تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تذکر و توصیه رییس صدا و سیما به رادیو

 مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا، امشب -۴ اردیبهشت ماه- با حضور علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما، حمید شاه آبادی معاون صدا، علی دارابی معاون امور استان های سازمان صداوسیما و جمعی از مدیران رسانه ملی و هنرمندان آن در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد. بنا بر این گزارش، در این مراسم علی عسکری ضمن قدردانی برای برگزاری جشنواره رادیو درباره اجلاس صدا نیز گفت: این اجلاس مفید بوده، پنل و کارگاه‌ها مختلف انجام شده و در معرض چرخش دانش قرار گرفته است. رادیو با توجه به اهمیتی که پیدا کرده است باید قیمت و کیفیت خود را بالا ببرد و به دلیل اینکه تصویری ارائه نمی‌دهد باید از کلمات و مفاهیم بسیار استفاده کند.

وی ادامه داد: هنر، دانش، حکمت، شعر موسیقی غیر متراکم و فراوان استفاده کند و کسانی که با رادیو انس می‌گیرند و صمیمی و رفیق می‌شوند به خوبی از آن استفاده می‌کنند. خواهش من از شما این است که سطح علمی جامعه بالا آمده و باید سطح علمی در رادیو بالا بیایید. مطالعات بیشتر تحقیقات و بررسی‌ها عمیق‌تر باشد و نویسندگان برنامه سازان ما به این توجه کنند جریان چرخ اندیشه و دانش باید بیش از هر زمانی باشد.

علی عسکری تاکید کرد: از زمانی که رادیو در کشور عزیزمان ایران راه اندازی شده است تا امروز، خدمات علمی و فرهنگی فراوانی به خصوص در سال‌های اخیر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای ملت ایران داشته است. بیش از پنجاه شبکه ملی و استانی داریم و به آن‌ها افتخار می‌کنیم و به همه آن‌ها خسته نباشید می‌گوییم. به هر حال این رسانه در طول تحولات تاریخی اثر گذاری خود را حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه رادیو در سرزمین ما دارای برترین موقعیت است و هیچگاه رادیو به این تراز در کشور ما مطرح نبود و در تحولات مختلف فناوری هم همواره جایگاه خودرا حفظ کرده است، گفت: رادیو در جمهوری اسلامی و در سرزمین ما دارای برترین موقعیت است. با رشد پهن باند و اینترنت، امروز ایران صدا رسانه برتر صداپایه جمهوری اسلامی است که هم فارسی زبانان و هم ایرانی ها می توانند از آن استفاده کنند.

علی عسکری تاکید کرد: رسانه رادیو رسانه ای مردمی است ما باید به دلیل اینکه ارتباط تعاملی در رادیو آسان تر است این ارتباط را با مخاطب مردمی بهتر برقرار کنیم. رادیو باید انقلابی باشد هم از جهت سرعت عمل و چابکی و هم از جهت اندیشه و خط و مشی انقلاب اسلامی. همچنین رادیو باید مرجعیت خود را حفظ کند که مرهون کیفیت است. رادیو باید گفتمان برتر و رایج ملی را به خوبی پیگیری و برای مخاطب ارایه دهد. رادیو وسیله ای برای ارتباط با همه بدنه اجرایی کشور است و باید تعاملی روان و فعالانه داشته باشد تا بتوانیم در جهت اهداف دولتمردان و دولت محترم، مجلس و قوه قضاییه کمک کنیم.

وی با تاکید بر جوان گرایی در رادیو عنوان داشت: رادیو باید جوان گرایی کند، رادیو روح جوانانه دارد اما برای اینکه در آینده هم بتوانیم انسان های ارزشمند داشته باشیم باید بتوانیم جوانان نخبه و انقلابی را جذب کنیم تا به نسل های بعدی تحویل دهیم. همچنین رادیو باید نهادهای مردمی را فعال کند، در سیلی که اتفاق افتاد رادیو در کنار دیگر شبکه ها و رسانه ها موفق عمل کرد.

وی با بیان اینکه جریانات شیطانی در رسانه ها بسیار فعال هستند که در جهت تخریب اخلااق و معنویت کار می کنند، اظهارداشت: رادیو باید هوشمندانه و عالمانه در جهت حفظ فرهنگ و خانواده ها بکوشد و باید قرارگاه فعال جنگ نرم باشد. امروز نهادهای بیگانه در جهت تخریب فرهنگ ما فعالیت میکنند و جریانات شیطانی در رسانه ها بسیار فعال هستند، رادیو باید هوشمندانه و عالمانه در جهت حفظ فرهنگ و خانواده ها بکوشد.

به گزار فارس، علی عسکری در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به سال رونق تولید ملی گفت: ما وظیفه خطیری داریم به خصوص که در چند روز گذشته آمریکا اعلام کرد که تحریم غیرقابل تحملی را بر ما وارد می کند بنابر این ما به سمت رونق تولید و اقتصاد مقاومتی حرکت می کنیم. رادیو ملی و استانی ما باید ستادی را ایجاد کند و مشکلات تولید را از طریق این ستاد حل کند.

علی عسکری اضافه کرد: رادیو باید دلبستگی به کالاهای ایرانی و داخلی را افزایش دهد این بسیار اهمیت دارد. رادیو باید بستری برای ارایه دانش و علم و مشاوره به تولیدکنندگان باشد. مشورت در حوزه خدمات گوناگون و کشاورزی و به ویژه رموز موفقیت کارآفرینان را کشف کرده و آنها را اطلاع رسانی کند. رادیو باید تولیدات مزیت دار را در کشور بازشناسی کرده و برندها را حمایت کند.کار دیگر رادیو این است که از طریق ایده های شهروندان کالاهای باکیفیت را حمایت کند و فرایند چرخه تولید را پیگیری کند و هزینه کسانیکه در این چرخه فساد می کنند را افزایش دهد.

رئیس سازمان صداوسیما درباره تحریم نفت از سوی آمریکا نیز گفت: آمریکایی ها دستپاچه هستند و بد تصمیم می گیرند. آنها چند سال گذشته با کمک سعودی ها داعش را راه اندازی کردند تا بر عراق و شامات مسلط کنند. داعش فجایعی را به نام اسلام به بار آورد سپس برخی کشورها از ایران کمک خواستند و سربازان و سپاه کمک کرد و آمریکایی ها شکست خوردند. دیدید در ۱۳ آبان که تحریم را آمریکا اعلام کرد ملت ایران به پا خواستند و در ۲۲ بهمن نیز به میدان آمدند و علیه آمریکا با تظاهرات تاریخی خود اتفاقی بی نظیر را شکل دادند که سیلی محکمی بود.

وی تاکید کرد: آمریکا دو بار شکست راهبردی خورد و امروز سرگیجه گرفته است که چگونه این ملت را شکست دهد. می گوید از طریق به صفر رساندن نفت این کار را می کند که این خیال خام را ما باطل می کنیم و باز هم شکست سختی خواهد خورد و اگر امریکا بخواهد هدف شوم خود را پیاده کند حتماً با او برخورد می شود.جوانان نزدیک تنگه ها اگر اراده کنند کافی هستند که این تنگه ها را ببندند. آنکه رو به فروپاشی است آمریکا و هم پیمانان او هستند و جمهوری اسلامی همانطور که یک ملت سربلند است امروز به یک قدرت بزرگ تبدیل می شود و اقتدار ما را برای اینده بیشتر خواهد کرد.

۶۰۲۳۱




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تذکر و توصیه رییس صدا و سیما به رادیو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..