تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشکل برخی اصولگرایان با جمعیت امام علی چیست؟

در روزهای اخیر برخی از اکانت‌های منتسب به اصولگرایان به‌ویژه در توییتر، جمعیت امام علی را هدف حملات خود قرار داده‌اند.

آفتاب‌‌نیوز :

جمعیت امام علی (ع) که یک نهاد غیردولتی خیریه است این روزها تحت فشارهای شدیدی از سوی برخی از اصولگرایان به‌ویژه در شبکه اجتماعی توییتر قرار گرفته است. بزرگ‌ترین اتهام به جمعیت این است که فیلمی از سوی یکی از اعضای این جمعیت یا مرتبطان آن، از شهر معمولان در استان لرستان، گرفته شده و در اکانت ‏صفحه رسمی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی به زبان فارسی منتشر شده است. البته جمعیت در یک بیانیه رسمی که روی وب سایت خود قرار داده، می‌گوید: «لازم به ذکر است فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان سیاه‌نمایی در مناطق آسیب دیده از سیل منتشر شده است، فارغ از قضاوت در مورد محتوای آن هیچ ربطی به این جمعیت ندارد و کلیه اعضای جمعیت اعزام گشته در سه روز اول بحران به منطقه معمولان جهت امدادرسانی – ذکور بوده (و این در حالی است که فرد سخنگو در آن فیلم خانم است) که این امر از نیروهای هوایی همکار در این امدادرسانی قابل استعلام است و کلیه فیلم‌های جمعیت از کانال‌های رسمی این موسسه منتشر می‌گردد.»

**پسر قربانی پدر؟

اما داستان این اتهامات مسئله تازه‌ای نیست. حاج حسن شایانفر، مدیر مرکز پژوهش‌های روزنامه کیهان در اردیبهشت سال 1395 مصاحبه‌ای با فارس کرد و درباره محمدحسین میمندی‌‌نژاد، پدر شارمین میمندی‌‌نژاد مؤسس جمعیت امام علی (ع) سخن گفت و او را کسی دانست که «در مطبوعه‌‌اش (یعنی مجله رنگین‌کمان) مقاله‌های تند و توهین‌آمیزی علیه امام زمان(عج)، دین و روحانیت نوشته بود.» کیهان در دی و بهمن همان سال در ستون نیمه پنهان خود مقاله‌ای مفصل به قلم فاطمه فرد در این خصوص نوشت و البته در خرداد سال 1396 نیز حملاتی به جمعیت امام علی (ع) کرد.

**سه مشکل با جمعیت

اما مسئله اصلی با جمعیت امام علی چیست؟ به نظر می‌رسد اصولگرایان، سه مشکل عمده با جمعیت دارند. مشکل اول این است که آن‌ها به جمعیت این اتهام را وارد می‌کنند که از عملکرد خود برای کار سیاسی استفاده می‌کند.

مثلاً این توییت کاربری به نام عبدالصمد جعفری را ببینید: «دوستان دانشجو طرفدار جمعیت امام علی! به‌عنوان یک برادر کوچک‌تر به شما توصیه می‌کنم بر روی عملکرد این جمعیت بیشتر دقت کنید تا از احساسات پاک شما سوءاستفاده نگردد. مطمئن باشید هیچ نهاد مردم نهادی در طیف اصلاح‌طلب تأسیس نمی‌شود مگر اینکه، اغراض سیاسی و وطن‌فروشانه داشته باشند!»

مشکل دوم هم این است که آن‌ها به جمعیت این اتهام را وارد می‌کنند که در جریان عملکرد خود و مثلاً در جریان امدادرسانی در حوزه سیل، نسبت به سیاه‌نمایی علیه نظام اقدام می‌کند.

مثلاً این توییت کاربری به نام امید نریمانی را ببینید: «آب دستتونه بزارید زمین برید در مورد جمعیت امام علی تحقیق کنید، اکانت‌های توییتر و اینستاگرامشو باز کنید و رصد کنید و ببینید که چه سیاه‌نمایی‌هایی کرده. بگردید ارتباط سلبریتی‌ها و کانال‌های ضدانقلاب رو با جمعیت دربیارید و به حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم ضدانقلاب از جمعیت امام علی.»

