تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همکاری وزارت خانه‌های کار و ارتباطات برای توسعه مهارت‌آموزی

وزیر آموزش و پرورش در مراسم دیدار رئیس جمهور با فرهنگیان مطرح کرد؛

ورود آموزش و پرورش به موضوع مدرسه محوریبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم دیدار رئیس جمهور با فرهنگیان با عنوان همایش تدبیر و  امید در گام دوم انقلاب با مدرسه محوری که در سالن اجلاس سران برگزار شد اظهار کرد: اینجانب مفتخرم در حضور رئیس جمهور و شورای معاونان و منتخبی از فرهنگیان که امید دستیابی به اعتدال و عقلانیت دارند، حضور پیدا کردم.

وی ادامه داد: در سالی که به منظور کانونیت بخشیدن به مدرسه نامگذاری شده است در دولت  تدبیر و امید و با اتکا به سند تحول بنیادین و با محورهای بهسازی و سازماندهی  نیروی انسانی، با توسعه مشارکت امیدواریم تمرکززدایی را بالا ببریم و شاهد پیشرفت باشیم.

بطحایی اظهار کرد: به نمایندگی از بیش از ۹۴۰ هزار خانواده فرهنگی و ۷۰۰ هزار فرهیخته بازنشسته در این مراسم گوشه‌ای از برنامه‌ها را به محضر ریاست جمهوری می‌رسانم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال برای کانونیت بخشیدن به مدرسه، کارهایی مانند  مدرسه محوری را آغاز کردیم و مدیران مدارس مبتنی بر شایستگی انتخاب و انتصاب شدند.

وی  تصریح کرد: مشارکت معلمان در حوزه تصمیم سازی را از طریق انتخاب ۲ نفر در صندوق ذخیره فرهنگیان و ۳ فرهنگی در شورای عالی آموزش و پرورش با رای مستقیم ۲۰۰ هزار نفر از واجدین شرایط آغاز کردیم.

بطحایی ادامه داد: برای اولین بار ۲ ساعت از برنامه درسی کاهش یافته و برنامه ویژه‌ای از طریق معلم، مدیر و مربی پرورشی در نظر گرفته شد تا از طریق انطباق آموزشی با نیاز‌های بومی آموزه‌هایی برای دانش آموزان در نظر گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: کتاب خوانی، رعایت حقوق شهروندی، آشنایی با تهدید‌های فضای مجازی، مسائل محیط زیستی و دیگر موضوعاتی که جای یادگیری آن در مدرسه است برای برنامه ویژه مدارس مورد توجه قرار می‌گیرد.

بطحایی با بیان اینکه آموزش مهارت‌های پایه آغاز شده و در سال جاری ۵ هزار مدرسه متوسطه اول برای ۱۵۰ هزار دانش آموز دوره کوتاه مدت مهارت آموزی اجرا کرده‌اند، افزود: دوره‌های مهارت به نحوی است که باید قبل از عرضه مشتریانی هم برای آن در نظر بگیریم که در این مسیر وزارت کار و ارتباطات هم با ما همکاری می‌کنند.

وی افزود: این طرح را آماده کردیم تا در تابستان پیش رو به بعد این فرایند را اجرایی کنیم.

 پوشش ۶۰۰ هزار دانش آموز در طرح خرید خدمات آموزشی

وزیر آموزش و پرورش به اجرای طرح خرید خدمات آموزشی هم اشاره و اظهار کرد: ۶۰۰ هزار دانش آموز تحت پوشش این طرح هستند و اگر این طرح وجود نداشت عمده دانش آموزان مناطق محروم ترک تحصیل می‌کردند.

بطحایی به ایجاد طرح میز خدمت از مرداد ۹۷ هم اشاره کرد و گفت: برای پاسخگویی حضوری بنا به دستور رئیس جمهور این طرح را در آموزش و پرورش اجرایی کردیم.

وی تاکید کرد: شادابی، نشاط و امید به آینده که به کرات توسط رئیس جمهور اشاره شده است، همچنین در فرمایشات امسال مقام معظم رهبری با فرهنگیان هم مورد تاکید قرار گرفت باید در بین دانش آموزان و در فضای مدرسه افزایش یابد.

اجرای طرح اتاق بازی و یادگیری در ۱۰۰۰ مدرسه کشور وزیر آموزش و پرورش به اجرای طرح اتاق بازی و یادگیری در ۱۰۰۰ مدرسه کشور اشاره کرد و گفت: زمانی که دانش آموزان دوره ابتدایی همراه با وسایل بازی آموزش می‌بینند این فضا را بیشتر مورد توجه قرار خواهند داد؛ همچنین محتوای آموزشی محض با روش‌های خسته‌کننده باید جای خود را به محتوای به روز و متناسب با نیاز اجتماعی دانش‌آموزان بدهد.

بطحایی حیاط پویا را از دیگر برنامه‌های نشاط آفرینی برای دانش آموزان برشمرد و اظهار کرد: این طرح در دولت یازدهم شروع شد و به سرعت توسعه پیدا کرده است که در این طرح هم از حداقل امکانات استفاده می‌شود.

وی از راه اندازی شبکه ملی برای دانش آموزان خبر داد و گفت: این طرح در مرحله اول کاری است و تا کنون موفقیت آمیز نشان داده است.

احداث ۵ هزار کلاس درس با کمک خیرین وزیر آموزش و پرورش به فعالیت خیرین مدرسه ساز هم اشاره کرد و گفت: با همکاری دولت و مساعدت بی‌دریغ خیرین امسال اقدامی کم نظیر در توسعه فضا‌های آموزشی صورت گرفت و علی‌رغم مضایق اعتباری کشور بیش از ۱۰ هزار کلاس درس جدید احداث کردیم که نیمی از آن توسط خیرین بنا شد، علاوه بر آن در اقدامی مردمی ساخت مدارس در مناطق سیل زده هم با تعهدات خیرین در دست نوسازی و بازسازی قرار می‌گیرد.

بطحایی با اشاره به پیگیری اجرای طرح رتبه بندی معلمان گفت: هدف اصلی این طرح ارتقا شایستگی فرهنگیان است که فرایند تصویب آن در جلسات کارشناسی و کمیسیون‌های دولت بررسی شده است و پس از آن به مجلس ارجاع داده می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی را هیئت‌های اندیشه ورز نظام تعلیم و تربیت دانست و اظهار کرد: به کمک این دو دانشگاه سند تحول بنیادین در بخش‌های مربوطه محقق خواهد شد.

گفتنی است در حاشیه این مراسم از ۶ عنوان کتاب با موضوع تاریخ تربیت معلم کشور که مناسبت یک صدمین سالگرد تربیت معلم تهیه شده بود، رونمایی شد و در آن مسائلی همچون بررسی و مطالعه تاریخ تربیت معلم، مطالعات تطبیقی در این حوزه و مسائل مربوط به تاریخچه این نظام در کشور مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همکاری وزارت خانه‌های کار و ارتباطات برای توسعه مهارت‌آموزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..