تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بدون حتی یک روز تعطیلی در وانفسای مشکلات ارزی و عدم ترخیص مواد اولیه/ روایت کارشناسان اروپایی از فناوری هایتک در شرکت آهنگری تبریز

ساعت: 11:06 منتشر شده در مورخ: 1398/02/09 شناسه خبر: 1480798

گزارشی از فعالیت یک کارخانه استراتژیک در غرب آسیا؛

مدیرعامل شرکت آهنگری تراکتورسازی تبریز معتقد است: صاحب کار باید بالای سر کارش باشد، نه ویلا دارم نه خوشگذرانی. یک طبقه آپارتمان دارم و عشقم صرفا تولید است، صمیمیت در میان کارگران مما وج می زند و سود کارخانه به کارگر برمی گردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار، هفته کار و کارگر ایامی است برای ارج نهادن و تجلیل از خدمات ارزنده کارگران شریفی که در راستای سربلندی میهن اسلامی و توسعه کشور مخصوصا در شرایط جنگ اقتصادی از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کنند. فرهنگ کار، عالی ترین تصویر مبارزه با تحریم است که این موضوع نشان دهنده جایگاه رفیع این قشر خدوم است.

نکوداشت روز جهانی کار و کارگر به پاس خدمات صادقانه و بی دریغ کارگران شریف، مؤمن و صبور ایران اسلامی، فرصتی مغتنم و بی نظیر است آنهم در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده است و کارگر نقشی ویژه در تحقق این شعار دارد. کارگری که براى خودکفایى کشور با جان و دل و کار طاقت فرسا به خدمت به کشور اشتغال دارد.

بدین منظور صبح امروز همراه شدیم با سردار عابدین خرّم فرمانده سپاه عاشورا که برای بازدید میدانی از مجموعه کارخانه تراکتورسازی راهی شرکت آهنگری این مجموعه شده بود تا از نزدیک در جریان مبارزه خستگی ناپذیر کارگران در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار گیرد.

تلفیق نشاط در کارکنان و پویایی در تولید در شرکت آهنگری تراکتورسازی

از بدود ورود به محیط کارگاهی مصداق کامل رونق تولید در یک مجموعه خصوصی کارآمد به چشم می خورد. این را می توان از چهره بشاش و پرکار کارگران مجموعه بخوبی دریافت که پیامی امیدوارکننده از وجود پویایی در تولید است. مخصوصا اینکه هر از گاهی خبرهای تعطیلی برخی کارخانجات یا مشکلات مطالبات کارگران برخی واحدهای تولیدی، دل ها را نگران می کرد.

پویایی و رونق تولید در این مجوعه موضوعی است که سردار خرّم آن را اینگونه توصیف می کند: این مجموعه هم از لحاظ راندمان طولی و تنوع طولی و پاسخ به نیاز تولیدات زنجیره ای کشور بسیار بااهمیت است و نشاط و انبساط روحی و خلاقیت کاری به عینه مشاهده می شود.

حمایت سپاه از فعالین اقتصادی در عرصه مقابله با بیکاری

فرمانده سپاه عاشورا همت، تلاش و دلسوزی تک تک کارگران و مدیریت کارآمد را تحسین کرده و می افزاید: جبهه اصلی کشور تولید و اشتغال و مقابله با بیکاری و تحریم ها است. یک مجموعه سرحال و دارای توسعه همه جانبه  را در این محل مشاهده کردم،  از تک تک عناصر این کارخانه راهبردی و مهم صمیمانه تشکر می کنم.

حمایت از کارخانجات تولیدی در سالی که به رونق تولید نامگذاری شده، اصل اساسی بوده که سردار خرّم قول حمایت آن را از جانب سپاه و بسیج داده و دل فعالین اقتصادی را قرص می کند.

وی مهندس باویلی مدیرعامل این شرکت را مصداقی از فعالین عرصه تولید یاد کرده که منویات رهبرانقلاب درخصوص اقتصاد مقاومتی و رونق تولید را به صورت عملی محقق می کنند.

اما باویلی تبریزی مدیرعامل شرکت آهنگری تراکتورسازی تبریز بر اصل اساسی تولید در  جبهه اقتصادی  اشاره می کند و می افزاید: در مشکلات اقتصادی و ارزی و عدم ترخیص مواد اولیه در گمرکات یک روز تعطیل نداشتیم، هم اضافه کار داریم هم، نخبگان دانشگاهی را جذب کردیم.