البته برخی هم هستند که می‌گویند اصلاً جمعیت یا برخی از اعضای آن جاسوس یا عامل کشورهای خارجی و معاند هستند.

مثلاً این بخش آغازین یک گزارش سایت مشرق‌نیوز درباره ممنوعیت قانونی ازدواج در سنین پایین است: «حدود دو سال است که یک تیم هماهنگ، متشکل از چند نماینده مجلس شورای اسلامی (عضو فراکسیون زنان مجلس)، چند فعال اجتماعی در جمعیت امام علی(ع) به همراه فردی که در کشور انگلیس برای سیاستگذاری اجتماعی آموزش دیده است با حمایت نهادهای بین‌المللی مثل یونیسف و صرف هزینه‌های سرسام‌آور برای برگزاری همایش، نشست، ساخت فیلم سینمایی و تولیدات انبوه رسانه‌ای حول محور «ممنوعیت قانونی ازدواج در سنین پایین» فعالیت می‌کنند.»

**دو مشکل شخصی

البته باید دو مشکل شخصی را هم به این فهرست اضافه کرد. یکی مشکلی بود که کیهان با سابقه شرمین میمندی‌نژاد داشته و دیگری مشکلی است که با خود او وجود دارد. کیهان می‌گوید: «میمندی‌نژاد با تشکیل کلاس‌هایی در دانشگاه‌ها به نام «رهیافتی به درون» که از هیپنوتیزم، تیام و یوگا در آن بهره می‌گرفت، دانشجویان را تحت تأثیر القائات خود قرار می‌داد. وی که عقبه دینی و زمینه فکری- مذهبی خود را از پدر به ارث برده همچون پدر، مطالبی را که هیچ ارتباطی به دین ندارد با زیرکی به دین بسته و به خورد جوانان می‌دهد. در این میان، گاه پدر را به خواب می‌بیند که دستور تشکیل کلاس تفسیر قرآن می‌دهد و گاه به دلیل دیگر، آن کلاس تعطیل می‌شود.»

**کارهایی که دیده نمی‌شوند و اتهاماتی که ثابت نمی‌شوند

با وجود همه این‌ها، جمیعت از سال 1378 تاکنون به کار خود ادامه داده و تاکنون هیچ اتهامی در دادگاه علیه آن به اثبات نرسیده است. از آن طرف، جمعیت در اقدامات خود به‌ویژه از حیث مالی شفاف است و گزارش‌های اقدامات قبلی آن روی وب سایتش وجود دارد. شاید به همین خاطر بوده که در این روزها حتی کاربری مثل علی علیزاده که معمولاً از اصولگرایان و خط خبری و تبلیغی آن‌ها حمایت می‌کند، در مقابل اکانت‌های اصولگرا در توییتر ایستاده و از سوی برخی از آن‌ها به خاطر حمایت از جمعیت، سرزنش شده است.

حالا باید منتظر ماند و دید آیا جمعیت خواهد توانست در مقابل این موج شدید که علیه‌اش به راه افتاده، مثل موارد قبلی دوام بیاورد یا نه. جمعیتی که شاید بزرگ‌ترین اتهامش که تاکنون به‌صراحت بیان نشده این است که در کار خیر و اجتماعی موازی با برخی نهادهای حاکمیتی فعالیت می‌کند و اغلب اعضای جوان و دانشجویش، عقاید سیاسی و اجتماعی متفاوتی با تفکر غالب اصولگرایی حاکم بر حاکمیت دارند. با این حال، حتی در عالی‌ترین سطح حاکمیت هم اقدامات خوب جمعیت و اعضای آن به چشم می‌آید مثل این سخنان رهبر انقلاب در نماز عید فطر سال 1395 که ستایشی از اقدامات جمعیت در ماه رمضان بود: «عدّه‌ای راه افتاده بودند، اسم خودشان را هم گذاشته بودند «کوچه‌گردان‌های عاشق» -که یک اسم حقیقی است- و افطاری درِ خانه‌های مردم می‌بردند که نمونه‌های متعدّدی را برای ما گزارش کردند و تصویر و عکس آوردند؛ درِ خانه‌ها افطار [دادن]. این‌ها کارهای بسیار بزرگی است، این‌ها کارهای بسیار ارزنده‌ای است.»

منبع: ایرنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشکل برخی اصولگرایان با جمعیت امام علی چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..