تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصاویری از دکوراسیون مناسب برای اتاق سالمندان

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، با افزایش سن کاربران فضا مسلما تغییراتی در دکوراسیون منزل لازم است ایمن سازی دکوراسیون از جمله اقدامات اولیه برای افزایش کیفیت زندگی در سنین بالا می باشد برای اینکار بهتر است از شلوغی و نا به سامانیها و اقلام دکوری یا مبلمان اضافه بپرهیزید تا از آسیب های احتمالی ناشی از برخورد با اشیاء منزل جلوگیری شود.

در ادامه با راهکارهای اصلی برای دکوراسیون منزل سالمندان همراه ما باشید.

از آن جا که سالمندان خانه خود را برای زندگی ترجیح میدهند برای سنین بالا بهتر است از مکان های با پله یا در طبقات اول استفاده کنید زیرا رفت و آمد برای آنها آسانتر بوده و همینطور در هنگام بروز مشکل خارج شدن آن ها از خانه آسانترمی باشد در صورت عدم امکان این مورد می توانید از صندلی های برقی که در پله ها نصب میشوند برای سالمندان استفاده کنید.

تصاویری از دکوراسیون مناسب برای اتاق سالمندان

بعد از انتخاب مکان مناسب برای زندگی اولین ضرورت برای خانه فرد سالمند نورپردازی و تقویت نور می باشد زیرا با افزایش سن دید فرد کمتر شده و و برای ارتقاء دید و جلوگیری از برخورد با اجسام لازم است که نور به میزان بیشتر و به میزان مساوی در فضا توزیع شود نکته مهم در نورپردازی برای منزل سالمند غیرمستقیم بودن نور و در نظر گرفتن نور مناسب برای حوزه های ویژه مثل راه پله،آشپزخانه،سرویس بهداشتی و حمام است زیرا در این حوزه ها احتمال آسیب بر اثر دید کم بیشتر است علاوه بر تقویت نور در همه قسمت های منزل مطمئن شوید که برق منزل به برق اضطراری متصل است و برای اطمینان در وقت قطعی برق در قسمت های مختلف چراغ قوه هایی را در دسترس برای جلوگیری از آسیب قرار دهید.

تصاویری از دکوراسیون مناسب برای اتاق سالمندان

نکته بعدی ایمن سازی دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام است فراموش نکنید این حوزه به دلیل لغزنده بودن و رطوبت می تواند آسیب های احتمالی زیاد و جبران ناپذیری ایجاد کند برای جلوگیری از لغزش و سر خوردن باید ارتفاع دوش مناسب و به صورت دستی قابل تنظیم باشد در حمام از پدهای ضد سر خوردگی مخصوصو سالمندان استفاده کنید و برای دور تا دور حمام از دستگیره هایی برای حفظ تعادل سالمند استفاده کنید نصب توالت فرنگی از اولویت های طراحی سرویس برای سالمند می باشد بهتر است در فضای داخلی پله یا شیب زیادی وجود نداشته باشد و دو طرف توالت فرنگی به دستگیره برای حفظ تعادل و کمک برای نشست و برخواست استفاده شود.

تصاویری از دکوراسیون مناسب برای اتاق سالمندان

سنسورهای حرارتی در سرویس بهداشتی و حمام از سوختگی جلوگیری می کند و آب را در درجه مناسب و متعادل نگه میدارد برای فضای خروجی حمام نیز بایستی از متریال های ضد سرخودرگی و پدهای مخصوص و دارای فضایی نسبتا گرم استفاده شود.

از دیگر فضاهای مهم آشپزخانه است که فرد سالمند به دلیل ضعف بیشتر فیزیکی بایستی بتواند به راحتی و با فشار بسیار کم از درب ها و کابینت ها استفاده کند همینطور با استفاده از ویلچر نیز بتواند به نیازهای روزانه خود در صورت نبودن شخص دیگر برسد بنابراین استفاده از ارتفاع مناسب برای کانتر و کابینت ها ، دستگیره های مناسب و درب های آسان بازشو همینطور استفاده از متریال مناسب در کف برای جلوگیری از سر خوردن و در دسترس قرار دادن همه وسایل در سطح دید بسیار مهم است.

در دکوراسیون نشیمن فراموش نکنید نور و هوای کافی را برای ایجاد شادابی و جلوگیری از ایجاد افسردگی وارد فضا نمایید گیاهان را فراموش نکنید از گیاهان مقاوم که نیاز به مراقبت کمتری دارند استفاده کنید و از معجزه رنگ ها برای شادابی و احساس آرامش و جلوگیری از بیماری ها غافل نشوید.

تصاویری از دکوراسیون مناسب برای اتاق سالمندان

در قسمت نشیمن قسمتی را برای سرگرمی و علایق سالمند در نظر بگیرید زیرا اور ا از افسردگی خارج کرده و سرزندگی را برایش به ارمغان می آورد. سالمندی دلیل برای ضعف افراد محسوب نمی شود و بسیاری از افراد در سالمندی نیزمی توانند سبک زندگی فعالی داشته باشند اما به دلیل ایجاد محدودیت هایی و برای جلوگیری از آسیب های احتمالی بهتر است در دکوراسیون و در عادت های افراد تغییراتی با افزایش سن برای افزایش کیفیت زندگی و سلامتی بیشتر صورت گیرد.

منبع: دکوبوم

انتهای پیام/

دکوراسیون مناسب برای منزل سالمندان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصاویری از دکوراسیون مناسب برای اتاق سالمندان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..