تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پوتین سفیر تازه کار خود در بلاروس را برکنار کرد

 اختلافات میان روسیه و بلاروس دی ماه پارسال آغاز شد وقتی که الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس که از خودداری روسیه از تسهیلات مالیاتی در صادرات نفت به بلاروس برآشفته شده بود اعلام کرد که روسیه در صورت ادامه اقدامات خود، بلاروس را به عنوان تنها متحد در غرب از دست خواهد داد.
اظهارات تند رئیس جمهوری بلاروس علیه کرملین باعث شد تا ولادیمیر پوتین بلافاصله با او تماس بگیرد و دو طرف در مسکو با یکدیگر دیدار و گفت وگو کنند؛ ساعاتی بعد نیز دو طرف برای نشان دادن روابط مستحکم خود هاکی روی یخ بازی کردند.
اما چند روز پیش پوتین حدود 40 حکم را امضا کرد که در بین آنها تسهیل در روند دریافت تابعیت روسیه برای اوکراینی ها و ایجاد اینترنت ملی پر سر و صدا ترین آنها بود با این وجود در این بین سفیر روسیه در بلاروس هم تغییر کرد هر چند که برخی رسانه های روسیه اعلام کردند سفیر روسیه برای دریافت پست جدیدی از بلاروس فراخوانده شده است.
مساله ازآن جهت اهمیت یافت که میخائیل بابیچ سفیر روسیه کمتر از یک سال بود که به این پست منصوب شده بود. صاحبنظران در روسیه معتقدند که بابیچ حداقل دو بار در یک سال گذشته مقامات بلاروس را برآشفته کرده است.نخستین مورد به مصاحبه سفیر روسیه در بلاروس باز می گردد آنجا که وی مینسک را به تعیین فرمت همگرایی و نه عیب جویی های متقابل فراخواند.وزارت خارجه بلاروس بلافاصله به این اظهار نظر واکنش نشان داد و اعلام کرد که لحن صحبت سفیر روسیه در بلاروس پلیسی است و وی تفاوت بین حوزه فدرالی و دولت مستقل را نمی داند.
یادآور می شود که روسیه و بلاروس در چارچوب جامعه همسود، اتحادیه اقتصادی اوراسیا و پیمان امنیت جمعی با یکدیگر همکاری می کنند و دو کشور همچنین در سال 1998 موافقت نامه ای را برای ایجاد دولت اتحادی بین دو کشور امضا کرده اند و در راستای اجرای آن هر سال روسای جمهور، نخست وزیران، وزرای خارجه و سران مجالس قانونگذاری دو کشور با یکدیگر دیدار و درباره همکاری های دوجانبه گفت وگو و تبادل نظر می کنند.
اما این پایان ماجرا نبود چرا که کمتر از دو ماه بعد، بابیچ رئیس جمهوری بلاروس را مورد انتقاد قرار داد و بار دیگر وزارت خارجه بلاروس را مجبور به واکنش کرد.در واکنش دوم، وزارت خارجه بلاروس اعلام کرد که سفیر روسیه در مینسک به دنبال نابود کردن رابطه دو کشور است.
روزنامه کامرسانت از جمله رسانه های روسیه بود که به این مساله واکنش نشان داد.این روزنامه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که بالا گرفتن اختلافات میان سفیر روسیه با مقامات بلاروس باعث شد که لوکاشنکو شخصا از پوتین بخواهد که سفیر خود در مینسک را فرابخواند و او را برکنار کند و روسیه در امور داخلی این کشور دخالت نکند.
بنابراین به نظر می رسد سناتور دمیتری مزنتسف سفیر جدید روسیه با همین هدف راهی مینسک شده است تا علاوه بر تحقق وعده پوتین به لوکاشنکو، به عنوان سفیر جدید روسیه در مینسک به اختلافات پیش آمده میان دو طرف در ماه های اخیر پایان دهد.

2323




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پوتین سفیر تازه کار خود در بلاروس را برکنار کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..