تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از تهدید به افشای مفاسد اقتصادی تا ممانعت از سخنرانی/ کارگران نمونه در سایه سیاسی بازی مسئولان آذربایجان غربی مهجور ماندند

ساعت: 23:56 منتشر شده در مورخ: 1398/02/11 شناسه خبر: 1481820

سیاسی بازی و اختلافات حاشیه ای نماینده مجلس و استاندار باعث شد تا کارگران نمونه آذربایجان غربی بار دیگر مهر مهجوریت در عرصه اقتصاد و تولید را یدک بکشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر و آیین تجلیل از کارگران و واحدهای نمونه کارگری آذربایجان غربی عصر امروز و با حضور معاون وزیر کار، استاندار آذربایجان غربی، یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، رئیس اتاق بازرگانی ارومیه و جمعی از مدیران بخش های اقتصاد و تولید، کارگران و کارفرمایان برتر استانی در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

این مراسم که قرار بود با تمرکز بر تجلیل از کارگران و کارآفرینان برتر استانی اجرا شود، در اثنای برگزاری شاهد حواشی مهم تر و مقدم بر متن بود که باعث شد تا بار دیگر کارگران در سایه سیاست بازی مسئولین مانده و تمام تمرکز رسانه ای به گفته ها و رفتار دور از شان مسئولین حاضر بچرخد.

تمام ماجرا از جایی آغاز شد که «سید هادی بهادری» از جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی شروع به انتقاد از عملکرد «محمدمهدی شهریاری» استاندار آذربایجان غربی کرد و خطاب به وی بیان داشت که در دولت های قبل هم شاهد فعالیت زیاد بودیم اما نتیجه آن هیچ بود!

این نماینده مجلس، با بیان این جمله که « عذرخواهی می کنم از وضعیت اقتصادی که این روزها در مملکت وجود دارد»، هم انتقاداتش به استاندار را بیان می کرد و در پشت پرده نیز از حمایت های علنی خود از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ابراز پشیمانی می کرد.

بهادری، گفت: ما استاد تبدیل فرصت ها به تهدیدها هستیم. برای ۲۰ روز آینده برنامه نداریم، حتی نمی توانیم پیاز و سیب زمینی را مدیریت کنیم. سرمایه گذارانی که به استان آمده اند اکنون مایوس و پشیمان هستند. سرمایه گذاران داخلی هم پشیمان شده اند.

وی، با تاکید بر این نکته که اگر کارفرما نباشد کارگری هم نخواهد بود، ابراز داشت: باید دست کارفرما را ببوسیم، باید کارفرما را کمک کرد نه اینکه مایوسش کرد. کار درست را باید درست انجام داد، نباید فقط به دنبال آمارسازی باشیم.

این نماینده مجلس به مقایسه ۲ دولت روحانی و احمدی نژاد پرداخته و این گونه بیان داشت: مگر احمدی نژاد کم وقت می گذاشت؟ ولی الان این وضعیت را داریم. چرا دولت تمام مشکلات را به برجام  ربط می دهد؟

سخنان بهادری زمانی موجب واکنش استاندار آذربایجان غربی شد که در بخشی از آمارهایش نسبت به رشد بیکاری در استان انتقاد کرده و گفت: میزان بیکاری در آذربایجان غربی در سال ۹۷ با رشد ۳ درصدی همراه بوده که پس از تذکر استاندار به تصحیح سخنانش پرداخته و اعلام کرد که گویا آمارش مربوط به سال ۹۶ بوده است!

اصل تنش و حاشیه های مراسم از همین واکنش استاندار به سخنان نماینده و در نتیجه کشانده شدن بحث به مسائل اقتصاد و فساد و رانت های اقتصادی در استان آغاز شد.

به کار بردن لفظ «آمار دروغ می دهید» از سوی استاندار آذربایجان غربی جرقهای برای آغاز مباحثه و در نهایت مشاجره میان وی و نماینده مجلس بود تا جایی که در نهایت به مداخله حاضران در جلسه و اخراج بهادری از پشت تریبون توسط مدیرکل کار استان شد!

اوج درگیری لفظی در این مراسم زمانی بود که بهادری در پشت تریبون و خطاب به استاندار گفت که «شما مهمان هستید و حرمت خود را حفظ کنید». این جمله بهادری با واکنش تند شهریاری همراه بود که ادعای حکومت در استان را داشته و عنوان کرد: «من حاکم استان هستم!».

به این ترتیب بهادری با اشاره به بیانات رهبر فقید انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امام(ره) با آن عظمتش خود را خادم مردم می داند، آن وقت شما می گویید حاکمید؟ شما خادم مردمید نه حاکم!

با این سخنان بهادری، نوبت به مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی آذربایجان غربی رسید تا به روی سن رفته و با قرار گرفتن کار بهادری او را به پایین هدایت کند تا حاشیه ها به پایان برسد، کاری که نه در شان مدیرکل و نه در مقام نماینده مجلس بوده و می تواند در آینده کاری هر ۲ نفر این افراد تاثیرگذار باشد.

