تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صبحانه نخوردن کودکان، راه چاره اش چیست؟

صبحانه نخوردن کودکان والدین را همیشه نگران می کند و به عنوان مانعی برای رشد کودکان عمل می کند.

صبحانه نخوردن کودکان والدین را همیشه نگران می کند و به عنوان مانعی برای رشد کودکان عمل می کند. صبحانه مهم ترین وعده غذایی روز است، برای استفاده از این ضرب المثل قدیمی که اغلب والدین این را می دانند با این حال تلاش برای خوردن صبحانه در کودکان زمانی که مدرسه می روند، می تواند تا حدی دشوار باشد.
آن ها ممکن است شکایت کنند که خیلی زود است که چیزی بخورند، گرسنه نیستند، چون نمی توانند تصمیم بگیرند چه بخورند در نتیجه، برخی از کودکان به مدرسه با شکم خالی می روند و تا اولین زمان استراحت در مدرسه، غذایی نمی خورند.برای اینکه کودکتان مشتاق به خوردن صبحانه شود و رشد آن تهدید نشود راه حل های این بخش را به دقت بخوانید.

چرا بچه ها باید قبل از مدرسه یک صبحانه سالم بخورند؟
حذف هر یک از صبحانه ها می تواند منجر به سردرد و یا درد گرسنگی شود.اگر کودک شما با درد و سردرد در کلاس حضور داشته باشد، مطمئنا درس ها خیلی سازنده نخواهند بود.دلایل بیشتری برای خوردن یک صبحانه سالم قبل از مدرسه وجود دارد و این موارد، عبارتند از:
-مشخص شده است کودکانی که صبحانه می خورند دارای تمرکز بهتر، مهارت های حل مساله و هماهنگی چشم هستند.آن ها همچنین به طور کلی هوشیار و خلاق تر هستند، و احتمال کمتری وجود دارد که از مدرسه به علت بیماری غیبت کنند.
-صبحانه همچنین به مسائل وزنی در کودکان مربوط می شود، به طوری که بچه هایی که صبحانه نمی خورند، تمایل دارند بیشتر غذا بخورند و در طول روز غذای زیادتری می خورند.
-صبحانه به فعاایت متابولیسم بدن کمک می کند که به پردازش و هضم تمام غذایی که بعداً مصرف می کنیم هم کمک می کند اگر این سازوکار با صبحانه شروع نشود، بدن می تواند به حالت احتکار و ذخیره سازی ادامه دهد، جایی که فکر می کند برای مدت زیادی غذا نخواهد خورد و مقدار زیادی از غذایی که بعداً مصرف می شود را ذخیره می کند و باعث افزایش وزن می شود.
-خوردن یک صبحانه خوب با کربو هیدرات و پروتئین در طول ساعات صبحگاهی مدرسه به سرزندگی و فعالیت کمک خواهد کرد.اگر کودک قبل از نهار ورزش یا PE داشته باشد، سعی خواهند کرد معده را بعد از 15ساعت غذا دهند! آن ها هیچ انرژی ندارند و حتی می توانند احساس ضعف کنند.
-یک صبحانه سالم به کودکان شما کمک می کند تا بازی کنند و بهتر یاد بگیرند.گزینه های شیرین بیشتری می توانند برای هجوم سریع انرژی وسوسه شوند، اما قبل از اینکه انرژی شانس استفاده از آن را داشته باشد، احتمال کم شدن و سوختن انرژی بیشتری وجود دارد.پیروی از گزینه های سالم، انرژی خوب را فراهم می کند که فقط یک جهش قند نخواهد بود.

