تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بی خبری نیمی از مبتلایان به بیماری خطرناک فشار خون بالا و دیابت

بی خبری نیمی از مبتلایان به بیماری خطرناک فشار خون بالا و دیابترحیمیان معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام در گفتگو اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: فشار خون بالا و دیابت دو بیماری خطر ناکی هستند که بیش از نیمی مبتلایان به آن از بیماری خود بی خبرند.

وی ادامه داد:با توجه به اهمیت بیماریابی دیابت و فشارخون و با اجرای برنامه خطرسنجی سکته‌های قلبی و مغزی از سال ۹۵ روند شناسایی بیماران دیابت و فشارخون نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است بطوریکه در سال گذشته ۲۵۰۰ نفر بیمار فشارخونی و بیش از ۸۰۰ بیمار دیابتی جدید شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام افزود: با اجرای بسیج همگانی پرفشاری خون در اردیبهشت و خرداد سال جاری روند بیماریابی فشارخون نیز ادامه می‌یابد.

رحیمیان بیان کرد:طرح غربالگری سرطان‌های سرویکس ویژه زنان ۳۰ تا ۵۹ ساله و سرطان سینه ویژه زنان ۳۰ تا ۶۹ ساله و سرطان کولورکتال یا روده بزرگ در مردان و زنان ۵۰ تا ۶۹ ساله در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی گفت:انتظار داریم با راه اندازی و تجهیز مرکز تیپ ۱ سرطان در بیمارستان سجادیه روند شناسایی و غربالگری بیماران با سرعت بیشتری انجام شود.

معاون دانشکده علوم پزشکی تربت جام افزود:غربالگری نوزادان در ۳ تا ۵ روزگی با ۱۰۰ درصد پوشش در کلیه نوزادان انجام می‌شود در سال ۹۷ تعداد ۲۸ مورد بیمار تیروئید و ۴ مورد بیمار pku در شهرستان شناسایی شدند که با درمان این بیماران از عقب ماندگی ذهنی و سایر مشکلات این بیماران پیشگیری شد.

انتهای پیام//ز. ج


 شناسایی ۲۸ بیمار تیروئید و ۴ بیمار pku در شهرستان تربت جام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بی خبری نیمی از مبتلایان به بیماری خطرناک فشار خون بالا و دیابت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..