تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا زمستان طولانی بازی تاج و تخت به واقعیت تبدیل خواهد شد؟

انحراف محوری زمین از طولانی شدن بیش از حد زمستان‌ها جلوگیری می‌کند. اما چه عاملی می‌تواند زمستان طولانی سریال بازی تاج و تخت را به واقعیت تبدیل کند؟

به‌لطف انحراف محوری سیاره‌ی زمین، زمستان طولانی در راه نیست. انحراف اندک محور زمین باعث می‌شود پرتوهای خورشید به‌صورت مساوی به سیاره‌ی زمین برخورد نکنند. اگر پرتوها به‌صورت مستقیم به نیم‌کره‌‌ی شمالی برخورد کنند، زمستان در کل نیم‌کره‌جنوبی آغاز خواهد شد (و برعکس). زمین در چرخش به دور خورشید، انحراف اندکی دارد به همین دلیل جذب نور خورشید در ارتفاعات مختلف، یکسان نخواهد بود. اما اگر مدت فصل‌ها (به‌ویژه زمستان) مانند سریال بازی تاج و تخت چند سال باشد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

به‌گفته‌ی کریستوفر والاک، پژوهشگر ارشد دانشگاه آلابانی، پاسخ به این سؤال به چگونگی این اتفاق وابسته است. به‌بیان‌دیگر برای پاسخ به این سؤال، باید یک زمستان چندساله‌ی واقعی را تجربه کرد. این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که سیاره‌ی زمین در مداری دورتر از خورشید قرار بگیرد یا چرخش آن در اواسط فوریه، کاملا متوقف شود (البته این فرضیه بیشتر جنبه‌ی شوخی دارد!).

حالا فرض کنید مورد دوم اتفاق بیفتد و نیم‌کره‌ی شمالی در انحراف دائمی نسبت به نور خورشید قرار بگیرد. در این صورت، روزها در نیم‌کره‌ی شمالی کوتاه و شب‌ها طولانی خواهند شد. کولاک‌های برفی افزایش می‌یابند و توده‌های برف به‌دلیل نور اندک خورشید، انباشته می‌شوند.

بازی تاج و تخت

دیواریخی سریال بازی تاج و تخت، قلمروی هفت پادشاهی را از قلمروی وحشی‌ها جدا می‌کند

درخت‌های چهارفصل و گیاهانی که معمولا در بهار جوانه می‌زنند، از بین می‌روند و مشکلاتی برای زنجیره‌ی غذایی به وجود خواهد آمد. به‌گفته‌ی والسک:

خرس‌ها و سنجاب‌ها در چنین شرایطی نمی‌توانند غذا پیدا کنند و گرسنگی می‌کشند، گوزن‌ها هم به همین ترتیب از بین می‌روند. به‌دلیل کاهش نور خورشید و دسترسی به انرژی، جمعیت گونه‌ها به‌تدریج کاهش پیدا می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

بسیاری از حیوانات، به‌دلیل کمیاب شدن غذا، در طول ماه‌های زمستان انرژی خود را ازطریق واسطه‌های مختلف ذخیره می‌کنند. برای مثال قورباغه‌ها و لاک‌پشت‌ها با کاهش نرخ‌ سوخت‌وساز بدن، نیازی به غذا نخواهند داشت و از زمستان جان سالم به درمی‌برند. به‌گفته‌ی جان کاستانزو، استاد زیست‌شناسی دانشگاه میامی:

«این حیوانات در طول زمستان، ازنظر رفتاری غیرفعال می‌شوند اما در زندگی بدون غذا هم با محدودیت‌هایی روبه‌رو می‌شوند. اگر زمستان، سال‌ها ادامه پیدا کند، منبع انرژی قورباغه‌ها و لاک‌پشت‌ها هم کاهش می‌یابند و از گرسنگی خواهند مرد. یا ممکن است ضایعات سوخت‌وساز بدن به‌دلیل عدم فعالیت به مرز سمی برسند. قورباغه‌ها و لاک‌پشت‌هایی که در مناطق سردسیر زندگی می‌کنند به‌خوبی می‌توانند از زمستان (حتی زمستان طولانی) هم جان سالم به درببرند. البته بعید است بتوانند چندین سال به خواب زمستانی بروند.»

زمستان در وستروس (قلمروی هفت پادشاهی در سریال بازی تاج و تخت) طولانی است و معمولا پس از چندین سال به پایان می‌رسد؛ اما چه اتفاقی رخ خواهد داد اگر زمستان به‌اندازه‌ی هزار سال ادامه پیدا کند؟

به‌گفته‌ی والسک چنین زمستانی مشابه عصر یخبندان است؛ اما حتی عصر یخبندان هم فصلی بود. در عصر یخبندان، صفحات بزرگ یخی و توده‌های یخ بخش‌های عظیمی از زمین را پوشاندند. اگر زمین در اواسط ماه فوریه از چرخش بازایستد، صفحات عظیم یخ در طی هزار سال روی اروپا و کانادا را خواهند پوشاند.

شهرهایی مثل نیویورک، در لبه‌ی صفحه‌ی یخی قرار می‌گیرند. تغییرات عمده‌ای در زنجیره‌ی غذایی حیوانات و گیاهان رخ خواهد داد. مردم به‌دنبال شکار می‌روند و امیدی برای پرورش گیاه زیر توده‌های بزرگ یخی وجود نخواهد داشت؛ اما فیزیک اجازه نمی‌دهد این اتفاق رخ دهد، پس از بهار لذت ببرید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا زمستان طولانی بازی تاج و تخت به واقعیت تبدیل خواهد شد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..