بهادری در واکنش به این اقدام مدیرکل، سالن جلسه را ترک کرد که پس از دقایقی با وساطت و دخالت تنی چند از حاضران در سالن بار دیگر وارد محل برگزاری همایش شده و به شنیدن سخنرانی استاندار آذربایجان غربی پرداخت.

شهریاری، در این سخنان خود، اشاره ای به دریافت وام ۲ میلیارد تومانی از سوی فردی غیربومی و از اتباع بیگانه داشت که بدون وثیقه و طرح مناسب خواستار این وام بود و با مخالفت مسئولین همراه شده است. او در سخنانش از این ماجرا به عنوان دلیل دشمنی خود با نماینده لیست امید مجلس شورای اسلامی نام برد.

استاندار آذربایجان غربی، از بهادری خواست تا نسبت به عملکرد خود در دوران حضورش در شورای شهر و معاونت استانداری در دوره استاندار سابق دولت روحانی روشنگری کند که در آن دوران رانت های بسیاری از محل فروش سوخت به برخی افراد می رسید. او همچنین از اختصاص رقم کلاین از محل ستاد احیای دریاچه ارومیه برای یک هیات مذهبی گفت و این گونه عنوان کرد که «هرکس در برابر اقدامات بنده برای توسعه استان مانع تراشی کند بداند که پدرش را درمی آورم.»

در میان سخنان استاندار، بهادری در تلاش برای ورود به روی سن و پاسخ به سوالات شهریاری بود که با حضور برخی مسئولین دولتی از ورودش به بخش سخنرانی جلوگیری شد و به این ترتیب پس از پایان سخنان استاندار، ادامه مشاجره به ردیف اول مراسم کشیده شد!

با خروج شهریاری از سن و جلوس بر روی صندلی، بهادری با عتاب خاصی خطاب به وی کفت: «آقای شهریاری با بد کسی طرف شدی! ۲ سال است از فساد می گویی، خب چرا اسم نمی بری؟

استاندار آذربایجان غربی در پاسخ به بهادری با لحن توهین آمیز بیان داشت: «یکیش خودِ تو!» و سپس با فریاد اعلان کرد که همین امروز فاکتورهای نماینده را در اختیار رسانه ها قرار خواهد داد.

به این ترتیب و پس از دخالت مدیران دولتی و مسئولین بخش خصوصی ماجرای تنش میان استاندار و نماینده خاتمه یافت تا نوبت به ادامه مراسم و سخنرانی رئیس خانه کارگر ارومیه برسد.

رئیس خانه کارگر مرکز استان، در سخنانش پس از اینکه از دوستی و رفاقت خود و بهادری خبر داد، این گونه بیان کرد که نمایندگان مجلس در طول مدت حضورشان در خانه ملت اقدامی برای حل مشکلات جامعه کارگری انجام نداده اند و این در حالی است که استاندار آذربایجان غربی یکی از مسئولین پیگیر در حوزه مشکلات کارگران بوده و این امر باعث حل شده مشکلات این قشر شده است.

البته ابتدای این مراسم نیز با سخنرانی رئیس اتاق صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه همراه بود که «حسن انتظار» در این سخنان خطاب به کارگران وعده داد: به مناسبت روز کارگر به همه کارگران هدیه ویژه ای در نظر گرفته ایم که با مراجعه به اتاق می توانند دریافت کنند.

«سلیمان پاک سرشت» معاون وزیر کار نیز در این مراسم با اشاره به حمایت این وزارت از فعالیت های دانش بنیان در حوزه اقتصادی، عنوان کرد: وزارت کار از سرمایه گذاری در حوزه کارآفرینی دانش بنیان حمایت می کند و در همین زمینه آماده عقد قرارداد یا حمایت های دیگر هستیم.

متاسفانه مشاجره و تنش میان نماینده و استاندار تا حدی داغ و جالب توجه برای رسانه ها بود که وعده ارزشمند رئیس اتاق بازرگانی و نیز اعلام حمایت معاون وزیر کار را نادیده گرفته و بر روی حاشیه داغ تر از متن مراسم تمرکز کنند.

این مراسم به خوبی نشانگر ورود حوزه کار و کارگری به عرصه سیاست و ضربات جبران ناپذیر این تداخل بر پیکره اقتصاد و فعالیت های تولیدی بود که امیدواریم در آینده به حداقل میزان خود برسد چراکه تنها متضررین این اختلافات و تنش های سیاسی کارگران، واحدهای تولیدی و بخش تولید و اقتصاد استان خواهد بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از تهدید به افشای مفاسد اقتصادی تا ممانعت از سخنرانی/ کارگران نمونه در سایه سیاسی بازی مسئولان آذربایجان غربی مهجور ماندند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..