تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ناگفته‌های مقامات عراق از نقش ایران در شکست داعش/ «حاج قاسم» گفت کلامی از سقوط بغداد نگویید + فیلم

ناگفته‌های مقامات عراق از نقش ایران در شکست داعش/ سردار سلیمانی گفت از سقوط بغداد نگویید + فیلمبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، جمعی از مقامات عراقی از نقش ایران و به خصوص سردار سلیمانی در شکست داعش سخن گفتند. "شیخ قیس الخزعلی" دبیر کل گردان‌های اهل الحق گفت: تهدید عراق توسط داعش بدترین و خطرناکترین نوع تهدید بود که زندگی شهروندان را هدف قرار داده بود.

"ابومهدی المهندس " نائب رئیس الحشد الشعبی گفت: نگرانی زیادی از سقوط بغداد وجود داشت بغداد و شهر‌های مقدسی مانند کربلا و نجف نیز تهدید شده بودند از اینرو فتوا صادر شد و الحشد الشعبی برای کمبود‌های نیروی دفاع عراق تشکیل شد. وی افزود: سه عامل فتوای آقای سیستانی، پاسخ مردم به دعوت و فتوای مراجعیت و حمایت جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان، الحشد الشعبی را به وجود آورد.

"ابوآلاء الولائی " دبیر کل گردان‌های سیدالشهدا نیز گفت: در جلسه الخضرا، حاج قاسم همراه گروه‌های مقاومت بود به من گفت با صدای بلند از سقوط بغداد نگو سیاستمداران می‌شنوند ما نقشه کشیدیم و حاج قاسم دایره‌های خطر را برایمان ترسیم کرد.

نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق نیز گفت: ما از جمهوری اسلامی ایران کمک خواستیم آن‌ها نیز به دعوت ما پاسخ دادند، اما از دیگر کشور‌ها فقط هواپیما برای هدف قرار دادن منطقه سیاحتی الجزیره خواستیم که مخالفت کردند. اما ایران هواپیما‌های سوخو و به دستور رهبر ۵ هواپیما در اختیار ما قرار دادند وحتی بدون اینکه ما درخواستی داشته باشیم و نظر به آگاهی از نیاز ما هواپیما‌های بدون سرنشین در اختیار ما قرار دادند.

شیخ قیس الخزعلی دبیرکل گردان‌های اهل الحق، برموضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق تاکید و ان را قابل ستایش دانست. دبیرکل گردان‌های اهل الحق گفت: ایران همانگونه که از فرایند سیاسی عراق حمایت و ان را به رسمیت شناخت از مقاومت نیز حمایت کرد و توانست نقش مهمی ایفا کند که از عهده هرکسی برنمی آید.

ابوآلا الولائی دبیر کل گردان‌های سیدالشهدا نیز گفت: همه فیلم‌هایی که از درگیری‌ها جمع اوری کردیم، نسل آینده را از حجم پیروزی‌ها و شرکت کنندگان در این درگیری‌ها آگاه می‌کند و هیچ جای سوالی نمیگذارد، زیرا همه چیز واضح و شفاف است در این درگیری‌ها، عراقی‌هایی که به فتوای مرجعیت پاسخ دادند و ایران که داوطلبانه در عراق و عتبات مقدس شرکت داشت و نیرو‌های حزب الله لبنان که مرز‌ها مانعی برای آنان نیست به چشم می‌خورند.

"عبدالامیر العبودی " تحلیلگر سیاسی نیز گفت: با اطلاع رسانی رسانه‌ها ۳۰ سال دیگر، همه دنیا خواهند فهمید که ایرانی‌ها برای دفاع از اسلام و انسانیت مبارزه کردند و مشکل بزرگی برای قانع کردن نسل آینده خواهد بود که ایرانی‌ها فقط برای دفاع از شیعه مبارزه کردند.

وی افزود: من مطمئنم سران کشور‌های عربی هم اکنون احساس می‌کنند که ایرانی‌ها از آنان و کشور و مردم اشان دفاع میکنند، اما در پی طائفی گری‌های سعودی و برخی از کشور‌های خلیج فارس و آمریکا و اسرائیل هستند. اما معتقدم زیاد سخت نخواهد بود به دیگران بگوییم ایران فقط مانع از حمله داعش به عراق شد و پشتیبان واقعی برای دفاع از عراق و مقدسات آن بودند.

تمامی گفته های مقامات عراقی که در این مطلب خواندید را همچنین می توانید در ویدئوهای زیر به زبان عربی مشاهده کنید.

منبع:العالم

انتهای پیام/

حقایقی از کمک‌های ایران به عراق برای مقابله با داعش



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ناگفته‌های مقامات عراق از نقش ایران در شکست داعش/ «حاج قاسم» گفت کلامی از سقوط بغداد نگویید + فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..