تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش ١٨برابری مصرف اینترنت در کردستان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فردین سعیدی عصر امروز در نشست ویژه مدیر ارشد یونیدو با مدیران کردستانی اظهار کرد: هم اکنون یک میلیون و ٧٨٢هزار سیم کارت فعال در دست مردم وجود دارد و ضریب نفوذ تلفن همراه در کردستان ١١٠درصد است.

وی افزود: اینترنت پرسرعت در تمام شهر‌ها وجود دارد و ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت ٧٧ درصد است که در سال ٩٨ ارتقای بیشتری خواهد داشت و ٨٨٠ روستای دیگر به اینترنت پر سرعت متصل خواهند شد و تمام روستا‌های بالای ٢٠ خانوار به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند.

سعیدی اظهار داشت: هم اکنون ١٢ هزار نفر فارغ التحصیل رشته آی‌سی‌تی داریم و سه هزار و ٥٠٠ نفر در استان در این حوزه تحصیل می‌کنند که سالانه هزار و ٥٠٠ فارغ التحصیل به این عرصه افزوده می‌شود و گنجینه نیروی انسانی ویژه‌ای را در اختیار ما قرار داده است.

وی افزود: با همکاری پارک علم و فناوری، استانداری و اداره کار توانستیم نهاد‌هایی را انجام دهیم و به شدت علاقه‌مند به همکاری با یونیدو هستیم.

سعیدی اظهار داشت: مشاغل مبتنی بر آی‌تی فرصت ارزشمندی برای توسعه اشتغال در استان خواهد بود و در سه سال گذشته حدود ٩٠٥ دکل بی تی اس نصب شده است و پهنای باند کردستان نیز به ١١٧ گیگ رسیده است، چون مصرف اینترنت استان طَی سه سال اخیر ١٨ و نیم برابر شده است.

وی افزود: نیازمند مدرسین از خارج کشور هستیم تا مشاوره‌های حقوقی را به شرکت‌های نرم افزاری ما ارائه دهند تا در عرصه‌های بین‌المللی نقش‌آفرینی بیشتری نماییم.

خالد سعیدی رییس پارک علم و فناوری کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: بیشتر فعالیت ما در پارک علم و فناوری بر روی اقتصاد خلاق به ویژه حوزه سایبری است و بیشترین اقدامات ما نیز در قالب ١٢٠ شرکت مستقر روی حوزه آی‌تی است.

وی افزود: انتظار داریم بهتر بتوانیم این لینک‌ها را با خارج از کشور تقویت کنیم و یونیدو ما را در این زمینه یاری رساند.

انتهای پیام/ع

ضریب نفوذ تلفن همراه در کردستان ١١٠درصد است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش ١٨برابری مصرف اینترنت در کردستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..