تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سنت قرض الحسنه در جامعه باید احیا شود

مدیر صندوق امداد ولایت آذربایجان غربی گفت: سنت قرض الحسنه باید در جامعه احیا شده و بسترهای لازم در این زمینه فراهم شود.

جعفر علیزاده امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: صندوق امداد ولایت وابسته به کمیته امداد امام خمینی (ره) یک بستر ارزشمند برای احیای سنت قرض الحسنه به شمار می‌رود، پس باید برای معرفی و شناساندن آن در جامعه اهتمام شود.

وی افزود: در نظام مالی اسلامی سنت قرض الحسنه به عنوان یکی از گزینه‌‌های جایگزین معاملات ربوی در تجهیز و تخصیص منابع معرفی شده است، قرض الحسنه پاسخگوی نیاز افرادی است که نه آنقدر نیازمند هستند که مستحق دریافت مساعدت بلاعوض باشند و نه آنقدر توانایی مالی دارند که بتوانند شغلی راه‌اندازی کنند.

این مسوول خاطرنشان کرد: علی‌رغم جایگاه ویژه قرض الحسنه در نظام بانکی بدون ربا، ساز و کنار نظام بانکی در حوزه فرآیندها و مراودات مالی نتوانسته است این هدف را تامین کند و این در حالی است که از طرفی به دلیل عدم توجه به اهمیت قرض الحسنه، قریب به نیمی از منابع قرض‌الحسنه به مصارفی غیر از اهداف تعیین شده اختصاص یافته و از طرف دیگر سهم سپرده‌ها و تسهیلات قرض‌الحسنه نیز به صورت پیوسته کاهش یافته است.

وی ادامه داد: طبیعی است که حل این مشکل تنها در سایه مشارکت فعال نظام بانکی، دولت و در نهایت مردم میسر خواهد بود، در این راستا، اقداماتی مانند اختصاص تمامی منابع جذب شده در این خصوص به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، تلاش برای پیاده‌سازی فرآیند واقعی قرض‌الحسنه، می‌تواند ضمن جلب اعتماد مردم، به احیای جایگاه این سنت پسندیده در نظام بانکی کمک شایان توجهی کند.

مدیر صندوق امداد ولایت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: صندوق امداد ولایت براساس اهداف متعالی تعریف شده در اساسنامه و جهت گسترش سنت الهی قرض الحسنه و فرهنگ سازی این امر معروف می‌تواند به عنوان ابزاری موثر و پرتوان در جهت تحقق اهداف موصوع عمل کند.

علیزاده، عدم دریافت کارمزد را یکی از ویژگی‌های صندوق امداد ولایت کمیته امداد عنوان کرد و بیان داشت: برای انطباق هر چه بیشتر فعالیت صندوق قرض الحسنه امداد ولایت بر مبانی سنت قرض الحسنه، کارمزد وام پرداختی براساس قیمت تمام شده و هزینه‌های واقعی فرآیند پرداخنت تسهیلات انجام می‌شود.

وی پوشش جامعه هدف محروم و آسیب‌پذیر را ویژگی دیگر این صندوق عنوان کرد و بیان داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با هدف یاری رساندن به محرومان و مستضعفان، رسیدگی به آسیب‌دیدگان و توانمندسازی آنها ایجاد شده و وظایف اساسی این نهاد تلاش در جهت شناختن انواع محرومیت‌ها، نارسایی‌های مادی و معنوی و کمبودهای افراد و خانواده‌های محروم است.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سنت قرض الحسنه در جامعه باید احیا شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..