تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نهضت مهارت‌افزایی در کشور رواج یابد/اختصاص ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای مهارت‌افزایی/نوار ساحلی گلستان بیش از ۵۰ سال لایروبی نشده است

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در مقطعی از زمان نهضت بیکاری برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی شکل گرفت. امروز باید برای ریشه‌کن کردن بیکاری نهضت مهارت‌افزایی در کشور رواج پیدا کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد شریعتمداری امشب در نشست هم‌اندیشی با تشکل‌های کارگری استان اظهارداشت: متاسفانه در ۴۰ سال گذشته در مهارت‌افزایی نسل جوان برای یادگیری حرفه و شغل کم گذاشتیم و این یکی از نقاط ضعف ما در معضل بیکاری است.

وی افزود: باید همان‌گونه که نهضت سوادآموزی در مقطعی در کشور شکل گرفت، نهضت مهارت‌افزایی برای یادگیری جوانان در کشور رواج یابد.

وزیز تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: متاسفانه بیشترین جامعه بیکاری جوانان در کشور در حوزه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است. افرادی که به دنبال حرفه و مهارت رفته و آن را کسب کردند، در جامعه مشغول فعالیت شغلی مانند مکانیکی و دیگر رشته‌ها هستند.

وی ادامه داد: مشکل ما در حال حاضر عدم آموزش و مهارت موردنظر به جوانان جویای کار است که در نشست با مقام معظم رهبری مطرح شد.

در این جلسه عنوان شد تا به کمک سه قوا مبلغ ۵۰ میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی برای مهارت‌افزایی در اختیار وزارت کار قرار گیرد. مهارت‌افزایی عامل مهم ایجاد اشتغال در کشور است.

شریعتمداری گفت: دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه علم و صنعت که در کنار تحصیل علم همچنان باید تجربه عملی را دانش‌آموختگان داشته باشند، بیشتر ورود کنند تا مهارت‌افزایی گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه دولت به تنهایی قادر به مهارت افزایی نیست، خاطرنشان کرد: باید شرکای اجتماعی مانند خیرین به کمک سازمان فنی و حرفه‌ای بیاید، تا پایه مهارت‌افزایی در کشور شکل گیرد. بسیاری از فعالیت‌های فنی در کشور، چون براساس مهارت بنا نشده، سبب هدر رفتن سرمایه‌های مالی و اجتماعی می‌شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: مهارت افزایی باید مورد تایید مهارت باشد. بر این اساس قانون خوبی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. شورای عالی مهارت فنی و حرفه‌ای در مجلس شورای اسلامی شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: بیمه بیکاری کارگران مناطق سیل زده پرداخت می‌شود

وی ادامه داد: جلسه نخست این شورا با حضور معاون اول رئیس جمهور به عنوان دبیر شورا در ماه‌های نخست سال تشکیل می‌شود. هماهنگی بین بخش‌های آموزشی برای مهارت‌افزایی از جمله اهداف این شورا است.

شریعتمداری با اشاره به کارآفرینی و پرداختن به موضوع کار به صورت تخصصی، بیان داشت: موضوع کار و کارآفرینی باید بین متخصصان در صداوسیما مطرح شود. نباید مبحث کار، اشتغال و تولید در کشور متکی به سرمایه‌های داخلی و خارجی باشد. کار و اشتغال و تولید باید بر مبنا فکر و اندیشه ایرانی در کشور نهادینه شود.

وی اضافه کرد: می‌توان از تعاون برای تجمیع سرمایه‌های کوچک بهره جست. صندوق‌های خرد با توجه به محدودیت مالی اعضای آن به ویژه در بخش کشاورزی موفق عمل کردند. به صورتی که صندوق خرد کشاورزی توانسته مبلغ ۵ میلیارد تومان به عنوان سهم خود در صندوق جمع‌آوری کند. دولت هنوز نتوانسته سهم خود را در این صندوق بپردازد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:سرمایه‌های داخلی و خارجی کشور ۷۷۰ هزار میلیارد تومان است که تنها توانسته ۸ درصد رشد اقتصادی متوسط داشته و ۰.۸ درصد بیکاری را کاهش دهد؛ بنابراین فکر و اندیشه ایرانی می‌تواند در این رشد اقتصادی و کاهش بیکاری تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: تلاش کردیم تا به وسیله دولت تنظیم کننده رابطه کارگر و کارفرما باشیم. بتوانیم به صورت عادلانه شکایلت طرفین را بررسی کنیم. شرایط و مقتضیات کارگر و کارفرما را به درستی تشخیص دهیم تا حق کسی اجحاف نشود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید به مفهوم کار، ارزش دادن به کار و مفهوم اخلاقی آن در جامعه تمرکز بیشتری کرد. باید مردم به سطحی برسند که ارزش معنوی کار خود را بدانند و از سختی‌های آن گله‌مند نباشند. البته این موضوع سبب نمی‌شود که دولت از مسئولیت خود شانه خالی کند. باید. شرایط کارگران شاغل و بازنشسته به شرایط مطلوب و بهتر از شرایط کنونی برسد.

