تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کیک هویج با کرم ماسکارپونه؛ دسر خوش‌طعم ایتالیایی

۸۵۶۳۱۴

۲۷۷۲ 

برترین‌ها - زهرا موسوی: کیک هویج ایتالیایی یک نمونه خوب از کیک هویج ساده است که به شیوه‌ای راحت‌تر درست می‌شود. این کیک برای کسانی خوب است که در تزئین کیک چندان حرفه‌ای نیستند و یا اصلا علاقه‌ای به اینکار ندارند و فقط مزه خود کیک برایشان مهم است.

کیک هویج در تصورات همه ما کیکی با تزئین خامه‌ای است که یک یا چندین هویج با خمیر تزئینی با خمیر مارزیپان روی آن خودنمایی می‌کند. همچنین به هنگام درست کردن این کیک از ادویه‌های مختلفی همانند دارچین استفاده می‌شود که یک کیک معطر مرطوب به ما می‌دهد، اما برای یک نفر اهل توسکانی این کیک یک کیک ساده بدون مواد معطر است. در حقیقت دارچین به ندرت برای دسر‌ها استفاده می‌شود و فقط گاهی اوقات موقع آشپزی استفاده می‌شود.

کیک هویج ایتالیایی با کرم ماسکارپونه

وقتی که همه ادویه‌ها و مخلفات کیک هویج را حذف کنید یک کیک سبزیجات واقعی خواهد شد که تنها بخش رنگ دهنده آن هویج است و کاملا نارنجی و شبیه پرتقال خواهد شد. در ضمن بوی هویج می‌دهد نه هیچ چیز دیگری. فقط مقداری آرد بادام در آن استفاده می‌شود که کمی طعم آجیلی به آن می‌دهد. از آنجایی که هویج‌ها خودشان منبع قند میوه‌ای هستند در این کیک شکر زیادی استفاده نمی‌شود.

این کیک معمولا با کرم ماسکارپونه سرو می‌شود برای همین هم کرم ماسکارپونه نیز به شما آموزش داده خواهد شد البته اگر بخواهید آن برای صبحانه و همراه با شیر یا چای سرو کنید باید کرم ماسکارپونه را حذف کنید.

مواد لازم

کره: فقط برای چرب کردن قالب آرد: ۲/۳ پیمانه بیکینگ پودر: ۲ و ۱/۲ قاشق چایخوری بیکینگ پودر آرد بادام سفید شده (بدون پوست): ۲ پیمانه شکر سفید: ۱ و ۱/۴ پیمانه زرده تخم مرغ: ۵ عدد هویج رنده شده: ۳ پیمانه (بدست آمده از ۴ هویج متوسط) عصاره وانیل: ۱ قاشق چایخوری نمک: ۱/۴ قاشق چایخوری

برای کرم ماسکارپونه

پنیر ماسکارپونه: ۱ پیمانه شکر پودر شده: ۲ قاشق غذاخوری به اضافه مقداری برای پاشیدن روی کیک پرتقال: ۱ عدد متوسط (اختیاری)

کیک هویج ایتالیایی با کرم ماسکارپونه

طرز تهیه

۱. یک توری را در طبقه وسط فر قرار دهید و فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سلسیوس گرم کنید. یک قالب گرد کمربندی با قطر ۹ اینچ را با کره چرب کرده و کنار بگذارید.

۲. آرد و بیکینگ پودر را در یک کاسه بزرگ ریخته و با ویسک دستی بهم بزنید تا ترکیب شوند. آرد بادام را افزوده، مخلوط کنید و کنار بگذارید.

۳. شکر و زرده‌های تخم مرغ را در یک کاسه بزرگ بریزید. آن‌ها را با همزن برقی روی سرعت بالا مخلوط کنید تا زمانی که مخلوط یکدست و کمرنگ شود یعنی حدود ۲ دقیقه. می‌توان بوسیله دست هم آن را بهم زد البته باید سریع انجام شود. آرد را کم کم در آن ریخته و با قاشق چوبی مخلوط کنید، در ادامه هویج‌های رنده شده و اسانس وانیل را بیفزایید. خمیر باید کاملا غلیظ باشد.

۴. سفیده تخم مرغ را با نمک در یک کاسه متوسط با همزن برقی روی سرعت بالا خوب هم بزنید تا زمانی که مخلوط سفت و غلیظ شود البته نه در حدی که حسابی کف کند و بالا بیاید. با استفاده از یک قاشق پلاستیکی ۱/۴ سفیده‌ها را را داخل مخلوط کیک هویج بریزید تا آن را سبک کند. باقیمانده سفیده را هم افزوده و به آرامی مخلوط کنید. خمیر را داخل قالب آماده شده بریزید و روی آن را صاف و یکدست کنید.

۵. آن را در فر گذاشته بگذارید بپزد تا زمانی که کیک قهوه‌ای طلایی شود و لبه‌های آن کمی از قالب جدا شود یعنی حدود ۱ ساعت. کیک را از فر درآورده روی یک توری به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید. لبه‌های قالب را جدا کرده و اجازه دهید به طور کامل خنک شود. در صورت امکان کیک را داخل پلاستیک بپیچید و به مدت ۱۲ ساعت نگه دارید سپس سرو کنید.

۶. برای درست کردن کرم ماسکارپونه یک ساعت قبل از سرو شروع کنید. ماسکارپونه و پودر شکر را با هم در یک کاسه کوچک بریزید و بهم بزنید تا ترکیب شوند. حدود یک ساعت بگذارید در دمای اتاق بماند تا سرمای آن از بین برود.

۷. قبل از سرو کیک، شکر پودر شده را روی آن بپاشید. آن را برش زده و با یک قاشق بزرگ از کرم ماسکارپونه که روی آن رنده پوست پرتقال ریخته شده، سرو کنید.

نکته

این کیک را می‌توان در پلاستیک پیچاند و به مدت ۲ روز در دمای اتاق نگهداری کرد.

منبع: thekitchn




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کیک هویج با کرم ماسکارپونه؛ دسر خوش‌طعم ایتالیایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..