تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




غنی‌ترین موزه حشره‌شناسی ایران کجاست؟ + تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، رده‌ای از بی‌مهرگان که بزرگ‌ترین گروه بندپایان را به خود اختصاص داده‌اند، یکی از موزه‌های شهر تهران را به نام خود زده‌اند.

غنی‌ترین موزه حشره‌شناسی ایران کجاست؟ + تصاویر

آری این بی‌مهرگان که با نام کلی حشرات شناخته می‌شوند، در موزه هایک میرزایانس گرد هم جمع شده‌اند تا ما را بیش از پیش با دنیای خود آشنا کنند.

موزه هایک میرزایانس که غنی‌ترین موزه جانورشناسی ایران به حساب می‌آید، در بدو فعالیت خود، آزمایشگاهی کوچک در وزارت کشاورزی بود. بعد‌ها یعنی در سال ۱۳۴۱ با تأسیس انستیتوی بررسی آفات و بیماری‌های گیاهی، فعالیت خود را روی رده‌بندی حشرات متمرکز کرد.

غنی‌ترین موزه حشره‌شناسی ایران کجاست؟ + تصاویر

در اینجا بهتر است یادی از مؤسس موزه هایک میرزایانس بکنیم. هایک میرزایانس حشره‌شناس ایرانی ارمنی‌تباری بود که تألیفات متعددی درباره حشره‌شناسی داشته است. وی که تخصص اصلی‌اش شناسایی و رده‌بندی ملخ‌ها بود، حشرات ایران را شناسایی و جمع‌آوری می‌کرد.

غنی‌ترین موزه حشره‌شناسی ایران کجاست؟ + تصاویر

امروزه نزدیک به ۴ میلیون نمونه از حشرات ایران و چند نمونه از حشرات جهان به ویژه پروانه‌های بزرگ نواحی گرمسیری جهان در موزه هایک میرزایانس قرار گرفته‌اند.

غنی‌ترین موزه حشره‌شناسی ایران کجاست؟ + تصاویر


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «غنی‌ترین موزه حشره‌شناسی ایران کجاست؟ + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..