تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز فعالیت باشگاه‌ همراهان نمایشگاه بین‌المللی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ آغاز فعالیت باشگاه‌ همراهان نمایشگاه بین‌المللی قرآن، از جمله اخبار مهم صفحات معارفی خبرگزاری‌های مختلف طی امروز، چهارم اردیبهشت‌ماه است.

به گزارش ایکنا؛ آغاز فعالیت باشگاه‌ همراهان بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که از 21 اردیبهشت‌ماه تا سوم خردادماه سال جاری در مصلای تهران برگزار می‌شود، یکی از اخبار مهم صفحات معارفی خبرگزاری‌های مختلف طی امروز، چهارم اردیبهشت‌ماه است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، چهارم اردیبهشت‌ماه و تا ساعت 14:30 تعداد شش خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که دو خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و مابقی اخبار نیز در دیگر حوزه‌های معارفی منعکس شده‌اند.
«قدردانی نمایندگان مجلس از برگزارکنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن» و «فعالیت باشگاه‌ همراهان نمایشگاه بین‌المللی قرآن آغاز شد»، عناوین دو خبر قرآنی این صفحه را تشکیل می‌دهند که تا این ساعت انتشار یافته‌اند.
این صفحه از خبرگزاری تسنیم طی امروز اقدام به انتشار خبری قرآنی با عنوان «فعالیت باشگاه‌ همراهان نمایشگاه بین‌المللی قرآن آغاز شد» کرده که مربوط به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن طی ماه مبارک رمضان بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «باشگاه همراهان نمایشگاه بخشی از سامانه‌‌ الکترونیکی بیست‌ و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌ کریم است که از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی شده است.
هدف اصلی این باشگاه، مشارکت و افزایش هرچه بیشتر بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان در برنامه‌های نمایشگاه قرآن به صورت حضوری و مجازی است و این هدف را از طریق تعریف فعالیت‌هایی نظیر نظرخواهی‌، مسابقات، دوره های آموزشی مجازی، دعوت به عضویت آشنایان در باشگاه و دیگر فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی پیگیری می‌کند.
در این دوره 10 میلیارد ریال برای اعطای بن خرید از نمایشگاه به 16 هزار نفر از اعضای باشگاه در نظر گرفته شده و نحوه تخصیص آن به این صورت است که افراد با انجام هر یک از فعالیت‌های تعریف شده در باشگاه، مقدار مشخصی امتیاز دریافت می‌کنند؛ پس از رسیدن این امتیازات به حدنصاب‌های مشخص شده، می‌توانند بن خرید از محصولات عرضه شده در نمایشگاه قرآن را تا سقف مبلغ سه میلیون ریال برای هر فرد دریافت کنند».
فارس
«ترتیل صفحه ۳۶ قرآن باصدای استاد منشاوی»، «استغفار سفره گسترده‌ای که از آن بی‌بهره‌ایم/ چرا از دعا و مناجات لذت نمی‌بریم؟»، «آیت‌الله اشکوری از قدیمی‌ترین شاگردان آیت‌الله صدر درگذشت» و «وظایف جوانان، خانواده و حکومت در حفظ عفت و پاکدامنی جامعه از منظر قرآن»، عناوین چهار خبر امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس تا این ساعت را تشکیل می‌دهند که دو خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم جای دارند.
این صفحه از خبرگزاری فارس نیز طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «وظایف جوانان، خانواده و حکومت در حفظ عفت و پاکدامنی جامعه از منظر قرآن» کرده که در بخش‌هایی از این خبر قرآنی آمده است: «خداوند می‌فرماید: کسانی که قدرت مالی برای ازدواج ندارند، یعنی نمی‌توانند مهریه و نفقه بدهند، باید نفس خود را حفظ کرده و عفاف بورزند و از زنا احتراز بجویند تا زمانی که خداوند از فضل خود آنان را توانگر و بی‌نیاز کرده و راه‌های ازدواج را برایشان آسان کند.
