تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افشاگری نماینده مجلس درباره دانشگاه پیام نور و وزارت علوم

مهر نوشت: محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: تیم تصمیم‌گیر در حلقه وزارت علوم، حلقه بسته‌ای است که به تیم استرالیایی معروف است

سوال محمدمهدی زاهدی از منصور غلامی وزیر علوم در مورد ضعف مدیریت در برنامه‌ریزی در دانشگاه‌های پیام‌نور کشور در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه پیام‌نور از سال ۸۶ دچار تغییر مسیر و انحراف از مأموریت اصلی خود شد. توسعه کمی، ساخت‌وسازها، جذب نیروی انسانی با عنوان هیئت علمی، موجب ایجاد مشکلات پیچیده‌ای برای دانشگاه پیام‌نور شد.

 

غلامی اظهار داشت: مشکلات دانشگاه پیام‌نور مربوط به یک سال و نیم گذشته نیست، در طول مدیریت بنده، شفافیت و پاسخگویی در دانشگاه پیام‌نور افزایش یافته و تلاش‌های جدی برای ساماندهی دانشگاه پیام‌نور ایجاد شده است. در شرایط فعلی که با کاهش دانشجو در دانشگاه پیام‌نور مواجه هستیم، باید در راستای ساماندهی فضای فیزیکی دانشگاه‌ها و نیروهای انسانی این دانشگاه، اقدامات لازم را انجام دهیم.

 

زاهدی: تیم استرالیایی‌ها حلقه‌ی بسته‌ی تصمیم‌ساز در وزارت علوم هستند

در ادامه محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: تیم تصمیم‌گیر در حلقه وزارت علوم، حلقه بسته‌ای است که به تیم استرالیایی معروف است که هم‌دانشگاهی‌های آقای وزیر علوم در استرالیا هستند. ریاست دانشگاه پیام‌نور نیز یکی از تحصیل‌کردگان دانشگاه استرالیا است.

وی خطاب به وزیر علوم، اظهار داشت: چند بار ریاست دانشگاه پیام‌نور به شهرستان‌ها سفر کرده و با اعضای هیئت علمی و رؤسای دانشگاه‌های پیام‌نور صحبت کرده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه صراحتاً اعلام شده است که دانشگاه پیام‌نور باید نسبت به راه‌اندازی قطب بین‌المللی برای آموزش‌های مجازی اقدام کند.

وی خطاب به غلامی، گفت: ظرف دو سال گذشته با کدام دانشگاه بین‌المللی، صحبت و چند استاد بین‌المللی جذب شده است؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ریاست دانشگاه پیام‌نور سفرهای متعددی داشته اما این سفرها بدون دستاورد بوده است.

 

غلامی: ۶۳۲ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور تعیین تکلیف قطعی شده‌اند

در ادامه منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: حدود ۹۰۰ نفر در یک دوره زمانی در دانشگاه پیام‌نور تحت عناوین غیرمعمول دستیار آموزشی یا پیمانی مشروط، به کار گرفته شده‌اند. ۷۹۴ نفر از آنها دارای مدرک کارشناسی ارشد بوده و بقیه دکتری داشته‌اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: تاکنون ۶۳۲ نفر از این افراد تعیین تکلیف شده‌اند، بقیه هم منتظر اعلام نظر هیئت مرکزی جذب هستند. آقای زاهدی هم عضو این هیئت هستند و ۷۰ تا ۸۰ نفر هم به دلیل اینکه شرایط لازم را از نظر سوابق علمی و پژوهشی برای جذب هیئت علمی نداشته‌اند، به آنها فرصت داده شده تا سوابق پژوهشی خود را تکمیل کنند.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت فعلی دانشگاه پیام‌نور، مشکلات این دانشگاه را حل و فصل کرده است، گفت: از سال گذشته به ۱۶ استان سفر داشتم و از دانشگاه‌ها بازدید کردم. املای نانوشته غلط ندارد. ما نسبت به ایرادات، گوش شنوا داریم.

 

زاهدی: مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه پیام‌نور، مسئول همه عزل و نصب‌ها است

در ادامه محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: تأسف خوردم از اینکه به نظر می‌رسد به آقای غلامی اطلاعات درستی داده نشده است؛ ضعف مدیریتی در دانشگاه پیام‌نور بسیار وسیع است.

وی ادامه داد: دخالت مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه در همه شئون دانشگاه اعم از عزل و نصب مشهود است. همه کارمندان دانشگاه پیام‌نور معتقد هستند که ریاست دانشگاه پیام‌نور بر عهده ایشان است زیرا رئیس دانشگاه پیام‌نور حضور جدی ندارد.

زاهدی خاطرنشان کرد: برخی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها وقتی به دفتر ایشان مراجعه کرده‌اند، گفته است «برخی از شماها که واجد صلاحیت نیستید، اگر معرفی شوید مثل این است که ۴۰ نفر را در کاسه‌ای بریزیم که یک دیگ را نجس می‌کند»؛ انتظار داریم با این اظهارات برخورد شود. این فرد کرامت انسانی را زیر سوال برده است.

قبل از ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانید

ورودی جدید به دانشگاه پیام نور باید بدانند

دانلود لیست منابع و ارائه دروس پیام نور ترم دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۷ کلیک کنید




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افشاگری نماینده مجلس درباره دانشگاه پیام نور و وزارت علوم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..