تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمرات Days Gone منتشر شد؛ جولان کلیشه‌ها در آخرالزمان

دو سال پیش بود که در جریان رویداد E3 2016، استودیو بند و شرکت سونی از بازی Days Gone رونمایی کردند. استودیو بند با ساخت سری بازی‌های خاطره انگیز Syphon Filter خود را به همگان ثابت کرده بود و همین مسئله نیز باعث شد تا محصول جدیدشان در لیست انتظار بسیاری از طرفداران بازی‌های ویدئویی قرار گیرد.

داستان بازی Days Gone دو سال پس از شیوع یک بیماری ناشناخته و خطرناک را روایت می‌کند که تعداد قابل توجهی از جمعیت انسان‌ها را به کام مرگ کشانده و میلیون‌ها نفر را نیز به موجوداتی زامبی مانند تبدیل کرده است. شخصیت اصلی بازی نیز فردی به نام دیکِن سینت جان است که در گذشته یکی از اعضای باشگاه موتورسواری بوده است و اکنون نیز ترجیح می‌دهد علیرغم شرایط موجود، زندگی خود را در جاده‌ها سپری کند.

محیط بازی Days Gone به صورت جهان باز طراحی شده، در نتیجه کاربر می‌تواند با استفاده موتور به هر نقطه از نقشه سفر کند. البته موضوع به همین سادگی‌ها نیست و سازندگان تصمیم گرفتند تا به منظور واقعی تر کردن بازی، چالش‌هایی را در مقابل کاربر قرار دهند. نخستین مورد اینکه سوخت، یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه شود، زیرا بدون آن کاربر توانایی استفاده از موتور را نخواهد داشت.

مورد دوم اینکه استفاده مداوم از موتور در شرایط مختلف باعث خراب شدن آن می‌شود. در نتیجه کاربر باید توجه ویژه‌ای به وضعیت سلامتی موتور داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است در هنگام فرار از دست گروه بی شماری از زامبی‌ها با مشکل روبرو شود. همچنین کاربر می‌تواند با گشت و گذار در محیط بازی Days Gone و یافتن قطعات مورد نیاز، تنها وسیله نقلیه خود را ارتقا دهد.

بازی Days Gone

در حالی که کمتر از چند ساعت تا عرضه جدیدترین انحصاری پلی استیشن 4 زمان باقی مانده، وبسایت‌های فعال در حوزه صنعت گیم اجازه پیدا کردند تا نقدهای خود را در دسترس عموم قرار دهند. تاکنون و با انتشار چهل‌وهفت نقد مثبت، بیسست‌وشش نقد متوسط و دو نقد منفی، متای Days Gone به رقم 73 رسیده است.

تا به این لحظه، هیچ وبسایتی نمره کامل را به بازی Days Gone نداده و بالاترین نمره، 94 بوده که توسط وبسایت LevelUp اعطا شده است. از دید منتقد این وبسایت، استودیو بند موفق شد تا یک بازی با داستانی عالی، مکانیک‌های خلاقانه، گیم پلی اعتیاد آور، طراحی صدا فوق العاده، گرافیک خیره کننده و سیستم پیشروی دقیق و بدون نقص ارائه دهد که تجربه آن بسیار سرگرم کننده است.

چندلر وود، منتقد وبسایت PlayStation LifeStyle، نمره 90 را برای بازی Days Gone در نظر گرفته است. به عقیده وود، این عنوان تمامی ویژگی‌های یک محصولِ انحصاری پلی استیشن 4 را داراست. همچنین با وجود فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی و بازی‌هایی که با این تم ساخته شده‌اند، این بازی موفق می‌شود تا هویتی منحصر بفرد داشته باشد.

وود در ادامه نقد خود نوشت هر چقدر که بیشتر به تجربه Days Gone می‌پرداختم، بیشتر به آن علاقه مند می‌شدم. حتی زمانی که به بخش‌های پایانی نزدیک می‌شدم، به هیچ وجه دلم نمی‌خواست تا این ماجراجویی به پایان برسد. ساموئل ویتور به خوبی توانست از پس نقش خود به عنوان دیکن بربیاید. همچنین سفر او با موتور برای بقا، کشف انسانیت و دستیابی به خودشناسی در یک دنیای خطرناک بسیار به یاد ماندنی است.

آلسیو پالمبو، منتقد Wccftech، نمره 84 را به بازی Days Gone اعطا کرده است. پالمبو در نقد خود نوشت Days Gone توانست تا پس از سال‌ها، توجه طرفداران پلی استیشن را بار دیگر به سمت استودیو بند جلب کند. از دیدگاه پالمبو، این بازی هیچ نوآوری در زمینه مکانیک یا ویژگی‌های محیطی ندارد اما یک محصول سرگرم کننده است که از گرافیکی پر زرق و برق، داستان و کاراکترهایی به طرز غافل گیر کننده‌ عالی بهره می‌برد. علاوه بر این، پایان بندی بازی نیز به گونه‌ای است که راه برای ساخت دنباله هموار شده است.

بازی Days Gone

رایان جونز، منتقد وبسایت Trusted Reviews، نمره 70 را به بازی Days Gone داده است. این منتقد عقیده دارد جدیدترین محصول استودیو بند ایده‌های خارق العاده‌ای را در خود جای داده که متاسفانه تاثیرگذاری خود را بسیار زود از دست می‌دهند. یکی از این ایده‌ها، نبرد با گروه‌های بیشمار زامبی‌هاست که کاربر را به تپش قلب می‌اندازد. به نظر جونز، طراحی نه چندان نوآورنه ماموریت‌ها، داستان بی نظم و تعداد بالای مشکلات فنی باعث شده است تا این بازی به یک عنوان کلاسیک با محوریت زامبی‌ها تبدیل نشود.

کَلی پِلَگ، منتقد وبسایت Gamespot، بازی Days Gone را مستحق نمره‌ای بالاتر از 5 ندانست. پلگ در بررسی خود نوشت تک تک محل‌های تجمع فریکرها را به آتش کشیدم، تمامی اردوگاه‌های کمین را پاکسازی کردم و موتور را نیز به طور کامل اتقا دادم. باز هم ادامه دادم تا شاید با دنبال کردن یک تهدید، به یک پایان شگفت انگیز، راضی کننده یا حتی تاثیر گذار برسم اما در انتهای تمامی این کارها تنها پاداش‌های معمولی نصیب من می‌شد.

عجیب ترین نمره بازی Days Gone بدون شک از طرف وبسایت Slant Magazine اعطا شده است. استیون اسکایف که نمره 30 را برای جدید ترین انحصاری پلی استیشن 4 در نظر گرفته، آن را تجربه‌ای پوچ و خسته کننده توصیف کرده است. به عقیده اسکایف، بازی می‌تواند از پس حداقل انتظارات بر بیاید اما نمونه بارز یک محصولی است که انجام دادن مراحل داستانی تنها درصد پیشرفت کاربر در بازی را افزایش می‌دهد.

در پایان، لازم به ذکر است که بازی Days Gone فردا به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمرات Days Gone منتشر شد؛ جولان کلیشه‌ها در آخرالزمان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..