تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روش نه چندان زیرکانه تامین نقدینگی خودروسازان از طریق فروش‌ فوری

با توجه به اینکه تحویل خودروهای فروش‌فوری هنوز آغاز نشده، اما برخی از کارشناسان نظری مخالف مسئولان صنعتی دارند. برخی از کارشناسان معتقد هستند که فروش‌های فوری بیشتر به خط تولید خودروسازان تحرک داده تا اینکه بخواهد بازار را متعادل کند. اما خودروسازان مانند وزارت صنعت و معدن نظر دیگری دارند. چندی پیش مدیر بازاریابی شرکت ایران‌خودرو تاکید کرد که طرح فروش‌فوری خودروسازان قیمت خودرو را در روزهای پایانی سال به تعادل کشانده و باعث فرونشاندن التهاب ایجاد شده توسط دلالان و سودجویان شده و بازار را نیز به ثبات نسبی رساند است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، رضا رحمانی وزیر صنعت و معدن گفته بود که خودروسازان سال گذشته حدود یک میلیون دستگاه خودرو پیش‌فروش کرده‌اند که این اقدام باعث شد که عرضه مستقیم خودرو به بازار صورت نگیرد و قیمت خودرو به شدت افزایش پیدا کند. از این رو مسئولان صنعتی تصمیم گرفتند که خودروسازان ۸۰ درصد محصولات تولیدی خود را به تحویل خودروهای ثبت‌نامی اختصاص دهند و ۲۰ درصد مابقی ظرفیت تولید خود را برای فروش‌های فوری کنار بگذارند. این تصمیم در اسفندماه ۹۷ اجرا شد و البته با انتقاداتی از سوی متقاضیان روبه‌رو شد. پس در اینجا این سئوال مطرح می‌شود که این شیوه وزارت صنعت و معدن و خودروسازان تا چه حد توانسته اهداف خودروسازان را تامین کند و آیا فروش‌های فوری توانسته خودرو را به دست مصرف‌کننده واقعی برساند و باعث کوتاهی دست دلالان شود؟
تامین نقدینگی خودروسازان با فروش‌ فوری

تامین نقدینگی خودروسازان با فروش‌ فوری
بررسی کیفیت فروش فوری خودروسازان
با اوج گیری قیمت خودرو در روزهای پایانی بهمن ۹۷، وزارت صنعت و معدن برای مهار قیمت‌ها به دو خودروساز بزرگ کشور اجازه داد تا ۲۰ درصد از تولید روزانه خود را در قالب فروش‌های فوری به بازار عرضه کنند. وزارت صنعت و معدن این اقدام را بخشی از بسته حمایتی خود از صنعت خودروسازی معرفی کرد. در مقابل برخی از دست‌اندرکاران بازار خودرو معتقد هستند که خودروسازان در ماه‌هایی که با افت تولید مواجه بودند، عملا توان فروش‌فوری و عرضه مستقیم به بازار را نداشتند و این در شرایطی است که با روند صعودی تولید از دی ماه، فروش روزانه در اسفند‌ماه به حداکثر ۴۰۰ دستگاه می‌رسید و این میزان عرضه با توجه به تقاضای بازار پاسخگوی مشتریان نبوده و باعث انتقاداتی از این طرح شده است. نکته دیگری که در فروش فوری خودروسازان به چشم می‌خورد، محدودیت مدل‌های عرضه شده بود. خودروسازان در فروش‌های فوری خود تنها محصولاتی را ارائه می‌دادند که از عمق داخلی‌سازی بیشتری برخوردار بودند. موضوعی دیگری که در طرح فروش‌های فوری وجود دارد، میزان تعهد خودروسازان در قبال محصولات پیش‌فروش شده است. خودروسازان با توجه به تعهداتی که در سال گذشته برای خود به ‌وجود آورده بودند به نوعی خود را در تنگنا قرار داده بودند. بنابراین عرضه ۲۰ درصد از تولیدات روزانه خودروسازان به صورت فروش فوری آن هم در شرایطی که تعهدات سنگینی بر خط تولید آنها وجود دارد، می‌تواند باعث چالش جدیدی برای خودروسازان شود.
تامین نقدینگی خودروسازان با فروش‌ فوری

