تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سامسونگ برای رقابت در بازار تراشه ۱۱۶ میلیارد دلار هزینه می‌کند

سامسونگ بخش اعظمی از درآمد خود را از بخش تراشه کسب می‌کند و قصد دارد با سرمایه‌گذاری بیشتر، رقبای کنونی را پشت سر بگذارد.

سامسونگ در جدیدترین گزارش خود ادعا کرد که تا سال ۲۰۳۰، سرمایه‌ای بالغ بر ۱۱۶ میلیارد دلار را برای پیروزی در رقابت تراشه‌های هزینه خواهد کرد. هدف آن‌ها، پشت سر گذاشتن بزرگانی همچون اینتل، کوالکام و TSMC و رسیدن به جایگاه پیشگامی در تولید تراشه‌های منطقی است.

برنامه‌ی جدید کره‌ای‌ها برای سلطه بر بازار تراشه شامل ایجاد ۱۵ هزار شغل در حوزه‌های تولید و تحقیق هم می‌شود. سامسونگ اکنون بیشتر با تولید تراشه‌های حافظه و پردازنده‌های اکسینوس شناخته می‌شود. در سوی دیگر بازار اینتل قرار دارد که فرمانروای تراشه‌های کامپیوتر شخصی و سرور است. کوالکام نیز سهم قابل‌توجهی از بازار تراشه‌های مودم و موبایل را در اختیار دارد.

سامسونگ در دوره‌ای به‌عنوان تولیدکننده‌ی اختصاصی پردازنده‌های سری A آیفون و آیپد فعالیت می‌کرد، اما درگیری‌های قانونی و رقابتی میان آن‌ها و اپل، منجر شد تا کوپرتینویی‌ها برای محصولات جدید خود به سراغ TSMC بروند. پس گرفتن چنین قراردادی از سوی سامسونگ و قرار گرفتن در میان همکاران اپل، برای سلطه بر بازار تراشه‌ها امری الزامی محسوب می‌شود. اپل همواره بزرگ‌ترین مشتری شرکت‌هایی بوده است که در فهرست تأمین‌کننده‌هایش قرار دارند.

chip

مقاله‌های مرتبط:

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ گزارش‌هایی شنیده شد که سامسونگ قصد دارد سفارشات تراشه‌های A13 اپل را به‌نام خود ثبت کند؛ تراشه‌هایی که در آیفون‌های سال ۲۰۱۹ استفاده خواهند شد. البته چند ماه بعد تأیید شد که TSMC باز هم به‌عنوان تولیدکننده‌ی تراشه با اپل همکاری خواهد کرد.

به‌طور کلی بخش نیمه‌هادی‌ها بهترین بخش کسب‌وکار سامسونگ بوده‌اند. سه‌چهارم از درآمد عملیاتی کره‌ای‌ها در سال ۲۰۱۸ از این بخش تأمین شد. البته، رسیدن به شرکت‌های دیگر در این رقابت هنوز پیمودن راه زیادی را می‌طلبد. به‌عنوان مثال TSMC قصد دارد تا تنها در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیارد دلار در کسب‌وکار خود سرمایه‌گذاری کند و اگر تهدید سامسونگ جدی‌تر شود، افزایش سرمایه‌گذاری آن‌ها دور از ذهن نخواهد بود.

به‌احتمال زیاد اینتل هم درحال‌حاضر به‌عنوان فرمانروای بازار کامپیوترهای شخصی به کار خود ادامه خواهد داد. تراشه‌های این شرکت از دهه‌ها پیش به‌عنوان سخت‌افزارهای اصلی انواع کامپیوترهای ویندوزی و مک شناخته شده‌اند. باوجود آنکه AMD و ARM به‌عنوان رقیبان جدی اینتل در این حوزه فعالیت می‌کنند، هنوز راه زیادی تا نزدیک شدن به شرکت اول بازار در پیش دارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سامسونگ برای رقابت در بازار تراشه ۱۱۶ میلیارد دلار هزینه می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..