مراد از ابتغاء مکاتبه، آن است که برده از مولای خود درخواست کند که با اوقرارداد بنویسد، به این که مالی را از او بگیرد و در برابرش او را آزاد کند، در اینجا به مالکان و صاحبان برده سفارش می‌کند که درخواست مکاتبه بندگان را بپذیرند، البته درصورتی که بدانند آنها صلاحیت آزاد بودن را دارند.
آنگاه اشاره می‌کند که سهمی از زکات بیت‌المال به این گونه افراد (فی‌الرقاب) تعلق می‌گیرد و می‌فرماید: همه مال المکاتبه و یا مقداری از آن را از زکات بپردازند. آنگاه مالکانی را که کنیزان و فرزندان آنها را در طلب مال دنیا مجبور به زنا می‌کنند از این عمل نهی می‌کند و در ادامه می‌فرماید: اگر مالکی کنیز خود را باوجود اکراه وعدم تمایلش وادار به این عمل کند خداوند نسبت به آن کنیز آمرزنده و مهربان است و او را به سبب این عمل مؤاخذه نمی‌کند.
البته این کلام مستلزم آن نیست که اگر کنیزی اراده تعفف و احصان نداشته باشدt جایز باشد که مالک او را وادار به زنا کند، بلکه نهی الهی در صورت اکراه خود آنها شدیدتر است. امام علی(ع) می‌فرماید: هرکس عفت ورزد بار گناهانش سبک شود و منزلتش نزد خداوند بالا رود (غررالحکم)
ابتدا باید به هرکس که مى‏‌تواند سفارش کرد ازدواج کند، سپس به غیر متأهّلان سفارش عفت و پاکدامنى نمود. (آیه «وانکحوا» قبل از آیه «ولیستعفف» آمده است) چنانکه در روایات آمده است: در جاهلیّت، کنیزان را براى کسب درآمد به فحشا وادار مى‏‌کردند. لذا خداوند مى‏‌فرماید: به جاى آنکه کنیزان را به گناه وادار کنید، زمینه ازدواج آنان را فراهم سازید».
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر نیز طی امروز و تا این ساعت تنها دو خبر با عناوین «مرحله اول آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن برگزار می‌شود» و «اجرای طرح «قرآن نگار» تا سال ۱۴۰۰ در کل کشور» را بر روی خروجی خود منتشر کرده که هر دو خبر نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
در بخش‌هایی از خبر «مرحله اول آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن برگزار می‌شود» آمده است: «مرحله اول چهاردهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن ۱۳ اردیبهشت‌ماه با حضور هشت هزار و ۲۳۶ نفر برگزار می‌شود.
مرحله اول چهاردهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ ساعت ۹ صبح روز ۱۳ اردیبهشت‌ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
شرکت‌کنندگان در آزمون از ۵ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند تا با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی تلاوت و وارد کردن کد ملی، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.
امسال به جهت تسهیل در رفت‌وآمد شرکت‌کنندگان در آزمون، تعداد حوزه‌ها در کشور از ۳۷ حوزه سال گذشته به ۷۶ حوزه ارتقا پیدا کرده است».
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی طی امروز و تا این ساعت هیچ خبری را بر روی خروجی خود منتشر نکرده و آخرین خبر این صفحه که عنوان «کهن‌ترین اوراق حساب در موزه حرم امام رضا (ع) رونمایی شد» دارد، مربوط به روز گذشته بوده و خبری قرآنی نیست.
ایسنا
«امام سرباز مسلح و مصلح و عالم فاضل و مؤمن می‌خواهد»، «نخستین همایش بین‌المللی فقه گردشگری در تبریز آغاز به کار کرد»، «پیکر آیت‌الله «سیدنورالدین اشکوری» در قم تشییع می‌شود» و «اگر جوایز مسابقات از جیب مردم باشد، قمار است»، عناوین چهار خبر امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان را تشکیل می‌دهند که هیچ‌کدام از این اخبار قرآنی نبوده و در حوزه‌های مختلف معارفی منتشر شده‌اند.
