تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جديدترين تكنولوژی های سمعک كدام هستند؟

 سمعک و کاشت حلزون شنوایی بالاترین تکنولوژی را بین وسایل پروتز پزشکی دارند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

سمعک وسیله‌ای کمک شنوایی است که سبب تقویت صدا می‌شود و سبب می‌شود افراد کم شنوا صدا را همچون افراد با شنوایی طبیعی بشنوند. سمعک‌‌‌ها جدید ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ می‌توانند حدود ۶۰ هزار پردازش در ثانیه روی صدا انجام دهند که این میزان پردازش بسیار شگفت‌انگیز است.

سمعک‌های جدید از تکنولوژی وایرلس و بلوتوث بهره می‌برند ازاین رو شما می‌تواند براحتی با موبایل خود سمعک را تنظیم کنید. حتی اگر سمعک شما گم شود می‌توانید با برنامه GPS سمعک خود را پیدا کنید. 

سمعک‌های جدید می‌توانند براحتی:

صداهای دور از نزدیک صدای جلو از عقب صدای مرد از خانم صدای بچه از بزرگسال صدای تلویزیون صدای تلفن و بیش از ده‌‌ها صدای دیگر را به‌طور دقیق تشخیص و تمایز دهند

سمعک‌های نسل جدید می‌توانند خود را با محیط تغییر دهند و با تغییر شرایط صدا، خود را با محیط جدید تطبیق دهند. مثلا اگر شما در خانه هستید و می‌خواهید به پارک بروید زمانی‌که از منزل خود خارج شوید بلافاصله سمعک شما به‌صورت خودکار برنامه سمعک را از محیط ساکت به برنامه شلوغ تغییر می‌دهد. از این‌رو شما می‌توانید براحتی و در تمامی محیط‌‌ها صدا را بسیار راحت بشنوید.

برای بسیاری از افراد کم شنوا شنیدن صدای تلفن بسیار سخت است اما در سمعک‌های جدید شما می‌توانید براحتی صدای تلفن را راحت بشنوید. اگر شما از تلفن همراه استفاده می‌کنید چون تلفن همراه شما با سمعک ازطریق بلوتوث وصل است کافی است فقط تلفن خود را جواب دهید با این کار صدای تلفن را از درون سمعک می‌شنوید. ولی اگر می‌خواهید از تلفن خانگی استفاده کنید کافی است گوشی تلفن را به فاصله ۲ سانتی‌متری سمعک ببرید با این کار برنامه سمعک بلافاصله از حالت عادی به برنامه تلفن تغییر پیدا می‌کند و سبب می‌شود میدان مغناطیسی آن فعال شود که این حالت باعث می‌شود شما صداهای تلفن را براحتی بشنوید.

سمعک نجوا

سمعک‌‌‌ها عمدتا محصول کشورهای آلمان، دانمارک، سوئیس و آمریکا است. تمامی برندهای سمعک، انواع سمعک‌های را تولید می‌کنند.

سمعک پشت گوشی سمعک داخل گوشی سمعک ریک سمعک کاملا نامرئی

سمعک نجوا

سمعک‌های نامرئی پرطرفدارترین سمعک‌های دنیا هستند و این سمعک‌‌‌ها کاملا درون کانال گوش و نزدیک پرده گوش قرار می‌گیرند و اصلا دیده نمی‌شوند.

سمعک باید توسط متخصص شنوایی شناسی تجویز شود برای تجویز سمعک باید ابتدا میزان دقیق کم شنوایی شما اندازگیری شود. این کار توسط تست ادیومتری یا همان تست شنوایی سنجی انجام می‌شود. سپس طبق میزان کم شنوایی شما متخصص شنوایی و سمعک بهترین سمعک را برای شما تجویز می‌کند.

سمعک‌های محبوب در دنیا سمعک‌های اتیکن دانمارک، سمعک زیمنس، سمعک برنافن، سمعک سونیک هستند و در ایران هم بیشترین تجویز سمعک‌‌‌ها را شامل می‌شوند.

متاسفانه در کشور ما کلینیک های شنوایی و سمعک که تخصصی روی سمعک کار می‌کنند محدود هستند، کلینیک شنوایی و سمعک نجوا به‌عنوان یک کلینیک تخصصی در حوزه سمعک در تهران فعالیت دارد و به‌عنوان سمعک تهران نیز شناخته می‌شود.

همچنین چندین مشکل جدی در حوزه سمعک در کشور وجود دارد که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

۱) متاسفانه زمان ارجاع بیمار جهت تهیه سمعک در کشور ما بسیار با تأخیر انجام می‌شود که این تأخیر سبب می‌شود هر سال افت شنوایی بیمار بیشتر شود و این تأخیر سبب می‌شود مغز به مرور تنبل شود.

۲) زمانی هم که بیماران به کلینیک مراجعه می‌کنند نظرات خود را در تجویز دخالت می‌دهند که این دخالت‌‌ها سبب می‌شود متخصص از مسیر درست تجویز دور شود. مثلا بیماران با افت شنوایی دو گوشی می گویند ما یک سمعک بیشتر استفاده نمی‌کنیم. یا وقتی پرده گوششان پاره شده است تاکید بر سمعک دو گوشی دارند. این دخالت‌‌ها سبب می‌شود متخصص نتواند بهترین و علمی‌ترین تجویز را داشته باشد.

۳) متاسفانه بیمه‌های سمعک مبلغ اندکی را برای سمعک در نظر گرفته‌اند که این مبلغ اندک نمی تواند هزینه سمعک‌های رده بالا را پوشش دهد.

کلینیک شنوایی و سمعک نجوا واقع در خیابان مطهری سعی دارد با اقساطی کردن سمعک سبب شود هیچ بیمار کم شنوایی به خاطر مشکلات مالی از نعمت شنیدن محروم نشود. همچنین ارزیابی، مشاوره و تست سمعک‌های مختلف در کلینیک سمعک نجوا کاملا رایگان است.

آدرس:خیابان مطهری خیابان فجر روبروی بیمارستان جم کوچه نظری بن بست دلفان پ5واحد 10

۰۲۱۸۸۳۴۳۵۸۴

۰۲۱۸۸۴۹۲۰۴۶

۰۹۱۰۹۲۵۹۳۷۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جديدترين تكنولوژی های سمعک كدام هستند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..