تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرما تاکنون هیچ خسارتی به باغات استان زنجان وارد نکرده است/ تداوم سرما و کاهش دما باغات استان زنجان را تهدید می‌کند

ساعت: 14:36 منتشر شده در مورخ: 1398/02/03 شناسه خبر: 1479054

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به بارش برف در اکثر مناطق استان زنجان گفت: تاکنون سرما هیچ خسارتی نداشته ولی براساس پیش‌بینی هواشناشی تداوم سرما و کاهش دما باغات استان را تهدید می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهنام اوجاقلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به بارش برف در مناطق مختلف استان زنجان اظهار کرد: تاکنون سرما هیچ خسارتی در باغات استان زنجان نداشته ولی تداوم سرما و کاهش دما در سطح استان همه باغات را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی هواشناسی فردا با کاهش دما مواجه خواهیم بود افزود: این کاهش دما همه باغات را تهدید می‌کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود خسارت در باغات ماهشنان و طارم زیاد نباشد عنوان کرد: در بقیه باغات استان زنجان احتمال خسارت وجود دارد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر نمی‌توان اظهار نظری در خصوص اینکه کدام منطقه احتمال بیشترین خسارت را دارد ولی این سرما تقریبا تمام باغات را تهدید می‌کند و باید کشاورزان آماده باشند و اقدامات مقابله‌ای در برخی از مناطق جهت کاهش خسارت انجام دهند.

اوجاقلو خاطر نشان کرد: این سرما بیشتر محصولات هسته‌دار مانند هلو و زرد آلود را تهدید می‌کند و ممکن است برخی از محصولات دانه‌دار نیز خسارت ببینند.

وی افزود: احتمال خسارت به محصول گردو نیز وجود دارد که سال گذشته خسارت زیادی هم در این محصول داشتیم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان توصیه‌ای به کشاورزان داریم حتما آمادگی کامل را داشته باشند و به پیش‌بینی‌های هواشناسی توجه داشته کنند افزود: کشاورزان در نقاط مختلف باغات خود دماسنج نصب کنند تا در صورت نیاز اقدامات مقابله‌ای با روشن کردن بخاریهای باغی و آتش نسبت به کاهش میزان خسارت اقدام کنند.

وی عنوان کرد: براساس پیش‌بینی هواشناسی کاهش دما فردا ساعت 3 شب اتفاق می‌افتد که کشاورزان باید تا طلوع خورشید آماده انجام اقدامات مقابله‌ای جهت کاهش میزان خسارت باشند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرما تاکنون هیچ خسارتی به باغات استان زنجان وارد نکرده است/ تداوم سرما و کاهش دما باغات استان زنجان را تهدید می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..