تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هفته گرافیک ۹۸ آغاز به کار کرد/ سازمان‌ها به گرافیست نیاز دارند

هفته گرافیک ۹۸ آغاز به کار کرد/ سازمان‌ها به گرافیست نیاز دارندبه گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واحد ارتباطات و رسانه و اداره کل هنرهای تجسمی، هفته گرافیک ۹۸ جمعه ششم اردیبهشت ماه با حضور هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی در خانه هنرمندان آغاز به کار کرد.

در این برنامه‌ها که به همت انجمن صنفی طراحان گرافیک و با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی برگزار شد، فاطمه کرکه آبادی رئیس انجمن و زهرا پاشایی دبیر هفته گرافیک برنامه‌های این هفته را تشریح کردند.

هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی با تبریک روز جهانی گرافیک به خانواده بزرگ طراحان گرافیک گفت: ایکودی یا سازمان جهانی دیزاین امسال را به نام زنان نامگذاری کرده است. ایکودی خواسته به این بهانه زنان طراح را که خوب دیده نمی‌شوند به عرصه بیاورد و ما نیز این را به فال نیک می‌گیریم. با توجه به آمار در بازه زمانی سی ساله از سال ۶۵ تا ۹۵ بیش از سه میلیون نفردر رشته‌های هنری دانشگاه تحصیل کرده اند. یک میلیون نفر از این تعداد در شته‌های تجسمی درس خوانده اند و از این یک میلیون نفر نیز ۵۰ درصد در رشته گرافیک فارغ التحصیل شده اند.

وی افزود: این آمار در نگاه نخست شاید نگران کننده به نظر بیاید. اما اگر بپذیریم هنرمند گرافیست ارتباط تصویری را می‌شناسد و هارمونی و نظم را درک می‌کند، جای نگرانی نیست. من فکر می‌کنم همان طور که هر خانوده ای به یک پزشک و وکیل نیاز دارند هر سازمان و نهاد و مرکز فرهنگی و تجاری به طراحان گرافیست، نیازمند است. اگر این اتفاق بیفتد، هنوز این تعداد طراح گرافیک برای کشور ما کم است.

مظفری گفت: ما هنوز نیاز داریم از طراحی گرافیک استفاده کنیم و ایران زیباتر خواهد شد، اگر گرافیک به زندگی ما نزدیک شود.

در مراسم افتتاحیه روز جهانی گرافیک از بانوان طراح ایرانی مهنوش مشیری، طاهره محبی تابان و مینو واثقی به پاس سال‌ها فعالیت در حوزه تصویرسازی، آموزش خلاق و طراحی قدردانی شد.

در ادامه مراسم نیز نمایشگاه «ایران و ترکیه با زنان طراح» افتتاح شد؛ این نمایشگاه شامل طراحی گرافیک زنان ایرانی و ترکی متولد ۱۳۵۰ تا ۱۳۶۹ بود که ۸۰ پوستر از زنان طراح ترکیه و ۸۰ پوستر از زنان طراح ایرانی به نمایش گذاشته شده بود. در بخش دیگر نمایشگاه «از گذشته با زنان طراح» افتتاح شد که شامل طراحی‌های زنان متولد دهه‌های ۲۰ و ۳۰ و ۴۰ خورشیدی شمسی است. این قسمت مستند سازی بخشی از گذشته تاریخ طراحی گرافیک ایران است که شامل پوستر، جلد کتاب، لوگو و بسته بندی است.

برنامه‌های هفته گرافیک تا ۱۳ اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان و باغ موزه قصر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هفته گرافیک ۹۸ آغاز به کار کرد/ سازمان‌ها به گرافیست نیاز دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..