توصیه هایی برای صبحانه خوردن کودکان
صبحانه یکی از مهم ترین و اصلی ترین وعده ها غذایی است اما متاسفانه 40 درصد از کودکان برای خوردن صبحانه بهانه گیری می کنند و در واقع صبحانه نمی خورند. اگر کودک شما هم به این گروه ملحق شده است باید هوشیار باشید و برای داشتن کودکی سالم برای رفع این مشکل از راه کارهایی که در این بخش از نمناک می خوانید استفاده کرده و کودک خود را به سمت خوردن صبحانه سوق دهید.
یک مثال خوب مهم است که کودکان شما فکر نکنند آن ها تنها کسانی هستند که باید صبحانه بخورند خوردن یک چیز مشابه و خوردن صبحانه برای کل خانواده، حتی والدین و پدران برای انجام این کار مهم است.
کودکتان را سحر خیز کنید:
اکثر کودکانی که صبحانه نمی خورند کودکانی هستند که دیر تر از حد معمول از خواب بیدار می شوند و یا برای رفتن به مدرسه با عجله آماده می شوند و زمانی رای صبحانه خوردن ندارند و یا اینکه به دلیل خوابیدن بیش از حد اشتهایی به خوردن صبحانه ندارند.
نظر کودکتان را در مورد صبحانه بپرسید:
کودکان مواد غذایی متفاوتی را نسبت به بزرگترها برای صبحانه دوست دارند. از انها در مورد صبحانه ی مورد علاقه شان سوال کنید و نظرات انها را بر سر سفره ی صبحانه راه دهید.
صبحانه را برای آنها مثل یک بازی و تفریح کنید:
نه تنها صبحانه بلکه هر وعده غذایی که خوردن آن با شادی و خنده همراه باشد لذت بیشتری خواهد داشت و کودک بیشتر به خوردن علاقه مند می شود. شما با توجه به سن کودکتان می توانید زمان خوردن صبحانه او را سرگرم و شاد کنید تا با میل بیشتری صبحانه بخورد.
غذاهای غیر طبیعی را برای آخر بگذارید:
بعضی از والدین از یک سری غذاهای فرآوری شده برای صبحانه کودکشان انتخاب می کنند که امری کاملا اشتباه است و علاوه بر اینکه هیچ تاثیر مثبتی در رشد کودک ندارد بلکه ذائقه ی او را هم به سمت غذاهای آماده سوق می دهد.
میز صبحانه را متنوع بچینید:
این بدان معنا نیست که هر چیزی که مربوط به صبحانه است همگی را خریداری و بر سر میز صبحانه بچینید بلکه بهتر است در خرید خود متنوع عمل کنید تا اشتهای کودک شما تحریک شودو مطمئنا هیچ کودکی دوست ندارد هر روز صبح نیمرو بخورد و یا همیشه برای صبحانه نان و پنیر داشته باشد.

راه حل صبحانه نخوردن کودک قبل از رفتن به مدرسه
در متن زیر چند نکته برای کمک به کودک خود برای خوردن یک صبحانه سالم قبل از مدرسه آورده شده است:
اگر می دانید که کودک شما معمولاً دوست ندارد و یا وقت برای صبحانه خوردن ندارد، سعی کنید که آن ها را 15 دقیقه زودتر بلند کنید.این زمان کمی اضافی، می تواند به آن ها کمک کند تا بیشتر بیدار شوند و قبل از رفتن آماده باشند.
اگر زمان هنوز یک مساله است ، یا ساندویچ خانگی سالم همیشه بهتر از هیچ است.
اگر کودک شما کسی است که شکایت می کند گرسنه نیست، با وجود اینکه آن ها 10 ساعت یا بیشتر بدون غذا بودند، در نظر بگیرید که چه زمانی غذا را قبل از خوابیدن نخوردند.سعی کنید شام را به نیم ساعت، یا حتی یک ساعت قبل، زودتر، و یا حتی قبل از آن را رها کنید، تا ببینید آیا این کار باعث گرسنگی می شود وقتی که کودک شما صبح بیدار می شود یا خیر.
بگذارید که کودکتان تایم بیشتری را گرسنه بماند و بگذارید کودکتان چیزی را که دوست دارد بخورد و أنها را برایش آماده کنید، این کار تمام نگرش آن ها نسبت به غذا را بهبود خواهد بخشید.
با دادن یک کاسه از غلات سرد و یا نان تست ساده، ابتدا می تواند باعث شود که کسی از این ایده دور شود اما اگر زمان زیادی طول می کشد تا آن ها صبح سپس تصمیم بگیرند که چه می خواهند، برنامه ریزی کنید و یک برنامه سالم با آن ها در آخر هفته ایجاد کنید. شما حتی می توانید مقداری از غذاها را درست کنید و به سادگی درون یخچال و فریزر بگذارید و هر وقت خواستید، بیرون بیاورید و صبح زود بخورید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صبحانه نخوردن کودکان، راه چاره اش چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..