تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرح تکریم هنرمندان معمر از برنامه های صندوق اعتباری هنر

 به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،جلال قلعه شاخانی امروز در کمیته صندوق اعتباری هنر استان اظهار کرد: طرح تکریم به هنرمندان، نویسندگان و شاعران پیشکسوت و فرهیختگان صاحب سبکی که از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین شده اند از سوی صندوق اعتباری هنر پرداخت می‌شود.

وی به شرایط بهره مندی از طرح تکریم اشاره کرد و افزود: سابقه ۳۵ ساله کار هنری، داشتن حداقل ۶۰ سال سن و داشتن حسن شهرت در جامعه هنری از جمله شرایط بهره مندی طرح تکریم هنرمندان معمر، از کارافتاده و پیشکسوت است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از پرداخت ۱۱۵ میلیون ریال کمک بلاعوض به هنرمندان معمر استان در سال ۹۷ خبر داد و گفت: این کمک به خانواده هفت هنرمند معمر، ازکار افتاده و پیشکسوت استان اختصاص یافت.

قلعه شاخانی همچنین به حمایت صندوق اعتباری هنر از هنرمندان معمر گفت: با پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته مستمری ۱۹ نفر از هنرمندان معمر از کارافتاده استان از طریق صندوق اعتباری هنر برقرار شد.

وی با بیان اینکه کار شناسایی هنرمندان مشمول طرح کمک مستمری در سطح استان همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: عدم قدرت برای تأمین حداقل معاش بنا به کهولت سن، عائله‌مندی، بیماری، از کارافتادگی و نیاز اقتصادی، عدم دریافت مستمری از محل دیگر و دارا بودن ۲۰ سال سابقه هنری از شرایط مشمولان این طرح است.

قلعه شاخانی در ادامه با اشاره به تعداد اعضای این صندوق در استان بیان کرد: در حال حاضر هزار و ۶۰۳ نفر از هنرمندان و نویسندگان استان به عضویت صندوق اعتباری هنر درآمده‌اند و در سال ۹۷ بیمه تامین اجتماعی تعداد زیادی از هنرمندان استان برقرار شد.

وی هر نوع سرمایه‌گذاری فرهنگی را موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: جایگاه هنرمندان به عنوان بخش اصلی سرمایه اجتماعی کشور عامل پیش برنده‌ای در تمامی عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه نمایندگی صندوق اعتباری هنر در استان آمادگی دارد که افراد واجد شرایط را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهد، ذکر کرد: هنرمندانی که فاقد بیمه هستند می‌توانند با در داشتن مدارک لازم به نماینده صندوق اعتباری هنر واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مراجعه کنند.

قلعه شاخانی خاطرنشان کرد: در شرایط زمانی مختلف نیز با توجه به ضرورت و مشکلات معیشتی و اجتماعی برای هنرمندان استان، این صندوق به صورت فوق‌العاده اقدام به پرداخت وام حمایتی کرده و همواره آمادگی حمایت مالی از اصحاب فرهنگ و هنر استان را داشته و دارد.

انتهای پیام/ع

جایگاه هنرمندان عامل پیش برنده‌ای در تمامی عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرح تکریم هنرمندان معمر از برنامه های صندوق اعتباری هنر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..