تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امارات مقصد قاچاق میلیاردها دلار طلای آفریقا

تحقیقات رویترز نشان می‌دهد هر ساله میلیاردها دلار طلا از آفریقا به امارات متحده عربی قاچاق و سپس به اروپا، آمریکا و دیگر مناطق ارسال می‌شود.

داده‌های گمرکی نشان می‌دهد امارات متحده عربی سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار طلا از آفریقا قاچاق کرده است که بیش از واردات طلا به وسیله هر کشور دیگری از این قاره است. قاچاق طلا از آفریقا به وسیله امارات در سال ۲۰۰۶ تنها یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بود.

آنطور که نتایج تحلیل‌های رویترز نشان می‌دهد حجم کل طلای قاچاقی امارات از آفریقا در سال ۲۰۱۶، ۴۴۶ تن بوده که دارای درجات مختلفی از نظر عیار و خلوص هستند. در مقام مقایسه، حجم کل واردات طلای امارات از کشورهای آفریقایی در سال ۲۰۰۶ تنها ۶۷ تن بود.

تحقیقات رویترز نشان می‌دهد بخش اعظم طلای وارداتی امارات از آفریقا در سوابق گمرکی کشورهای این قاره اصولا ثبت نشده است. پنج اقتصاددانی که رویترز با آن‌ها مصاحبه کرد گفتند این داده‌ها نشان می‌دهند مقادیر عظیمی طلا بدون پرداخت هر گونه مالیات به کشورهای محل استخراج و تولید این فلز گرانبها، به خارج از قاره آفریقا صادر می‌شود.

تحقیقات پیشین حاکی از تجارت طلا در بازار سیاه دارد که عمدتا به وسیله کودکان و افرادی استخراج شده‌اند که هیچ ارتباطی با شرکت‌های بزرگ فعال در عرصه طلا ندارند و بدون کمترین نظارتی در فرآیند استخراج این فلز ارزشمند به کار گرفته شده‌اند.

هیچکس قادر به تعیین مقادیر واقعی و ارزش طلای خروجی از آفریقا نیست، اما تحقیقات و تحلیل‌های رویترز دست‌کم برآوری از آن ارائه می‌کند. رویترز حجم تجارت پنهان طلای خروجی از آفریقا را با مقایسه کل واردات طلا به امارات متحده عربی و همچنین با صادرات اعلام شده و رسمی کشورهای آفریقایی تخمین زد.

آفریقایی ها: ما طلایی به امارات ندادیم!

شرکت‌های استخراج صنعتی فعال در آفریقا به رویترز اعلام کردند طلای تولیدی خود را به امارات صادر نکرده‌اند و همین امر نشان می‌دهد طلای ورودی به امارات از منابع غیررسمی دیگر تامین می‌شود.

روش‌های غیررسمی مورد استفاده در تولید طلا که بیشتر متکی بر استخراج و معدنکاری این فلز در مقیاس کوچک است در سراسر جهان رو به رشد هستند. این روش‌ها منبع درآمد و گذران زندگی میلیون‌ها آفریقایی هستند و به برخی کمک کردند پول بسیار بیشتری در مقایسه با آنچه که می‌توانستند از تجارت سنتی کسب کنند به دست بیاورد. اما این روش باعث ورود مواد شیمیایی به صخره ها، خاک و رودخانه‌ها می‌شود.

دولت‌های آفریقایی از جمله غنا، تانزانیا و زامبیا اعلام کرده اند که طلا در مقیاسی گسترده در این کشورها استخراج و به خارج قاچاق می‌شود که گاهی حتی با فعالیت‌های جنایی همراه است و اغلب نیز به بهای تلفات گسترده انسانی و آسیب‌های زیست محیطی صورت می‌گیرد.

پایگاه داده‌ای سازمان ملل نشان می‌دهد امارات از سال‌ها پیش مقصد اصلی طلای صادراتی بسیاری از کشورهای آفریقایی بوده است. چین بزرگترین مصرف کننده طلا، در سال ۲۰۱۵ در مقایسه با امارات متحده عربی طلای بیشتری از آفریقا وارد کرد. اما در سال ۲۰۱۶ به عنوان آخرین سالی که داده‌های مربوط به آن در دسترس است، امارات تقریبا دو برابر چین به لحاظ قیمتی از آفریقا طلا وارد کرد. بخش اعظم طلای وارداتی امارات از آفریقا در دبی معامله می‌شود که مرکز صنعت طلای امارات است.

41231




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امارات مقصد قاچاق میلیاردها دلار طلای آفریقا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..