تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرصت ۱۰ ساله برای استاندارسازی کلاس‌های درس/ ناچار شویم دستگاه‌های نظارتی را وارد آموزش و پرورش می‌کنیم

زاهدی گفت: تاکنون ۶۰ هزار کلاس درس بازسازی شده‌اند و برای تکمیل این کار به حدود ۱۰ سال زمان و تامین اعتبار لازم نیاز داریم.

استاندارسازی کلاس‌های درس ۱۰ سال زمان نیاز دارد/ ناچار شویم دستگاه‌های نظارتی را وارد آموزش و پرورش می‌کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره وضعیت نوسازی و بازسازی مدارس مناطق سیل‌زده اظهار کرد: ۱۳۸۴ مدرسه در جریان سیل آسیب دیدند که برخی از این آسیب‌ها جزئی و برخی کلی بود.

وی با اشاره به آمار مدارس در جریان سیل گفت: در لرستان ۱۱۲، در خوزستان ۸۰ مدرسه، و در گلستان ۲۰ مدرسه تخریبی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به کلاس‌های درس نیازمند مقاوم سازی در کشور بیان کرد: حداقل ۱۰۰ هزار کلاس درس نیازمند مقاوم‌سازی و بارسازی در کل کشور داریم که با احتساب متوسط سرانه هر کلاس حداکثر ۵۰ متر و اگر برای ساخت هر مترمربع سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیاز باشد علاوه بر آن فضایی هم باید برای اتاق مدیر و راهرو و مواردی این چنینی در نظر بگیریم، در مجموع حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

زاهدی با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته حدود ۶۰ هزار کلاس درس را بازسازی کرده ایم، گفت: در برنامه‌های توسعه‌ای کشور از برنامه چهارم تا ششم نگاه مثبتی به نوسازی مدارس شده است و برای آنکه کلاس‌های درس استاندارد شوند به حدود یک دهه زمان نیاز داریم، اما اگر در دولت و مجلس اراده کنیم می‌توانیم کار را زودتر پیش ببریم.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم ایمن‌سازی مدارس و استاندارسازی سیستم گرمایشی سرعت بیشتری داشته باشد باید بودجه فعلی نوسازی را دوبرابر کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره روش‌های تامین اعتبار بازسازی مدارس مناطق سیل‌زده بیان کرد: هر ساله در دولت و از طریق وزارت کشور بودجه‌ای برای حوادث و بحران‌ها تصویب می‌شود؛ علاوه بر آن آموزش و پرورش هم بودجه‌ای دارد که نسبت به سال‌های قبل افزایش حدود سه برابری دارد، هرچند با وجود این خیرین هم باید پای کار بیایند.

نسبت به فروش فضاهای مازاد عِرق سازمانی وجود دارد

زاهدی درباره وجود فضاهای مازاد در آموزش و پرورش گفت: حدود چهارسالی است که در قانون فروش فضاهای مازاد آموزش و پرورش را در نظر گرفتیم و قرار شده است تا این پول به آموزش و پرورش برگردد و فضای مدارس خود را بهینه سازی کند اما در آموزش و پرورش عرق درون سازمانی وجود دارد که که نباید زمین مازاد را فروخت؛ از وزیر آموزش و پرورش و مدیران درخواست داریم تا به کمک دولت بیایند و املاک با قیمت‌های بالا را بهینه سازی کنند.

وی ادامه داد: با اجرای این رویکرد حداقل ۲۰ هزار میلیارد تومان از این محل عواید برای آموزش و پرورش ایجاد می‌شود که این موضوع را خود وزیر باید باید دنبال کند البته اگر ناچار شویم دستگاه‌های نظارتی را وارد کار کنیم کار سخت می‌شود، اما می‌گوییم که شان آموزش و پرورش بالاتر از این اقدام است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:  مدیران آموزش و پرورشی باید بدانند که دولت به تنهایی نمی تواند  ۴۵ هزار میلیارد تومان برای بهبود مدارس صرف کند و باید اجازه دهند تا مدارس با تغییرکاربری و بهینه‌سازی درآمدزایی کنند و اراده اجرا باید از سوی مجریان وجود داشته باشد.

زاهدی بیان کرد: وزیر آموزش و پرورش می‌تواند برنامه‌ای داشته باشد تا هر استانی که بیشترین درآمدزایی را از طریق املاک مازاد دارد، تشویق کند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا آموزش و پرورش برای دولت اولویت دارد یا خیر، بیان کرد: اکنون حدود  ۶ سال است که نظام رتبه‌بندی فرهنگیان  به طور کامل پیاده نشده است و  از دولت انتظار داریم که این لایحه را به فوریت به تصویب برساند تا مجلس هم  به فوریت آن را ارسال کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره وضعیت ساختمان‌های آموزش عالی با اشاره به اینکه در جریان سیل اخیر آسیب‌ چندانی ندیدند، گفت: قدمت اکثر ساختمان‌های آموزش عالی به ۳۵ سال قبل برمی‌گردد و بیش از ۵۵ درصد ساختمان‌هایش اینگونه است؛اکنون ۵ میلیون متر مربع  از ساختمان‌های دانشگاهی نیازمند بازسازی  یا مقاوم سازی هستند که این کار به  ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرصت ۱۰ ساله برای استاندارسازی کلاس‌های درس/ ناچار شویم دستگاه‌های نظارتی را وارد آموزش و پرورش می‌کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..