تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عشایر اردبیل از کوچ زودهنگام خودداری کنند

ساعت: 12:27 منتشر شده در مورخ: 1398/02/04 شناسه خبر: 1479376

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: عشایر برای جلوگیری از تخریب مراتع ییلاقی عشایر استان، از کوچ زودهنگام خودداری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، شهامت هدایت  امروز در جمع خبرنگاران از همه دامداران و مرتعداران  استان اردبیل که دارای پروانه چرای دام یا طرح مرتعداری هستند، خواست تا زمان کوچ و ورود دام به مراتع ییلاقی را رعایت کنند.

 وی با اشاره به صدمات کوچ بیش از موعد به مراتع استان اردبیل، اظهار داشت: کوچ  زودهنگام  سبب تخریب مراتع  می شود فذا عشایربرای بهره برداری اصولی و جلوگیری از تخریب مراتع ییلاقی ر زمان مقرر کوچ کنند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل تصریح کرد: : ورود دام بدون پروانه مرتعداری و دام مازاد بر ظرفیت قید شده در پروانه مرتعداری به مراتع به استناد تبصره 2 ماده 47 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، جرم محسوب شده و افراد متخلف از طریق مراجع قضایی تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

وی افزود: پروانه مرتعداری باید بر اساس مقررات موجود هر سال تمدید اعتبار شده باشد و دامداران پیش از زمان ورود دام به مراتع به اداره کل منابع طبیعی استان مراجعه و نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند.
هدایت با بیان اینکه رعایت نکردن مفاد پروانه مرتعداری تخلف محسوب شده و در صورت تکرار به ابطال  پروانه مرتعداری می انجامد، گفت: به همراه داشتن پروانه مرتعداری و یا سند قرارداد اجرای طرح مرتعداری و ارائه آن به ماموران حفاظتی ضروری است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: شورای اسلامی روستاها و بهره برداران مراتع موظف هستند ورود دام های غیر بومی و بدون مجوز به محدوده مراتع خود را در اسرع وقت به نزدیک ترین اداره یا واحد منابع طبیعی تابعه و یا به شماره تلفن 1504 اعلام کنند.

 عشایر  استان اردبیل (ایل شاهسون) با جمعیت 66 هزار و 500 نفری ، شش درصد جمعیت استان اردبیل را تشکیل می دهند که این ایل معمولا نیمی از سال را در قشلاق های مغان و نیمی دیگر را در ییلاق های ارتفاعات و در دامنه های سبلان، بزقوش و باغرو سپری می کنند.

بر اساس اعلام کارشناسان منابع طبیعی تاریخ ورود دام به مراتع ییلاقی استان اردبیل 20 خرداد ماه است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عشایر اردبیل از کوچ زودهنگام خودداری کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..