تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آزادسازی بستر رودخانه‌ها در استان زنجان به صورت جدی پیگیری می‌شود

ساعت: 12:59 منتشر شده در مورخ: 1398/02/05 شناسه خبر: 1479772

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به آزاد سازی حریم رودخانه‌ها در برخی از مناطق استان زنجان گفت: آزادسازی بستر رودخانه‌ها در استان زنجان امسال به صورت جدی پیگیری می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف رضا‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در استان زنجان یک هزار و 400 کیلومتر رودخانه اصلی داریم اظهار کرد: اگر مسیل ها و رودخانه‌های فرعی را هم حساب کنیم این مسیرها به 5 هزار کیلومتر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه اعتباراتی که برای لایروبی همه رودخانه‌ها را نداریم افزود: برای اینکار اعتبارات کافی نداریم و اعتباراتی که برای لایروبی داده می‌شود برای رودخانه‌های بزرگ مرزی مانند رودخانه‌های مانند کارون انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان عنوان کرد: از یک هزار و 400 کیلومتر رودخانه‌ای که در استان زنجان وجود دارد 850 کیلومتر آن مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی افزود: از این میزان حدود 800 کیلومتر بستر رودخانه‌ و حریم آنها نیز مشخص شده و این اطلاعات به اداره ثبت ارسال شده است.

رضاپور افزود: در ساخت و سازها و تغییر کاربری‌ها اصولا باید از اداره ثبت استعلامات صورت بگیرد تا در حریم رودخانه‌ها تغییر کاربری و یا ساخت و سازی اتفاق نیفتد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان در برخی از مناطق که تجاوز به حریم رودخانه‌ها شده که این کار نیز در مدت چندین سال گذشته اتفاق افتاده است افزود: پاکسازی حریم رودخانه‌ها با همکاری ارگانهای مربوطه اتفاق می‌افتد که اینکار در حال حاضر در زنجان حاکم بوده و امیدواریم ادامه دار باشد.

وی افزود: بحث آزاد سازی بستر و حریم رودخانه‌هایی که تغییر کاری یا ساخت و ساز در آنها اتفاق افتاده به صورت جدی در برنامه‌ها خواهیم داشت.

رضاپور در خصوص چاه‌های غیرمجاز بیان کرد: پراکندگی چاهها خیلی زیاد است و اگر فرمانداریها و بخشداریها در خصوص مقابله با چاه‌های غیرمجاز همکاری نکنند اقدامات مقابله‌ای از عهده شرکت آب منطقه‌ای خارج می‌شود چرا که از یک طرف نسبت به انسداد چاه اقدام شود از طرف دیگر متخلفان می‌توانند شبانه چاه دیگری را بکنند.

وی بیان کرد: در بحث چاه‌های آب نیز در برخی مواقع با کسانی مواجه هستیم که گذران زندگی آنها از طریق کشاورزی تامین می‌شود عنوان کرد: در انسداد چاه‌ها با چنین مشکلاتی مواجه می‌شویم که با مقاومت کشاورزان مواجه می‌شویم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین مصرف آب را در بخش کشاورزی داریم افزود: یکی از دلایل این کار گرایش مردم به دلیل بیکاری به سمت کشاورزی است.

وی با بیان اینکه شغل‌های جایگزینی برای بخش کشاورزی وجود ندارد خاطر نشان کرد: جوانان به دلیل بیکاری بیشتر به سمت کشاورزی روی آوردند.  

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آزادسازی بستر رودخانه‌ها در استان زنجان به صورت جدی پیگیری می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..