تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پارک‌های فناوری باید به جایگاهی برای جذب و حفظ نخبگان کشور تبدیل شوند/ مراکز علمی و فناوری یکی از نقاط اتکاء در مقابله با تحریم‌ها هستند

دکتر جهانگیری در جلسه هیات امنای پارک فناوری پردیس تاکید کرد:

نهمین جلسه هیات امنای پارک فناوری پردیس عصر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

پارک‌های فناوری باید به جایگاهی برای جذب و حفظ نخبگان کشور تبدیل شوند/ مراکز علمی و فناوری یکی از نقاط اتکاء در مقابله با تحریم‌ها هستند

دكتر اسحاق جهانگیری در این جلسه فعالیت های پارک فناوری پردیس و شرکت های عضو اين پارك را مثبت ارزیابی و بر لزوم تلاش هر چه بیشتر مسئولین پارک برای توسعه فعالیت های دانش بنیان تأکید کرد.
معاون اول ريیس جمهور اظهار داشت: اگر جهت گیری پارک های فناوری كشور و شرکت های دانش بنیان به سمت ارائه طرح های نوین و تجاري سازي ايده هاي نوين حرکت کند، این مراکز علمی به جایگاهی برای جذب و حفظ استعدادها و نيروي انساني نخبه کشور تبدیل مي شوند و دیگر شاهد مهاجرت نیروی انسانی مستعد و نخبه به خارج از كشور نخواهیم بود.
دكتر جهانگيري با اشاره به تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران، از نيروي انساني و نخبگان كشور به عنوان يكي از نقاط اتكاء براي مقابله با تحريم ها ياد كرد و افزود: پارک های فناوری، دانشگاه ها و مراکز علمی و فناوري کشور یکی از نقاط امید کشور هستند تا بتوانيم در مقابل فشارها مقاومت كرده و با اتكاء به توان داخلي، نیازهای کشور را تأمین کنیم.
معاون اول رييس جمهور از معاون علمی و فناوری ريیس جمهور خواست جلساتی را با اعضاي هيات امناي پارک فناوري پرديس برگزار و ضمن بازتعریف برنامه ها و مأموریت ها، جهت گیری پارك و شركت هاي دانش بنيان را به سمت فعاليت ها و طرح های نوين و بزرگ هدایت کنند.
وی افزود: اگر طرح ها و برنامه های بزرگی توسط پارک های فناوری کشور تعریف شود بی تردید نظام بانکی، شرکت های سرمایه گذاری و بخش خصوصی پای کار خواهند آمد و منابع مالی مورد نیاز اجرای این طرح ها را تأمین خواهند کرد.
معاون اول ريیس جمهور با اشاره به دغدغه پارک های فناوری و شرکت های دانش بنیان در خصوص بازار محصولات تولیدی افزود: ایران از بازاری 80 میلیون نفری برخوردار است ضمن آن که اگر بتوانیم محصولاتی قابل رقابت تولید کنیم بازار کشورهای همسایه نیز در اختیار ما خواهد بود.
در این جلسه که معاون علمی و فناوری ريیس جمهور، استاندار تهران، ريیس دانشگاه صنعتی شریف و مدیرعامل بانک پاسارگاد نیز حضور داشتند، ريیس پارک فناوری پردیس گزارشی از فعالیت های این پارک و شرکت های عضو ظرف یکسال اخیر ارائه کرد.
مهندس صفاری نیا با اشاره به این که 286 هزار متر مربع فضای پژوهشی و فناوری در پارک فناوری پردیس وجود دارد، گفت: میزان سرمایه گذاری در این پارک 15 هزار میلیارد ریال است که این سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.
وی با اشاره به این که 10 درصد ميزان صادرات پارک های فناوری کشور، 80 درصد از فروش پارک ها و 10 درصد از کل تعداد شاغلین پارک های فناوری در اختیار پارک فناوری پردیس قرار دارد افزود: در حال حاضر 305 شرکت دانش بنیان و 70 استارتاپ در پارک فناوری پردیس فعالیت دارند.
ريیس پارک فناوری پردیس از برنامه ریزی برای اجرای طرح توانمندسازی شغلی برای دانشجویان خبر داد و گفت: محصولات شرکت های دانش بنیان از طریق سامانه اي تحت عنوان شبکه فن بازار در معرض اطلاع دستگاه های اجرایی قرار گرفته تا نیازهای خود را از طریق تولید این شرکت ها تأمین کنند و از خريد محصولات خارجي مشابه خودداري شود.
وی همچنین با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری که در خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد اظهار داشت: همزمان با این نمایشگاه از وزرای علوم 60 کشور نیز در قالب مجمع نوآوری «اسکاپ» دعوت به عمل آمده تا از دستاوردهای علمی و فناوری کشورمان بازدید کنند.
در اين جلسه گزارش حسابرسي پارك فناوري پرديس منتهي به سال 1396، انتخاب حسابرس سال 1397، بررسي و تاييد بودجه تفصيلي سال 1397 و اصلاح موادي از آيين نامه مالي و معاملاتي پارك فناوري پرديس به تاييد اعضاي هيات امناء رسيد.

انتهای پیام /*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پارک‌های فناوری باید به جایگاهی برای جذب و حفظ نخبگان کشور تبدیل شوند/ مراکز علمی و فناوری یکی از نقاط اتکاء در مقابله با تحریم‌ها هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..