تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از راه اندازی سومین کارخانه نوآوری تا تامین بودجه دانشگاه‌ها با فروش محصولات فناورانه

از راه اندازی سویم کارخانه نوآوری تا تامین بودجه دانشگاه‌ها با فروش محصولات فناورانهبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها‌ را بازگو ‌می‌کنیم.

برنامه‌ریزی برای توسعه ۳ پلتفرم ماهواره ملی

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری سه پلتفرم ماهواره ملی را با ایجاد کنسرسیومی از دانشگاه‌های فعال حوزه فضایی و با کمک شرکت‌های دانش بنیان به مرحله اجرا درآورده است. در همین زمینه می‌توان به پروژه «ایران باس ۱۵» اشاره کرد. این پروژه یک پلتفرم ماهواره ۱۵ کیلوگرمی با محموله تصویربرداری (رزولوشن ۵ متر) است و توسط کنسرسیومی از ۲ دانشگاه صنعتی شریف و صنعتی مالک اشتر در حال انجام است. در این پروژه طراحی مفهومی و اولیه انجام شده است و در حال حاضر در مرحله طراحی تفصیلی است.

تحول ایران از کشوری نفت‌محور به دانش‌بنیان

 آدامو وزیر آموزش نیجریه در دیدار با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک تحول افتخارآفرین و الگویی ارزنده برای دیگر کشور‌هاست، گفت: ایران توانسته است پس از انقلاب اسلامی به پیشرفت‌های علمی و فناوری قابل توجهی دست پیدا کند؛ پیشرفت‌هایی بسیار ارزنده و افتخارآفرین که الگویی مناسب برای دیگر کشور‌ها به‌شمار می‌رود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این دیدار، تحول ایران از کشوری نفت‌محور به دانش‌بنیان را نقطه جهش کشورمان دانست و گفت: ایران در کنار بهره‌مندی از سرمایه‌های عظیم و ارزنده زیرزمینی خود، از نوآوری و دانش جوان تحصیل‌کرده به عنوان سرمایه ارزنده دیگری بهره می‌گیرد؛ لازم است تا کشور‌هایی که منابع زیرزمینی را به عنوان محور نخست حیات اقتصادی خود می‌شناسند، نگاهی تازه به این سرمایه غیرملموس و ارزشمند داشته باشند.

تحریم در حوزه علمی آسیبی به ما نمی‌زند

 دیپو مونه وزیر آموزش عالی بنگلادش در دیدار با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به تمایل همکاری با ایران به ویژه در حوزه دانش گفت: کشور ایران علاوه بر فرهنگ عمیق و پیشینه‌ای خوب در تاریخ، امروز در عرصه فناوری نیز از پیشرفت‌هایی قابل توجه برخوردار است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در این دیدار از عزم ایران برای تعامل علمی و فناورانه با جهان گفت و ادامه داد: ما برای همکاری در حوزه‌های علمی و فناورانه آماده هستیم؛ توانمندی‌های علمی و فناورانه ایران به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها، پلی مستحکم است که تدوام این تعامل را تضمین می‌کند.

سومین کارخانه نوآوری در شیراز راه اندازی می‌شود

اسماعیل قادری فر رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان  درباره اولین جلسه سال ۹۸ برای پیگیری و راه اندازی کارخانه نوآوری اظهار کرد: اولین جلسه امسال برای راه اندازی سومین کارخانه نوآوری در هفته جاری برگزار شد.

قادری فرد درباره سومین کارخانه نوآوری ایران بیان کرد: اولین کارخانه نوآوری در تهران و دومین کارخانه در مشهد راه اندازی شدند و تا پایان امسال سومین کارخانه در شهر شیراز راه اندازی خواهد شد.

افزایش فعالیت‌های سلامت دیجیتال و هوش مصنوعی در بستر شتاب‌دهنده‌های تخصصی

مهدی محمدی دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جموری در گفت‌وگو با در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ایجاد اشتاب دهنده های تخصصی حوزه اقتصاد دیجیتال بیان کرد: در حال حاضر در ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی برنامه تخصصی را برای ایجاد شتاب دهنده و آزمایشگاه‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در دستور کار داریم.

مسابقات فناورانه محرک جوانان خلاق است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه  مسابقهدانشآموزی نور؛ گرامیداشت ابن رزاز جزری اظهار کرد: با توجه به اینکه این مسابقه برای سومین سال و دوره برگزار شد، کلیت این مسابقه را خوب ارزیابی می‌کنم.

ستاری افزود: به هر حال برگزاری چنین مسابقات و دوره‌هایی برای دانش‌آموزان بسیار خوب است و می‌تواند محرک جوانان خلاق باشد و برای آنها مثمر ثمر واقع شود.

تامین بودجه دانشگاه‌ها با فروش محصولات فناورانه

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه رونمایی از طرح‌های فناورانه دانشگاه تهران و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نگاه جدی به حوزه فناوری و توسعه تکنولوژی از دانشگاه تهران آغاز شده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: این دانشگاه به صورت پایلوت برنامه‌های فناورانه را آغاز کرده و مدیریت دانشکده کاملا با این موضوعات هماهنگ است.

از دل اقتصاد دولتی کارآفرینی به وجود نمی‌آید

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاح فاز اول مرکز نوآوری و شتاب دهی دانشگاه تهران که ظهر امروز در دانشگاه فنی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اهمیت کارآفرینی جوانان، اظهار کرد: حضور جوانان کارآفرین و عملکرد آنها برای کشور اهمیت به سزایی دارد.

وی ادامه داد: کارآفرینی یکی از بحث‌های جدی اقتصاد دانش بنیان است و با کار دولتی تفاوت بسیاری دارد.

ستاری درباره کار دولتی مطرح کرد: فردی که کار دولتی داشته باشد و هر روز پشت یک میز بنشیند و به استخدام دولت درآمده باشد، ریسک نمی‌کند و کارآفرین نمی‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از راه اندازی سومین کارخانه نوآوری تا تامین بودجه دانشگاه‌ها با فروش محصولات فناورانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..