تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نا امیدی سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ بهرام سرمست استاندار قم پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات برق شهرک‌های صنعتی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت:در شعاع ۱۲۰ کیلومتری استان تهران نباید توسعه صنعتی اتفاق بیفتد که همین مسئله متأسفانه سبب شده حجم گسترده صنایع و شهرک‌های صنعتی در محدوده استان قم احداث شود که در زمینه تأمین برق آن همکاری‌های لازم صورت نمی‌گیرد.

وی با تأکید بر تعیین تکلیف پست برق منوریل قم از تابستان امسال گفت: پست منوریل قم به‌زودی تعیین تکلیف شده و از این ظرفیت مغفول مانده در زمان پیک مصرف استفاده خواهد شد.

استاندار قم با انتقاد از تعرفه بالای برق در واحد‌های صنعتی استان تأکید کرد: تعرفه برق صنعتی قم در مقایسه با سایر مناطق کشور بسیار بیشتر بوده که همین مسئله در موضوع رونق تولید و اشتغال تأثیر منفی از خود بر جای گذاشته است.

وی با اشاره به تأثیر ضعف در زیرساخت‌ها در فراری شدن سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد: تقاضا برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بسیار زیاد بوده، اما در مسئله تأمین زیرساخت‌ها مانند برق مشکلات جدی وجود دارد، هزینه انشعاب برق در منطقه ویژه اقتصادی قم بسیار سنگین است.

سرمست با تأکید بر ناامیدی بسیاری از سرمایه‌گذاران از ادامه سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تصریح کرد: سنگین بودن هزینه انشعابات جدید برق در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان سبب فراری شدن سرمایه‌گذاران و فسخ قرارداد‌های از پیش منعقدشده است.

وی با اشاره به مشکل زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در قم اضافه کرد: توسعه استان قم بدون تأمین زیرساخت‌های لازم ممکن نیست، همچنین کمبود اعتبارات برای توسعه زیرساخت‌ها مشکل اساسی قم به‌ویژه در مسئله تأمین برق است.

استاندار قم ابراز کرد: انتظار استان از برق منطقه‌ای تهران بر توزیع عادلانه و متوازن برق است، استان قم در استقرار واحد‌های صنعتی اولویت‌هایی داشته که استان‌های البرز و تهران ندارند، تعرفه‌های صنعتی برق منطقه‌ای تهران بالاتر از تمام استان‌های کشور است.

وی اضافه کرد: واقعیت این بوده که حق قم در مسئله برق به درستی به استان اختصاص پیدا نمی‌کند، در حال حاضر قم هزینه تهران و البرز را در زمینه تعرفه‌های صنعتی پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/الف

سرمایه‌گذاران در حال فرار هستند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نا امیدی سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..