تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش تهیه شیش کباب خوشمزه با راسته گوساله

۸۵۷۷۸۸

۸۵۲ 

برترین‌ها - ترجمه از زهرا موسوی: شیش کباب یک کباب مشهور از کشور ترکیه است که با تکه‌های مربعی گوشت که روی سیخ زده می‌شود درست می‌شود. نام این کباب شبیه به ششلیک است که هر دو برگرفته از کلمه ترکی شیش به معنای سیخ است.

شیش کباب هم با مرغ و هم با گوشت قرمز درست می‌شود. این کباب در واقع با گوشت خوابیده در مواد یا همان مرینت شده درست می‌شود که طعم فلفلی خوشمزه‌ای خواهد داشت. بهترین بخش گوساله برای کباب بخش راسته است، چون نسبت به سایرین برای کباب مزه بهتری خواهد داشت. برای مرینت کردن باید حداقل ۲ ساعت گوشت را در مواد بخوابانید و این زمان هر چه بیشتر شود کباب خوشمزه‌تری به دست می‌آید بهتر است که از شب قبل گوشت را همراه مواد در یخچال در ظرفی دربسته بگذارید.

آموزش تهیه شیش کباب خوشمزه با راسته گوساله

مواد لازم برای تهیه شیش کباب

مواد مرینت

جوز هندی: ۱/۲ قاشق چایخوری آویشن: ۱ قاشق چایخوری زیره: ۱/۲ قاشق چایخوری ادویه بهارات: ۱ قاشق چایخوری فلفل سفید: ۱ قاشق چایخوری فلفل تازه آسیاب شده: ۱ قاشق چایخوری فلفل خرد شده: ۱ قاشق چایخوری پونه کوهی: ۱ قاشق چایخوری سس سویا: ۲ قاشق غذاخوری سیر ریز شده: حدود ۳ حبه

کباب

گوشت راسته گوساله: ۱ کیلو خرد شده به قطعات کوچک روغن زیتون فوق بکر: ۲ قاشق غذاخوری یا بیشتر (کلا روغن گیاهی) پیاز سفید: ۱ عدد بزرگ خرد شده به قطعات بزرگ فلفل دلمه‌ای: ۲ عدد

آموزش تهیه شیش کباب خوشمزه با راسته گوساله

طرز تهیه

۱. گوشت را به قطعات کوچک کبابی خرد کنید. برای مرینت کردن گوشت، جوز هندی، آویشن، زیره، بهارات، فلفل سفید، فلفل سیاه تازه آسیاب شده و فلفل قرمز خرد شده را در یک کاسه کوچک بریزید و با هم ترکیب کنید.

آموزش تهیه شیش کباب خوشمزه با راسته گوساله

۲. ادویه درست شده را روی قطعات گوشت بریزید و قطعات گوشت را با دست بهم بزنید تا تمام سطح قطعات گوشت به ادویه آغشته شود. سپس سیر، سس سویا و روغن زیتون را به میزان دلخواه به آن اضافه کنید. بهتر است ابتدا با یک قاشق غذاخوری شروع کنید و در صورت نیاز بیشتر کنید. کمی نمک اضافه کنید.

آموزش تهیه شیش کباب خوشمزه با راسته گوساله

۳. گوشت‌ها را در یک ظرف در بسته یا کیسه پلاستیکی زیپ لاک بگذارید تا درب آن کاملا بسته باشد. گوشت‌ها را به مدت یک شب تا صبح بگذارید در یخچال بمانند تا حسابی مزه دار شوند.

۴. برای کباب کردن گوشت‌ها را از یخچال خارج کرده و به این شکل روی سیخ بزنید: یک قطعه گوشت زده، سپس یک قطعه پیاز و بعد یک فلفل دلمه‌ای به همین ترتیب بطوری که در ابتدا و انتهای هر سیخ گوشت قرار گرفته و پیاز و فلفل دلمه‌ای در میان قطعات گوشت باشد.

آموزش تهیه شیش کباب خوشمزه با راسته گوساله

۵. در صورتی که از گریل استفاده می‌کنید آن را روی حرارت متوسط به بالا بگذارید. گوشت‌ها را توی سینی ردیف بگذارید.

۶. گوشت‌ها را روی زغال یا گریل بگذارید. به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه یا تا هر اندازه که دلخواه شماست گوشت‌ها را کباب کنید.

۷. موقع کباب کردن سعی کنید مرتبا آن‌ها را برگردانید تا همه قسمت‌های آن به اندازه یکسان کباب شوند.

آموزش تهیه شیش کباب خوشمزه با راسته گوساله

نکته

شیش کباب با راسته گوساله درست می‌شود، اما شما می‌توانید از بخش‌های دیگر گوشت گوساله هم استفاده کنید. موقع به سیخ کشیدن سعی کنید میان سبزیجات و گوشت کمی فاصله بیندازید تا گوشت حرارت کافی دریافت کرده و به طور کامل کباب شود. البته شما می‌توانید گوشت‌ها را جداگانه سیخ زده و فلفل دلمه‌ای و پیاز را هم روی سیخ‌های جداگانه بزنید. می‌توانید هم از سیخ چوبی و هم فلزی استفاده کنید. برای اینکه از سیخ چوبی استفاده کنید باید یک شب تا صبح یعنی حداقل ۸ ساعت در آب بخیسانید تا چوب‌ها مرطوب باشند و روی حرارت نسوزند. اگر فراموش کردید حداقل ۲۰ دقیقه قبل از کباب کردن آن‌ها را در آب بخیسانید.

منبع: africanbites




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش تهیه شیش کباب خوشمزه با راسته گوساله»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..