تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اگر موضوع حجاب درک شود، عفاف فراگیر می‌شود/ چرا برخی جوانان حجاب را نمی‌پذیرند؟/ باید امر به معروف را از شعار صرف خارج کرد

حجت الاسلام و المسلمین غیاث گفت: حجاب موضوعی نیست که با شعار و حرف بتوان آن را معرفی و به جامعه القا کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  تب بحث‌هایی حول موضوع حجاب در مراکز مختلف از جمله دانشگاه‌ها همیشه داغ است. عده‌ای آن را مایه سرافکندگی و مانع آزادی و برخی پوشش اسلامی را راهی برای سعادت و کمال معنوی می‌دانند. بی تردید پوشش مناسب و اسلامی با همان کیفیت که قرآن کریم فرموده است، امری واجب است. اما چگونه می‌شود، حجاب را درک کرد و به وظیفه در این حوزه عمل کنیم؟

اگر حجاب بد است، چرا در قوانین کشور‌های اروپایی وجود دارد؟ / شعار‌هایی که دردی دوا نمی‌کند!

ترس از حجاب اجباری!

شاید بهترین دریچه برای دسترسی به این مهم، عقل باشد. انسان با اتکا به عقل بسیاری از درستی‌ها و نادرستی‌ها را فهمیده و می‌تواند آن‌ها را از هم تفکیک کند. در این برهه‌ای که همه حملات دشمنان به سمت حجاب است و رسانه‌های غربی با واژگانی مانند «حجاب اجباری»، بانوان و جوانان را از چنین فریضه‌ای فراری می‌دهند، شاید وقتش رسیده که بهتر و دقیق‌تر به این مفهوم فکر کنیم.

اگر حجاب بد است، چرا در قوانین کشور‌های اروپایی وجود دارد؟ / شعار‌هایی که دردی دوا نمی‌کند!

پیش از پوشیدن به درست پوشیدن فکر کنیم

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرحمن غیاث کارشناس مذهبی که مدت‌ها درباره موضوع عفاف و حجاب، تحقیق کرده، معتقد است که کمی درنگ، انسان را در گیر و دار انتخاب حجاب و کیفیت آن کمک می‌کند. این پژوهشگری دینی در این باره به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: آن چیزی که از انسان انتظار می‌رود، این است که برای انجام تک تک کارهایش از خردی که خدا به عنوان یک امتیاز، به او داده است، استفاده کند. انسان باید در خوردن، خوابیدن، پوشیدن، زندگی کردن و غیره، به دریچه عقل مراجعه کند. کسی که در کارهایش از عقل استفاده کند، نخستین نشانه اش این است که پیش از هر چیزی به درست انجام دادن آن کار فکر می‌کند؛ مثلا پیش‌تر از خوردن به درست غذا خوردن، پیش‌تر از حرف زدن به درست حرف زدن و پیش‌تر از پوشیدن به درست پوشیدن فکر می‌کند.

اگر حجاب بد است، چرا در قوانین کشور‌های اروپایی وجود دارد؟ / شعار‌هایی که دردی دوا نمی‌کند!

وقتی انسان حجاب را می‌پذیرد که انسان بودنش را پذیرفته باشد

این کارشناس مذهبی پیش از هر چیز موضوع حجاب را انسانی دانست و اظهار کرد: وقتی انسان حجاب را می‌پذیرد که پیش از آن انسان بودنش را پذیرفته باشد. فرد باید از عقلش در همه کار‌ها از جمله پوشش مناسب، استفاده کند؛ بنابراین پیش از پوشیدن، به درست پوشیدن فکر می‌کند. در پوشش چند نکته جالب وجود دارد؛ نخستین خاصیت پوشش این است که بدن ما را از بلایایی مانند سرما و گرما حفظ می‌کند. اما این سرما و گرما، گزندی است که به تن ما وارد می‌شود. انسان فقط تن ندارد، من هم دارد؛ بنابراین باید نوع پوشش طوری باشد که علاوه بر حفاظت از تن، از منیت انسان نیز محافظت کند. اسلام در اینباره بحث حجاب را مطرح می‌کند. نوع خاص از پوشش که دو ویژگی دارد؛ نخست اینکه یک انسان باید پوشیده باشد و دوم خود آن پوشش جلوه گری نداشته باشد که نظر دیگران را به خود جلب کرد.

اگر حجاب بد است، چرا در قوانین کشور‌های اروپایی وجود دارد؟ / شعار‌هایی که دردی دوا نمی‌کند!

