تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طلاق توافقی –

مهریه مالی است که زن در نتیجه ازدواج مالک آن میگردد و مرد تحت هر شرایطی ملزم به پرداختن آن میباشد , دو نوع شیوه در مطالبه مهریه وجود دارد عندالمطالبه و عندالاستطاعه. اما ممکن است در انواع طلاق از جمله طلاق توافقی  زن بر مهریه خود توافقاتی با شوهر بکند و مهریه دریافت نکند!

 

 

 

 

هزینه طلاق توافقی چقدر است؟

طلاق یک دعوای غیرمالی است و هزینه دادرسی آن بر حسب هزینه دعاوی غیرمالی محاسبه و دریافت خواهد شد. و  علاوه بر هزینه دادرسی سایر هزینه های متفرقه از قرار ذیل را دارد:

هزینه مشاوره هزینه حق الوکاله وکیل در صورتی که طرفین وکیل داشته باشند هزینه ثبت طلاق در دفترخانه رسمی ازدواج و طلاق و…

چه اسناد و مدارکی برای طلاق توافقی نیاز است ؟

اصل عقدنامه اصل شناسنامه زن و شوهر کپی کارت ملی زن و شوهر

 

اگر اصل سند ازدواج در دسترس نباشد چه باید کرد؟

باید رونوشت آن را از دفترخانه محل انعقاد عقد نکاح دریافت کنید.

 

طلاق توافقی در دوران نامزدی چگونه است ؟

 باید گفت که اصطلاح نامزدی در عرف معنی متفاوت از قانون دارد در قانون مدنی ماده ۱۰۳۵ میگوید وعده ازدواج ایجاد علقه زوجیت نمیکند ولی در عرف ممکن است دختر و پسری که با یکدیگر عقد کرده اند ولی زیر یک سقف مشترک نرفته اند  و در واقع زن و شوهر هستند نامزد اطلاق شود. با توجه به قانون مدنی مسئله طلاق در دوران نامزدی منتفی است و نامزدی یک عقد جایز است و طرفین هر موقع بخواهند میتوانند از وصلت امتناع کنند و طرف دیگر به هیچ وجه نمیتواند او را مجبور به ازدواج کرده و یا از جهت صرف امتناع از وصلت مطالبه خسارت نماید. اما اگر نامزدی در اصطلاح عرف را در نظر بگیریم طلاق توافقی نامزدها دقیقا بر حسب توافقات فی ما بین خودشان خواهد بود و تفاوتی با طلاق بعد از ازدواج  و به صورت توافقی ندارد.

طلاق توافقی زن باردار چگونه است ؟

زن باردار را نیز میتوان قبل از وضع حمل طلاق داد، طبق ماده ۳۱ قانون حمایت خانواده ارائه گواهی پزشک ذی صلاح در مورد وجود جنین یا عدم آن برای ثبت طلاق الزامی است مگر آنکه زوجین بر وجود جنین  اتفاق نظر داشته باشند

تفاوت طلاق زن باردار با زن غیرباردار در چه چیزی می باشد؟

تفاوت در عده آنها میباشد.

عده را لطفا توضیح دهید

مطابق ماده ۱۱۵۰ قانون مدنی عده مدتی است که تا انقضای آن زنی که عقد نکاح او منحل شده است نمیتواند شوهر دیگر اختیار کند.

نفقه فرزندان در طلاق توافقی چگونه است ؟

در طلاق توافقی همه چیز بر حسب توافق زوجین زن و شوهر میباشد، اگر توافقی در رابطه با نفقه فرزندان نشده باشد طبق ماده ۱۱۹۹قانون مدنی نفقه فرزندان به عهده پدر است.

وضعیت جهیزیه زن در طلاق توافقی چگونه خواهد بود؟

در صورت طلاق,  زن میتواند جهیزیه خود را استرداد کند مگر در طلاق توافقی که توافقی مبنی بر عدم استرداد بین زوجین شده باشد.

مزایای گرفتن وکیل برای طلاق توافقی چیست؟

ممکن است هنگام طلاق بین زوجین بی اعتمادی شدید به وجود آید برای جلوگیری از این موضوع، داشتن وکیل بهترین راه حل است. مزایای گرفتن وکیل طلاق توافقی عبارتند از :

تسریع در انجام مراحل طلاق توافقی عدم حضور زوجین در دادگاه احقاق حق موکلین عدم صرف وقت و زمان طولانی تنظیم توافقنامه بین زوجین راجع به کلیه امور مالی و غیرمالی بدون حضور زن و مرد اجرای صیغه طلاق توسط وکیل صورت می گیرد

کلام آخر
حقوقی  برای زن و مرد وجود دارد که اگر هر یک طرفین اطلاعی نداشته باشند یا دیگری از این حقوق سو استفاده کند, ممکن است زیان های مالی جبران ناپذیری به وجود آید.
ما در گروه وکلای ره جویان عدالت, همانطور که از اسم مجموعه مشخص است به دنبال پیدا کردن راه عدالت برای موکلین خود از طلاق توافقی گرفته تا مسائل ملکی, حقوقی و  ….  هستیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طلاق توافقی –»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..