تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ملت ایران برای استقلال و عزت خود جلوی هر زورگو و متجاوزی ایستاده است

وزیر کشور: ملت ایران برای استقلال و عزت خود جلوی هر زورگو و متجاوزی ایستاده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در مراسم نکوداشت مختومقلی فراغی، شاعر و عارف نامی ترکمن اظهارداشت: این مراسم یکی از برنامه‌های خوب و ارزشمند است و باید بامحتوا و غنی برگزار شود. نباید این مراسم به گونه‌ای باشد که مردم چند ساعت اینجا بنشینند و صحبت‌های بنده و مسئولان اجرایی را بشنوند.

وی با تأکید بر شکل‌گیری دبیرخانه دائمی برای نکوداشت مختومقلی فراغی گفت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید یک دبیرخانه دائمی برای این شاعر تشکیل دهد تا در طول سال از افراد بسیار زبده و باانگیزه، عاشق و ادیب در حوزه‌های مختلف ادبی، عرفان، فلسفه، موضوعات اجتماعی و سایر بخش‌ها استفاده شود.

وزیر کشور بیان داشت: این دبیرخانه باید ادبیات تطبیقی با شعرای بزرگ ملی ایران همچون حافظ، سعدی، عطار و ... را انجام دهد. علاوه براین باید در سال موسیقی اصیل ترکمن متناسب با سروده‌های این شاعر تولید و در مراسم نکوداشت او اجرا شود.

وی گفت: وسعت اندیشه مختومقلی فراغی و عرفان و حکمتی که در اشعارش وجود دارد ظرفیت خوبی است تا هرسال در این ایام چندشب شعر برگزار شود. باید به گونه‌ای از ظرفیت این شاعر که در ادبیات ایران به ویژه در حوزه فرهنگ ترکمن برای ما به یادگار گذاشته است استفاده کنیم که به یک چشمه جوشان فرهنگی تبدیل شود.

رحمانی فضلی به تنوع قومیتی، مذهبی و جغرافیایی در کشور اشاره کرد و گفت: اقوام و مذاهب در کشورمان در عین تکثر با هم وحدت دارند که محور آن ایرانیت و اسلامیت است. مردم ایران همه نوای یکسان برای اعتلای دین و اسلام دارند؛ باید یک جریان زیبای فرهنگی اجتماعی را خلق کنیم تا روی این موضوعات کار شود.

وی اضافه کرد: برخی انسان‌ها به دلیل پیوند با حق تعالی جاودانه و ابدی می‌شوند و در ذهن، خاطره، قلب و زندگی مردم مانند آبی روان، زلال و حیات بخش جاری هستند. در عین حال جاودانگی برای جسم و ماده معنا ندارد، فقط چیزی به جا می‌ماند که در ظرف زمان و مکان نگنجد. اگر انسان بتواند خود را از حوزه مادیات خارج کند و به حوزه ملکوت برساند، جاودانه خواهد بود.

وزیر کشور ادامه داد: راه عبور از زمان، مکان و مادیت، پرواز انسان به سمت ابدیت و ملکوت است. به طور قطع تفکرات و اندیشه‌ای می‌تواند اینگونه باشد که به ملکوت اعلی پیوند بخورد. هرچند ما نمی‌توانیم به ذات باری تعالی دسترسی و درکی از ذات خداوند داشته باشیم، اما می‌توانیم تفکر، اندیشه و راه خود را به راه خدا و معرفت دینی و الهی و با اسما و صفات الهی نزدیک کنیم. این معرفت اندوزی را خداوند با ارسال وحی، قرآن و تعیین نبی و ائمه اطهار (ع) به ما انسان‌ها آموخته است.

وی راه پیوستن به این ابدیت را عاشق شدن دانست و گفت: عشق طریق و مسیری است که ما را به وحدت می‌رساند و می‌تواند از تکثر، انشقاق و جدایی جلوگیری کند. اگر امروز حافظ، سعدی، مولوی و اولیا و بزرگان دین و عارف شاعری مانند مختومقلی فراغی در ذهن، فرهنگ و زندگی مردم جاری است و حیات می‌بخشد به این دلیل است که آنان جرعه‌ای از می‌مستی معرفت الهی نوشیده‌اند و راه عشق را طی کرده‌اند. برای همین است که امروز بعد از ۲۸۶ سال دور هم جمع شده‌ایم و از عرفان، شعر، عشق و دلسوزی برای وطن، حسرت برای وحدت و ارائه طریق برای یک زندگی عالمانه در اشعار مختومقلی فراغی سخن می‌گوییم.

رحمانی فضلی یکی از افتخارات ملت ایران را وحدت و انسجام بین اقوام و مذاهب برشمرد و افزود: ما این افتخار را مدیون اسلام، معرفت دینی و فرهنگ ایرانی اسلامی خود هستیم و باید تلاش کنیم که این فرهنگ را در گلستان‌ها و بوستان‌های ایران حفظ کنیم. همه اقوام دارای قله‌های بلند و رفیع هستند تا مشام دل‌های ایرانیان را معطر و به هم نزدیک کنند.

وی ایران اسلامی را مایه افتخار آزادگان جهان دانست و اضافه کرد: ملت ایران برای استقلال، هویت، عزت و تقویت دین خدا جلوی هر زورگو متجاوزی ایستاده است و فقط گناه او این است که استقلال، آزادی و عزت می‌خواهد.

وزیر کشور بیان داشت: کسانی که مخالف عزت، استقلال و آزادی ما هستند ۴۰ سال است کار می‌کنند، اما این فرهنگ غنی، باور تنومند، این اندیشه‌های ناب این ملتِ با اصل و اراده و باغیرت، مقابل هرگونه ظلم و ستم ایستاده و می‌ایستد.

انتهای پیام/پ

مراسم نکوداشت مختومقلی فراغی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ملت ایران برای استقلال و عزت خود جلوی هر زورگو و متجاوزی ایستاده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..