تامین نقدینگی خودروسازان با فروش‌ فوری
فروش‌های فوری روشی برای تامین نقدینگی خودروسازان
مسئولان وزارت صنعت و معدن معتقد هستند که فروش‌های فوری خودروسازان و عرضه مستقیم به بازار باعث کاهش التهاب بازار شده و بازار را به تعادل کشانده است. این موضوع مورد توجه حسن کریمی‌سنجری کارشناس صنعت خودرو نیز قرار گرفته و وی در گفتگویی در اینباره می‌گوید: در هیچ شرایطی نباید عرضه شرکت‌های خودروسازی به بازار متوقف شود، اگر این اتفاق رخ دهند دوباره شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار خواهیم بود.
کریمی‌سنجری در ادامه درباره تعهدات شرکت‌های خودروسازی می‌گوید: مدیران این شرکت‌های خودروسازی در شرایط فعلی باید برنامه مدونی داشته باشند تا در شرایط کنونی بتوانند به گونه‌ای عمل کنند که علاوه بر انجام تعهدات قبلی خود، فروش فوری نیز انجام دهند. باید گفت که این فروش‌ها در این شرایط، شریان حیاتی خودروسازان محسوب می‌شود. وی در ادامه بیان داشت: خودروسازان در حال حاضر با مشکل نقدینگی روبه‌رو هستند که با فروش‌های فوری می‌توانند بخشی از نقدینگی خود را تامین کنند. همچنین خودروسازان با توجه به ظرفیت خطوط تولید خود، تعهدات پیشین و البته با رصد شرایط پیش‌رو، باید به گونه‌ای عمل کنند که هم بتوانند تعهدات گذشته را انجام دهند و هم فروش فوری داشته باشند.
تامین نقدینگی خودروسازان با فروش‌ فوری

تامین نقدینگی خودروسازان با فروش‌ فوری
کریمی‌سنجری در پاسخ به سئوالی که آیا فروش‌های فوری باعث شده که خودرو به مصرف‌کننده واقعی برسد، بیان داشت: در اینباره نمی‌توان با اطمینان گفت که فروش‌های فوری شرکت‌های خودروسازی توانسته است به دست مصرف‌کننده واقعی برسد یا خیر، زیرا مکانیزمی برای بررسی این موضوع وجود ندارد. وی در ادامه افزود: در شرایط فعلی خودروسازان راه دیگری برای عرضه محصولات خود ندارند و باید گفت مجبور هستند این شیوه عرضه محصولات خود را ادامه دهند.
فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو نیز با حسن ‌کریمی‌سنجری درباره نقش فروش‌های فوری در ادامه حیات خودروسازان موافق است. وی در رابطه با این موضوع می‌گوید: خودروسازان در شرایط فعلی برای ادامه حیات خود نیاز به نقدینگی دارند، پس فروش‌های فوری می‌تواند محل مناسبی برای تامین نقدینگی خودروسازان باشد. اشاره این کارشناس خودرو به ادامه حیات خودروسازان در شرایطی است که خودروسازان به واسطه قیمت‌گذاری دستوری متحمل زیان‌های هنگفتی شده‌اند. همچنین فربد زاوه به تفکیک بین دلال و مصرف‌کننده واقعی معتقد نیست. وی در پاسخ به این سئوال که آیا فروش‌های فوری می‌تواند خودرو را به دست مصرف‌کننده واقعی برساند، می‌گوید: در شرایط موجود نمی‌توان مصرف‌کننده واقعی را از دلال تفکیک کرد، زیرا بازار در شرایطی به سر می‌برد که هم دلال و هم مصرف‌کننده واقعی به طمع سود بیشتر وارد بازار شده‌اند.
عکس ها:

(برای بزرگنمایی تصاویر زیر ، روی آنها کلیک کنید)

روش نه چندان زیرکانه تامین نقدینگی خودروسازان از طریق فروش‌ فوری - 0 روش نه چندان زیرکانه تامین نقدینگی خودروسازان از طریق فروش‌ فوری - 1 روش نه چندان زیرکانه تامین نقدینگی خودروسازان از طریق فروش‌ فوری - 2 روش نه چندان زیرکانه تامین نقدینگی خودروسازان از طریق فروش‌ فوری - 3



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روش نه چندان زیرکانه تامین نقدینگی خودروسازان از طریق فروش‌ فوری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..