تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بانک صادرات تولید و توزیع را هدف قرار داده است

بانک صادرات تولید و توزیع را هدف قرار داده است به گزارش شمانیوز به نقل از اخبار پولی مالی، به دنبال تلاش گسترده بانک صادرات ایران برای سبک کردن ستون معوقات درترازنامه و ورود به گروه سبز‌های بازار، مصاحبه‌ای اختصاصی انجام دادیم با حجت الله صیدی" مدیر عامل این بانک متن زیر حاصل این گفتگو است:

در آغاز از مدیرعامل بانک صادرات ایران درباره نشانه‌های بروز بحران در نظام اقتصادی کشور پرسش کردیم که وی در پاسخ گفت: من تلقی و تعریفی از شرایط بحران ندارم و بحرانی را در حوزه بانکی احساس نمی‌کنم، اما در برخی بنگاه‌ها یک عدم تعادل‌هایی وجود دارد از این رو دچار تنگنای تامین مالی هستند، اما در بعضی دیگر کار درحال انجام است و از شرایط خوبی برخوردار می‌باشند تا جایی که محصولاتشان تا یک سال بعد هم پیش فروش کرده اند از این رو با بحران رو به رو نیستیم. البته برای رفع تنگنا‌های مالی برخی شرکت‌ها و برای تخصیص بهینه وجوه نقد و اعتبار و سرمایه به این بخش ها، بازار سرمایه در کنار بانک‌ها می‌توانند نقش خوب و مهمی را ایفا کنند.


صیدی در پاسخ به پرسش دیگر ما مبنی بر چگونگی بهره مندی بهتر از تامین مالی بنگاه‌ها در شرایط تحریم اقتصای نیز گفت: برای رفع تنگنای مالی و تخصیص بهینه وجوه نقد و اعتبار و سرمایه بین بخش‌های فعال اقتصادی، تلاش بازار سرمایه در کنار بانک‌ها می‌توانند نقش مهمی را بازی کند. آن‌ها می‌توانند در بخش‌های مختلف عرضه و تقا ضا تسهیلات ترکیبی ایجاد کنند؛ بانک صادرات هم با طرح طراوت بخش تولید و توزیع را هدف قرار داده چرا که تولید گنندگان به خاطر ضعف توزیع خیلی از شبکه‌ها نمی‌توانند همدیگر را پیدا کنند.


وی در ادامه درباره شیوه حمایت طرح طراوت از تولید کننده گان توضیح داد: بانک صادرات همیشه چند خط اعتباری خاص برای بخش تولید در دستور کار خود دارد، که امسال آن‌ها را ارتقا داده است، مثل طرح تسهیلات مرابحه، تسهیلات مضاربه، خرید دین، وام‌های مربوط به سهام در گردش که امسال نیز آن‌ها را ادامه خواهیم داد با همان شیوه البته با ارقام بالاتر. واقعیت این است که یک بخش مهمی اعتبارات اسنادی، بین بخش‌های مختلف تولید و عرضه است، یعنی کسی که مواد اولیه می‌گیرد. در این بخش اعتبار اسنادی ریالی که بانک صادرات طراحی کرده است نقش خوبی میتواند ایفا کند؛ یک بخش دیگر مربوط می‌شود به تقاضای دولت و مصرف کننده مرتبط با خانوار‌ها و اصناف است که آن‌ها را نیز بانک با کارت اعتباری حمایت می‌شوند.


مدیرعامل بانک پاسارگاد در ادامه گفت: در سال ۹۸ چند طرح دیگر نیز معرفی می‌شود. تسهیلات غیر تولیدی و بنگاه‌ها مثل طرح ۶۷ که سال گذشته ارائه شد امسال با امکانات بیشتر ارائه خواهد شد که هم برای بازار سرمایه و هم برای کارمندان و کارگران است که به محض نهایی شدن اعلام خواهند شد.


از مدیرعامل بانک صادرات ایران در باره برنامه اصلی این بانک در سال ۹۸ پرسیدیم که وی در پاسخ گفت: مهمترین برنامه بانک برای سال ۹۸ خروج از زیان و ورود به منطقه سود است. با توجه به تجدید ساختار و اصلاح ساختار که در سال ۹۷ داشتیم برای موفقیت در این طرح سهم بازار و نرخ موثر تسهیلات افزایش و در مقابل بهای تمام شده پولمان رانیز کاهش خواهیم داد. البته در سال جاری فعالیت‌های ارزی را نیز افزایش خواهیم داد.


صیدی درباره فعالیت بانک صادرات یاران در خارج از مرز‌های کشور نیز گفت: بانک در حال حاضر در کشور‌های امارات، قطر، عمان، افغانستان، ترکمنستان وازبکستان دارای شعبه فعال است. در کشور‌هایی مثل عراق و سوریه نیز از طریق بانک‌های کارگزار و کشور‌های سی آی اس اقدام می‌کنیم.


مدیرعامل بانک صادرات ایران در باره عرضه دارایی‌های مازاد بانک نیز گفت: البته سال گذشته عرضه‌هایی را انجام دادیم، اما در برخی موارد موفق به فروش اموال بانک نشدیم، به عنوان مثال سال گذشته در بخش املاک، بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان عرضه داشتیم که موفق به فروش نشدیم و امسال قصد فروش آن‌ها را داریم، همچنین در بخش سهام نیز نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان فروش داشتیم.

مدیر عامل بانک صادرات در پایان تاکید کرد: برنامه ما در سال ۹۸ این است که گروه مالی را در بورس عرضه کنیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بانک صادرات تولید و توزیع را هدف قرار داده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..