تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پرواز شاهین بر فراز لیگ برتر با آوای نی‌انبان

امیرمحمد سلیمانی: همه از بوشهر به تهران آمده‌اند. سرخ‌پوشان پاکدشت، قرار است آخرین رقیب لیگ یکی شاهینی باشد که ده سال منتظر مانده. برای باشگاهی که هر سال بازیکنانش را به بهترین تیم‌های کشور صادر می‌کرده، ماندن در لیگ یک چیزی فراتر از یک حقارت عادی است. اما برای غرورمندی، باید زجر کشید. حالا بازی در شهرک اکباتان تهران است اما انتظار، از بوشهر آغاز شده و هیچکس دلش نمی‌خواهد در بندر جنوب ناامید باشد. جایی هم برای ناامیدی نیست. گل ریحان به شهرداری تبریز باخته و شاهین بوشهر برای رنگ دادن به یکی از زیباترین رویاهایش فقط به یک پیروزی با حداقل فاصله نیاز دارد.

از همه جا آمده‌اند؛ بوشهر، فاریاب، کنگان، بوشکان و برازجان. شاهین برای بوشهری‌ها مثل بارسلونا است برای کاتالانی‌ها. کسی نمی‌تواند با تیمی که هویت یک قومیت است، شوخی کند. شاهین شهرداری حالا 51 امتیازی است و در آستانه صعودی تاریخی. رقابت مقابل سرخپوشان پاکدشت آغاز می‌شود. قرار بود پاکدشتی‌ها میزبان باشند اما صدای سکوها از شاهین سخن می‌گوید. اوضاع لیگ یک نامنظم است و علیرضا فغانی که به عنوان داور این رقابت حساس انتخاب شده، احساس می‌کند جوراب دو بازیکن شاهین با سایر مهره‌های عبدالله ویسی متفاوت است. داور رده‌بندی جام جهانی، دو بازیکن را راهی رختکن می‌کند تا جوراب‌هایشان را عوض کنند و همین فرصتی می‌شود برای سرخپوشان تا پنج دقیقه مقابل مدعی 9نفره بازی کنند. 

نیمه اول بدون گل به پایان می‌رسد. شاهین تیم برتر زمین است و احتیاط شرط عقل. ویسی دوست ندارد هیچکس ناراحت به بوشهر بازگردد. محمد محبی، اولین گل بازی و آخرین گل فصل شاهین بوشهر را به ثمر می‌رساند. حالا شاهین با 14 پیروزی، 12 مساوی و 4 باخت، 34 گل زده و فقط 17 گل خورده است. با یک امتیاز فاصله از گل‌گهر سیرجان، آخرین هفته لیگ یک را استراحت می‌کند و اگرچه شانس قهرمانی را از دست داده اما دلایل زیادی برای شادی کردن وجود دارد. بوشهری‌ها حالا به دومین تیم لیگ برتری‌شان لبخند می‌زنند و داستان از همان جایی که در تهران تمام شده، در بوشهر آغاز می‌شود.

در بوشهر هیچکس بر روی زمین نیست. شهر سراسر شادی و شور است. انگار بذر عشق را به سراسر شهر پاشیده‌اند. شاهین به لیگ برتر برگشته و شاید پس از مدت‌ها، یک دلیل منطقی برای سر دادن آواز «هلل یوس هل یوسه» وجود داشته باشد. بوشهر و کافه‌هایی که خیلی زودتر از کافه‌های تهران قهوه سرو می‌کردند، آرامشی ندارند و همه جا افتخار به حماسه‌ای در جریان است که نباید فراموش شود. شاهین شهرداری بوشهر، یادآور دو تیم تنومند فوتبال ایران است. نخست شاهین بوشهری که تا یک دهه پیش در لیگ برتر بازی می‌کرد و عقب‌تر از آن، شاهین تهران؛ باشگاهی که زیر سایه سیاست از میان رفت.

اما شاهین بوشهر نمی‌خواهد قربانی شود. حالا دو باشگاه حرفه‌ای بوشهری‌ها در لیگ برتر هستند و فقط ایرانجوان غایب است. انگار بوشهر هم مسیرش را در فوتبال ایران پیدا کرده و از سال آینده، جنون دوست داشتنی‌ترین ورزش جهان در جنوب ایران، به بالاترین سطح ممکن می‌رسد. 

255 251




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پرواز شاهین بر فراز لیگ برتر با آوای نی‌انبان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..