تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سبقت نرخ قطعات از قیمت خودرو!

به گفته یک کارشناس صنعت خودرو امروز تولیدکنندگان قطعات یدکی خودرو مواد اولیه را به سختی آنهم با چندین برابر قیمت تهیه می‌کنند در سایه فقدان نظارت، قیمت‌ها بالا می‌رود و عرضه شدن قطعه پس از گران شدن نشان از دست‌های پشت پرده ای دارد که باید با نظارت جلوی سودجویی آنها گرفته شود.

هنوز خبری از مدیریت آشفته بازار خودرو نیست. در کنار افزایش نجومی قیمت خودرو، قطعات خودرو هم به شکل عجیبی افزایش قیمت داشته‌اند و حتی اگر صفر تا صد قطعات از خارج و با نرخ دلار تامین شده باشد، باز هم تصور قیمت‌های کنونی برای بعضی از قطعات یدکی دور از ذهن است. برخی فعالان گفته‌اند در هفته‌های پیش رو احتمال افزایش مجدد خودرو و قطعات همچنان وجود دارد.

قیمت مواد اولیه داخلی و وارداتی مدام در حال تغییر است و همین امر اثرات منفی را بر قیمت تمام شده خودرو گذاشته است. علاوه بر این افزایش قیمت ارز و اخبار متعدد سیاسی عاملی شده است. تحریم‌ها یکی از دلایلی است که قطعه‌سازان برای گرانی مطرح می‌کنند. در برخی نمایندگی‌ها مشکل تامین قطعات وجود دارد و این جمله که «قطعه خودروی خود را به طور آزاد از بازار تهیه کنید» زیاد شنیده می‌شود.

علیرضا نیک آئین رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو پیش از این درباره تغییرات ناگهانی قطعات گفته بود: این اتفاق عجیبی است که ابتدا یک قطعه در بازار کمیاب می‌شود اما پس از ۲ برابر شدن قیمت به وفور در بازار یافت می‌شود، این نشان می‌دهد برخی به عمد از عرضه برخی قطعات به بازار جلوگیری می‌کنند.

مهدی مطلب زاده نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه به خبرنگار اقتصادی می‌گوید: قیمت مواد اولیه ارزان نیست و شرکت‌های دولتی (فولاد مبارکه، شرکت ملی مس و پتروشیمی‌ها) این مواد را با قیمت بالا به ما می‌دهند. ضمن اینکه مبنایی که آن‌ها برای نرخ مواد اولیه دارند، نه ارز دولتی بلکه ارز ۱۰ تا ۱۲ هزار تومانی است.

عضو انجمن صنایع همگن با بیان اینکه افزایش قیمت نهایی خودرو را نباید به گردن قطعه‌ساز انداخت ادامه می‌دهد: قیمت قطعات خودرو از ابتدای امسال رشدی نداشته است و ما هیچ قطعه‌ای را گران نکرده‌ایم؛ این اتفاق در حالی است که دستمزد‌ها طبق قانون وزارت کار تا ۴۰ درصد افزایش داشته است.

مطلب زاده درباره کمیاب شدن قطعات خودرو‌های خارجی در بازار می‌گوید: برخی از قطعات اصلا تولید داخل ندارد مانند ایربگ یا ترمز‌ ای بی اس که وارداتی است و به دلیل زمان‌بر بودن تخصیص ارز و مسدود بودن نقل و انتقال پول از ایران به خارج از کشور واردات این قطعات بسیار سخت شده و قیمت آن هم بالا رفته و در بازار نیز برخی از قطعات نایاب شده است.

لینک کوتاه: http://newsfa.ir/news/618274

عکس های اینستاگرامی عکس نوجوانی بهرام رادان عکس نوجوانی بهرام رادان جواهرات من....جواهرات من.... سحرقریشی-اینستاگرام - instagramسحرقریشی-اینستاگرام - instagram عکسهای اینستاگرامی علیرضا حقیقیعکسهای اینستاگرامی علیرضا حقیقی عکسهای اینستاگرامی طناز طباطباییعکسهای اینستاگرامی طناز طباطبایی عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان

کوتاه و خواندنی

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سبقت نرخ قطعات از قیمت خودرو!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..