با توضیحات مسرت بخش باویلی به یکباره ذهن به سمت کارخانجاتی می رود که علی رغم سابقه طولانی در عرصه تولید و برندسازی، این روزها حال خوشی ندارند و رو به تعطیلی می روند اما چه شده که یک کارخانه دیگر با مدیریت جهادی و بهره گیری از ظرفیت های موجود، محکم به مسیر مبارزه ادامه داده و حتی یک روز هم تعطیلی نداشته است.

هوای کارگران را دارد

باویلی در خصوص نقش این شرکت در چرخه اقتصاد می گوید: در تولید قطعات آلومینیومی و خودرویی مختلف، سی درصد مواد اولیه را از خارج تامین می کنیم. ۷۶۰ کارگر در این مجموعه مشغول به کار هستند. به عنوان کارخانه استراتژیک در غرب آسیا خطوط جدید تولیدی راه اندازی کرده ایم،  ماشین آلات سنگین و تکنولوژی سنگین بکار گرفته ایم.

وی در تشریح رمز و راز موفقیت های این کارخانه و در پاسخ به دلایل حال و روز زار کارخانجات دیگر می گوید: صاحب کار باید بالای سر کارش باشد،  نه ویلا دارم نه خوشگذرانی. یک طبقه آپارتمان دارم، برای کارگران جیره غیرنقدی می دهم، صمیمیت در میان کارگران موج می زند، سود کارخانه به کارگر برمی گردد، برای کارکنان و کارگران آکورد(مازاد)، تشویق تولید(مختص همه است)، حقوق، اضافه کار و جیره غیرنقدی عرضه می کنم تا انگیزه کارگران بالا برود.

مدیرعامل شرکت آهنگری تراکتورسازی تبریز ادامه می دهد: ما به خاطر تحریم ها، فولاد شهریورماه را دپو کرده ایم و هیچ نیازی نداریم، تا امروز پنج مورد افزایش سرمایه داده ام، در ابتدا ۱۲۰میلیون یورو سرمایه گذاری کرده ام،  از بورس اوراق بهادار خریداری کرده ام و نه خصوصی سازی که کار را خراب کرده اند.  جزو پنجاه شرکت برتر کشور هستیم. هر روز که در بورس خرید و فروش می شود، امروز در صف خرید قرار داریم.

ماجرا زمانی جالب می شود که وقتی متوجه می شویم حتی دشمنان نیز نمی توانند از پس توان فنی و ذهنی این نخبگان عرصه اقتصادی بربیایند.

وقتی متخصصان خارجی انگشت به دهان ماندند/ جنگی که بر سر تحویل دستگاه‌ها در اسکله شکل گرفت

این را می توان در سخنان باویلی در خصوص اذعان خارجی ها به توانمندی های کشور یافت که چنین می گوید: روزی سه متخصص فرانسوی و ایتالیایی از مجموعه ما بازدید کردند. در ابتدا تصور کردند توانمندی جزئی داریم بعد از بازدید مفصل گفتند شما دارای فناوری های تک هستید.

وی خاطر نشان می کند: دستگاه های ما شاید شناسنامه ژاپنی داشته باشند اما اینجا کار می کنند،  ماشین های پنج بعدی برای ایران ممنوع هستند اما در یک جنگ اقتصادی آنها را بکارگیری کرده ایم، برخی از این دستگاه ها در اسکله ممنوع الورود شدند. اما در یک پروسه حساس و خطرناک دستگاه ها را در بندر تحویل گرفتیم و دشمنان نتواسنتند بازگردانند!

اما کلام آخر اینکه  نظام جمهوری اسلامی با تکیه بر تولید داخل و سیاست مستقل قطعاً می تواند فشارهای اقتصادی غرب را خنثی کند و یکی از دستاوردهای مهم سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی هم این مورد خواهد بود. به فرموده مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی ایران با جمعیت حدود ۷۵ میلیون نفری می تواند اقتصادی با نشاط و فعال داشته باشد بنابراین کشورهای با جمعیت بالا مانند ایران، در بعد اقتصادی باید به خود اتکایی دست یابند و اقتصادی متکی بر بازار داخلی خود داشته باشند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بدون حتی یک روز تعطیلی در وانفسای مشکلات ارزی و عدم ترخیص مواد اولیه/ روایت کارشناسان اروپایی از فناوری هایتک در شرکت آهنگری تبریز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..