تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاثیر شبکه های مجازی، چرا عاقل کند کاری...

در روزگار فعلی و با وجود سیستم‌‏های شناسایی چهره‌‏ و سرقت اطلاعات، شما باید در مورد جزییاتی که راجع خودتان آشکار می‌‏کنید، مراقب باشید.

یک روز مرطوب تابستانی است. در یک استخر عمومی در فضای بیرون، مادری با گوشی خود از دخترش عکس می‌‏گیرد. او می‌‏خواهد این عکس را در فیس بوک خود به‌‏اشتراک بگذارد. برای بخشی که اصطلاحا « چالش مادر بودن Motherhood Challenge » نام دارد و تازگی ها بسیاری از مادران را به خود مشغول کرده و جایی است که مادران با افتخار عکس بچه‌‏های خود را به‌‏نمایش می‌‏گذارند. این مادر چالش این بخش را می‌‏پذیرد و عکس دخترش را در لباس شنا برای آن ارسال می‌‏کند. چه چیزی می‌‏توانست مانع این کار او شود، آیا این مادر به اخطارها گوش کرده بود؟
ولی این مادر آمریکایی خیلی دیر از اخطارها خبردار شد. زمانی‌‏که ماموران بخش تحقیق آمریکا، عکس دخترش را در یک سایت پورنوگرافی « هرزه‌‏نگاری » بچه‌‏ها پیدا کردند. ظاهرا افرادی غیرمعمول و افراطی هستند که در شبکه‌‏های اجتماعی صرفا به‌‏دنبال پیدا کردن عکس کودکان‌‏اند. سپس برای سودجویی و مقاصد خود از آن استفاده می‌‏کنند. این مادر که عکس دخترش را در فیس بوک گذاشت تا برای همه قابل دیدن باشد، درواقع کار چنین مجرمینی را ساده کرد. حالا بخش « چالش مادر بودن » راهی برای دسترسی به حریم خصوصی کودکان در اینترنت شده است.

در همه دنیا پلیس به والدین اخطار می‌‏دهد که عکس فرزندان‌‏شان را در شبکه‌‏های اجتماعی منتشر نکنند. اینجا ۴ دلیل خیلی خوب داریم که چرا بهتر است والدین این اخطار را جدی بگیرند : عکس‌‏های کودکان بلافاصله بازیچه دست مجرمین مسائل جنسی و مزاحم‌‏های حریم خصوصی افراد می‌‏شود. غریبه‌‏ها می‌‏توانند از این عکس‌‏ها سواستفاده کرده و حتی محل زندگی کودک و خانواده‌‏اش را پیدا کنند.
گذاشتن عکس کودکان مثال بدی از عدم حفاظت اطلاعات شخصی است؛ مثل والدینی که اجازه می‌‏دهند حریم خصوصی آنها در اینترنت به‌‏نمایش گذاشته شود.
عکس‌‏های کودکان، سرقت هویت و نام و نشان افراد را ساده‌‏تر می‌‏کند. به‌‏خصوص برای غریبه‌‏هایی که از طریق این عکس‌‏ها پروفایل کاربران را دستکاری می‌‏کنند تا به کودکان دیگر یا سایر نوجوانان دسترسی پیدا کنند.
عکس‌‏ها می‌‏تواند به زورگویی منجر شوند. البته که از نظر والدین این عکس‌‏ها شیرین و دوست داشتنی‌‏اند، ولی بعدها وقتی که بچه‌‏ها به سن بلوغ رسیدند ممکن است به‌‏خاطر انتشار زیاد این عکس‌‏ها، قربانی زورگویی شده و مورد آزار قرار بگیرند.
کشورهای زیادی درباره محکم‌‏تر کردن قوانین حفاظت از اطلاعات شخصی، در حال گفتگو و تبادل نظر هستند. تا بتوانند از حریم خصوصی کودکان بهتر محافظت کنند. عملکرد فرانسه در این زمینه سرمشق بوده است. به‌‏طوری‌‏که انتشار عکس‌‏ها بدون رضایت خود شخص، شامل جریمه‌‏ای به مبلغ حداکثر پنجاه هزار دلار یا یک سال زندان می‌‏شود. این قانون سفت و سختی است که به‌‏صورت عطف به‌‏ماسبق نیز قابل اجراست. به این معنا که حتی بچه‌‏های بالغ می‌‏توانند از والدین‌‏شان، به‌‏دلیل گذاشتن عکس‌‏ها به‌‏صورت غیرقانونی شکایت کنند.
حتی سایت فیس بوک می‌‏خواهد با اخطاری نسبت به این مشکل واکنش نشان دهد و از عواقب احتمالی ارسال عکس‌‏هایی بگوید که به‌‏صورت عمومی به‌‏اشتراک گذاشته می‌‏شود.
هم‌‏اکنون مساله حفاظت اطلاعات شخصی، مدتی است که باعث نگرانی شده است که البته فقط شامل عکس کودکان نمی‌‏شود. در روزگار فعلی و با وجود سیستم‌‏های شناسایی چهره‌‏ و سرقت اطلاعات، شما باید در مورد جزییاتی که راجع خودتان آشکار می‌‏کنید، مراقب باشید. نکاتی درباره اینکه چگونه اطلاعات خصوصی خود را در فیس بوک محافظت کنید وجود دارد و در بخش تنظیمات شما می‌‏توانید ببینید که چه کسانی به پُست‌‏ها « مطالب » و عکس‌‏های شما دسترسی دارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاثیر شبکه های مجازی، چرا عاقل کند کاری...»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..