یکی از اخبار امروز این صفحه خبری با عنوان «پیکر آیت‌الله «سیدنورالدین اشکوری» در قم تشییع می‌شود» است که علی‌رغم اینکه خبری قرآنی نیست، ولی به جهت اطلاع‌رسانی از مراسم ویژه تشییع آیت‌الله سیدنورالدین اشکوری، خبری مهم بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: « مراسم تشییع پیکر آیت‌الله سیدنورالدین اشکوری، از قدیمی‌ترین شاگردان شهید صدر که در شهر قم دار فانی را وداع گفت، فردا، ۵ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۶ از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و با حضور، علما، اساتید، طلاب و مردم ولایتمدار و مؤمن قم برگزار می‌شود.
مراسم بزرگداشت آیت‌الله اشکوری نیز پنج‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشا در حسینه شهدا، واقع در خیابان شهدای قم (صفائیه) برگزار می‌شود.
آیت‌الله سیدنورالدین اشکوری که ماه‌های اخیر را در قم به سر می‌بُرد، سه‌شنبه، ۳ اردیبهشت‌ماه درگذشت.
وی از قدیمی‌ترین شاگردان مرحوم آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر صدر، وکیل بسیاری از مراجع همچون حضرات آیات سیدمحسن حکیم و سیدابوالقاسم خویی و مدتی نیز نماینده مقام معظم رهبری در کشور سوریه بود».
باشگاه خبرنگاران جوان
از هشت خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده، سه خبر با عناوین «مرحله اول آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن برگزار می‌شود»، «فعالیت باشگاه‌ همراهان نمایشگاه بین‌المللی قرآن آغاز شد» و «پخش ترتیل‌خوانی از حرم مطهر رضوی در ماه رمضان از شبکه‌های سراسری و استانی» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند و پنج خبر دیگر نیز در دیگر حوزه‌های معارفی انعکاس یافته‌اند.
این صفحه نیز طی امروز خبری قرآنی با عنوان «پخش ترتیل‌خوانی از حرم مطهر رضوی در ماه رمضان از شبکه‌های سراسری و استانی» را منتشر کرده که در بخش‌هایی از آن آمده است: «مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی، ترویج فرهنگ قرآن را مهم‌ترین وظیفه رسانه ملی دانست. وی سپس با بیان گزارشی کوتاه از مهم‌ترین فعالیت‌های صداوسیمای خراسان رضوی در حوزه قرآن و عترت، از اهتمام این مرکز در این حوزه سخن گفت.
نصرپور گفت: ما در حوزه قرآن و عترت هیچ سقفی برای فعالیت‌ها قائل نیستیم و مهمترین اولویت ما در صداوسیمای پایتخت معنوی قرآن کریم، ائمه اطهار و شهداست. مدیرکل صدا‌وسیمای خراسان رضوی افزود: در سال گذشته ۱۲۰ خبر مکتوب و ۶۰ گزارش خبری و ده‌ها برنامه مختلف قرآنی در خراسان رضوی تولید و برای پخش به تهران ارسال شده است.
وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان روزانه ۴ تا ۵ برنامه ترتیل خوانی از حرم مطهر رضوی به صورت مستقیم از شبکه‌های سراسری و استانی پخش می‌شود که نتیجه تلاش همکاران ما در صداوسیمای خراسان رضوی است.
نصرپور از جامعه قرآنی خواست تا با معرفی نخبگان قرآنی و کمک در محتواسازی، به تقویت تولیدات رسانه‌ای با موضوع قرآنی کمک کنند».
ایبنا
تنها خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران منتشر شده، خبری با عنوان «حضور مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با 250 عنوان نرم‌افزار در نمایشگاه کتاب تهران» است که این خبر نیز خبری قرآنی نبوده و در حوزه نرم‌افزارهای دینی قرار دارد.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز طی امروز و تا این لحظه تنها یک خبر با عنوان «قضای روزه‌های ماه مبارک رمضان سال گذشته را چه زمانی بجا بیاوریم؟/اهمیت به پیشواز رفتن ماه فضیلت خدا» را بر روی خروجی خود قرار داده که این خبر نیز در حوزه معارفی دین جای داشته و خبر تخصصی قرآنی نیست.
انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز فعالیت باشگاه‌ همراهان نمایشگاه بین‌المللی قرآن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..