انسان عاقل، پیش از اینکه دیگران به او چیزی بگویند، برای خود باید و نباید تعیین می‌کند

وی درباره فرهنگ سازی حجاب بیان کرد: فرهنگ سازی حجاب به این شکل است که انسان طبیعی‌ترین انتظارات دیگران از خودش را فراموش نکند. طبیعی‌ترین انتظار از یک چیز این است که خودش باشد. وقتی شما تشنه هستید، می‌خواهید آب بخورید؛ بنابراین از آب، آب بودن انتظار می‌رود، نه آتش بودن. وقتی سردتان است، سراغ آتش می‌روید، توقعتان این است که آتش، آتش باشد، نه آب. طبیعی‌ترین انتظار از انسان این است که انسان باشد. انسان بودن انسان، به قد و بالا یا سیاهی و سفیدی پوستش نیست؛ به عقل و خردش است.

حجت الاسلام و المسلمین غیاث تصریح کرد: اگر جوان یا میان سال انسان بودن خودش را باور کند، دنبال باید‌ها و نباید‌ها می‌رود، نه اینکه دیگران باید‌ها و نباید‌ها را به او بگویند. یک خانم اگر عاقلانه نگاه کند، می‌گوید من باید در تمام کارهایم باید و نباید‌ها را رعایت کنم. این باید‌ها و نباید‌ها به ذهن همه می‌آید؛ باید و نبایدی که خدا مطرح می‌کند. طبیعتا بین حرف انسان و خدا حرف خدا قابل قبول‌تر است. خدا گذشته، الان و آینده ما را می‌بیند؛ بنابراین اگر در بحث پوشش، به درستی عمل کنیم، زندگی هایمان سالم خواهد بود.

اگر حجاب بد است، چرا در قوانین کشور‌های اروپایی وجود دارد؟ / شعار‌هایی که دردی دوا نمی‌کند!

جوانان به دو دلیل حجاب را نمی‌پذیرند

حجت الاسلام و المسلمین غیاث در ادامه بیان کرد: اگر فرد موضوع حجاب را درک کند، آرام آرام، موضوع عفاف فراگیر می‌شود. آنچه که مانع از فهم دین می‌شود، عدم دانش و شناخت لازم است. باید مراکز آموزشی، رسانه، هیئات و ... با زبان و بیان مختلف موضوع حجاب را مطرح و دغدغه استفاده از آن را همه گیر کنند. علت اینکه جوان حرف را نمی‌پذیرد، دو موضوع است؛ یکی شبهه نظری و دیگری شهوت عملی. شبهه نظری یعنی اینکه انسان اطلاعات لازم را ندارد. اگر به شکل درست اطلاعات به جوانان داده شود، به تدریح شبهه نظری برطرف شده، شخص بی حجابی را کنار می‌گذارد، اما اگر مشکل از محور شهوت عملی باشد، کار کمی دشوار‌تر است. شهوت عملی یعنی اینکه انسان می‌داند اشتباه می‌کند، اما حاضر نیست، لذت گناه بی حجابی را کنار بگذارد. اگر به هزاران صورت موضوع حجاب را برای این افراد تبیین کنید، چون بنایشان به این است که برای پیشبرد شهوت عملی حرکت کنند، عفت را رعایت نمی‌کنند. برای چنین کسانی باید موضوعات تربیتی را به شکل مبنایی آغاز کرد.

اگر حجاب بد است، چرا در قوانین کشور‌های اروپایی وجود دارد؟ / شعار‌هایی که دردی دوا نمی‌کند!

جمهوری اسلامی برای رفع بی حجابی چه باید کند؟

این کارشناس مذهبی در پایان اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام اسلامی باید نشان دهد که می‌خواهد اسلام را پیاده کند و تحت تاثیر آمریکا و اروپا و جهل مسئولان نیست. اگر مردم بفهمند که مسئولان در صدد خدمت به آن‌ها هستند و برای آن‌ها دلسوزانه کار می‌کنند، طبیعتا پذیرششان از مسئولان بیشتر خواهد. باید فضا را از شعار صرف خارج کرد و امر به معروف عملی را پیش کشید. باید مردم رفتار‌های متناسب را از مسئولان ما ببینند. امر به معروف و نهی از منکر را باید از بالا و از قوای مختلف شروع کرد.

انتهای پیام/

مشکل بی حجابی چگونه حل می‌شود؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اگر موضوع حجاب درک شود، عفاف فراگیر می‌شود/ چرا برخی جوانان حجاب را نمی‌پذیرند؟/ باید امر به معروف را از شعار صرف خارج کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..