تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رییس سازمان فناوری از ورود مباحث تکنولوژی به کتاب‌های درسی خبر داد

«امیر ناظمی» رئیس سازمان فناوری اطلاعات و معاون وزیر ارتباطات در حاشیه رویداد «روز دختران در ICT»، در گفتگو با دیجیاتو خبر از همکاری با وزارت آموزش و پرورش برای تولید محتوا در حوزه IT و IoT به منظور ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان داد.

صبح امروز (۵ اردیبهشت ۹۸) مراسمی به مناسب روز جهانی زنان در ICT در باغ کتاب تهران برگزار شد. ناظمی در گفتگو با دیجیاتو جایگاه زنان را در بخش ICT کشور نامناسب ارزیابی و تاکید کرد که این جایگاه نه تنها برای زنان ایرانی بلک1ه در سایر کشورها نیز مناسب نیست: «در حوزه فناوری ما می‌بینیم که به طور خاص سهم زنان، سهم کمی‌ است.»

ناظمی در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه وزارت ارتباطات چه برنامه‌هایی برای ارتقای سطح دانش آموزان در حوزه فناوری دارد تا نسل جدید پیشرفت بیشتری در این حوزه داشته باشند، توضیح داد: «ما با همکاری وزارت آموزش و پرورش، برای آشنایی و تسلط بیشتر نسل جدید با حوزه تکنولوژی، برنامه‌هایی برای تولید محتوا داریم. روز گذشته در همین زمینه جلسه‌ای داشتیم و تصمیم گرفتیم که باکس‌هایی درون کتاب‌های درسی اضافه شود که در آن مباحثی مانند بیگ دیتا، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و مواردی از این قبیل را برای دانش آموزان توضیح دهیم.»

او در همین زمینه افزود: «البته موضوع این است که ما برای انجام شدن این  کار به جز تولید محتوا باید مدرسین را هم آموزش‌ بدهیم و همین یک ظرفیت است. ظرفیت دیگری هم وجود دارد و آن اینکه دو ساعت از زمان دانش‌آموزان متوسطه اول در اختیار مدیران است و ما می‌توانیم از این فرصت هم استفاده کنیم. برای انجام این کار باید داوطلبینی در مدارس داشته باشیم که در آنجا بتوانند این اقدام را توسعه دهند.»

معاون وزیر ارتباطات در خصوص آماده بودن امکانات زیرساختی و دشواری‌های پیش روی این برنامه نیز به دیجیاتو گفت که برای انجام این اقدامات مشکلی در زیرساخت‌های ارتباطی وجود ندارد چراکه در چند سال گذشته تعداد زیادی از روستاها به اینترنت متصل شده اند:

«در واقع تعداد افراد ایرانی که تحت پوشش قرار دارند بسیار بالا هستند. بیشتر از 90 درصد مردم کشور به اینترنت متصل و 76 درصد ایرانی‌ها کاربران اینترنتی هستند؛ این رقم نه تنها در ایران بلکه در جهان هم رقم خوبی است. اما معضل اصلی ایجاد هماهنگی با افرادی است که قصد مشارکت در این برنامه را دارند.»

همکاری وزارت ارتباطات با آموزش و پرورش

گفتنی‌ست در این برنامه دو پنل با حضور «نازنین دانشور» بنیانگذار تخفیفان، «بهناز آریا» قائم مقام گروه شرکت‌های کهکشان نور و «آیت حسینی» معاون تحلیل و پایش اداره بازارافزایی بانک آینده و همچنین «مشکات اسدی» مشاور زنان رئیس سازمان فناوری ارتباطات، «سارا سام‌خانی» مدیر منابع انسانی ارتباط فردا برگزار شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رییس سازمان فناوری از ورود مباحث تکنولوژی به کتاب‌های درسی خبر داد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..