نوار ساحلی گلستان بیش از ۵۰ سال لایروبی نشده است

سرپرست استانداری گلستان با بیان اینکه ۹۴ کیلومتر سواحل در استان گلستان وجود دارد، گفت: بیش از ۵۰ سال است در نوار ساحلی استان گلستان هیچ لایروبی اتفاق نیفتاده، این مناطق تحت پوشش محیط زیست کشور قرار دارد و هر اقدام عمرانی نیاز به مجوز از این نهاد دارد.

 میرمحمد غراوی امشب در نشست هم‌اندیشی با نمایندگان، کارفرمایان و تعاونی‌ها که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد اظهار کرد: در مدت سه روز از ۲۷ تا ۲۹ اسفند بارش سنگینی تمامی پهنه استان را فرا گرفت که منجر به سیلاب شد.

وی ادامه داد: بر اثر بارش و سیلاب ۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون متر مکعب رواناب در استان ایجاد شد و در سه سد بوستان، گلستان و وشمگیر وارد شد که حجم مخازن این سد‌ها سرجمع ۸۵۰ میلیون متر مکعب هم نمی‌رسد.

سرپرست استانداری گلستان افزود: در حال حاضر دو رودخانه گرگانرود با دبی ۱۲۰ متر مکعب بر ثانیه و قره سو با دبی ۳۵ متر مکعب به ثانیه وظیفه انتقال سیلاب را برعهده داشتند که آب رودخانه قره‌سو به خلیج گرگان و رودخانه گرگانرود به دریا تخلیه می‌شود.

غراوی با بیان اینکه ۹۴ کیلومتر سواحل در استان گلستان وجود دارد، گفت: بیش از ۵۰ سال است در نوار ساحلی استان گلستان هیچ لایروبی اتفاق نیفتاده و این مناطق تحت پوشش محیط زیست کشور قرار دارد و هر اقدام عمرانی نیاز به مجوز زیست محیطی از این نهاد دارد.

وی یادآور شد: پنج کانال اصلی وظیفه تخلیه آب را در سیلاب اخیر برعهده داشتند و بیش از ۱۰ سال برخی از این کانال‌ها خشک شده بود و نیاز به لایروبی داشتند.

سرپرست استانداری گلستان تاکید کرد: از تالاب تا دریا یک و نیم کیلومتر خشکی وجود دارد که نیاز به لایروبی بود و مشکل ما مسدود بودن مصب رودخانه‌های ما بود و توانستیم رودخانه‌ها را تخلیه کنیم.

غراوی گفت: ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در گلستان بر اثر سیلاب آسیب دیدند و بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیز به طور ۱۰۰ درصد تخریبی ارزیابی شدند.

وی با بیان اینکه بسیاری از واحد‌های کشاورزی و تولیدی ما در سیل دچار خسارت شدند، تاکید کرد: راه‌های مواصلاتی و منابع آب آشامیدنی روستایی نیز در سیلاب دچار خسارت شدند.

وی با بیان اینکه در اواخر سال ۱۳۹۷، مجموعه‌ای از تمامی حوادث طبیعی اعم از رانش، لغزش و سیلاب را در گلستان شاهد بودیم، ابراز کرد: همیاری نیرو‌های مسلح اعم از ارتش و سپاه و دستگاه‌های اجرایی و حس نوع‌دوستی مردم سراسر کشور، موجب تسکین آلام سیل‌زدگان شد.

انتهای پیام/پ




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نهضت مهارت‌افزایی در کشور رواج یابد/اختصاص ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای مهارت‌افزایی/نوار ساحلی گلستان بیش از ۵۰ سال لایروبی نشده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..