمیسیون هم این بود که شواری عالی معماری و شهرسازی در این حوزه صاحب نظر است.

محمدی خاطرنشان کرد: طبق آخرین اطلاعی که دارم، شورای عالی معماری و شهرسازی نظر خود را در رابطه با پرونده زمین‌خواری هفت‌سنگان اعلام کرده است و نتیجه را باید از این شورا پرسید.

این مسئول در پایان افزود: اینکه نظر شورای عالی معماری و شهرسازی در خصوص پرونده هفت‌سنگان چه بوده، حضور ذهن ندارم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گرانی‌ها افزایش حقوق کارگران را بی‌اثر کرد/ قراردادهای سفید امضا جرم و قابل تعقیب قضایی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..